Co je FB Pixel a k čemu je dobrý?

Přidal/a Veronika Klímová dne 8. 6. 2021

Pokud berete facebookovou reklamu alespoň trochu vážně, je FB pixel na vašem webu nezbytností. Díky němu můžete reklamu efektivně cílit, optimalizovat a vyhodnocovat její účinnost. V následujícím článku se dozvíte, jak FB pixel funguje a proč je dobré ho mít nasazený.

Pojďme se na ten pixel podívat blíže

Jedná se o kousek javascriptového kódu, který vložíte do hlavičky vašeho webu (mezi tagy <HEAD> </HEAD>). Po jeho nasazení začne pixel sbírat data – nejen o uživatelích, ale i o jejich chování na webu. Když někdo navštíví vaši stránku a učiní předem definovanou akci, dojde ke spuštění události.

Mezi běžně používané události patří zobrazení stránky (Page View), nákup (Purchase), přidání do košíku (AddtoCart), zobrazení obsahu (ViewContent), přechod k zaplacení (Initiate Checkout) a přidání platebních údajů (AddPaymentInfo).

Přehled všech standardních událostí najdete zde. Kromě standardních událostí existují i vlastní události, které si můžete sami nastavit pomocí Nástroje pro nastavení událostí (Event Setup Tool).

Cross-device konverze

Výhodou FB pixelu je jeho schopnost měřit data napříč více zařízeními jako je mobil, desktop nebo tablet. Další jeho výhodou je možnost měřit data napříč různými kanály. Kromě vašeho webu se může jednat o facebookovou stránku, mobilní aplikaci, případně Facebook Messenger. Tato funkce je v dnešním dynamickém prostředí zásadní, protože je zcela běžné, že uživatel započne nákupní proces na jednom zařízení či kanálu a dokončí ho na jiném.

Facebook disponuje unikátní schopností přiřazovat konverze k jednotlivým uživatelům pomocí Facebook ID. Stačí, že je uživatel přihlášený ke svému facebookovému nebo instagramovému účtu, poté lze uživatele trackovat i napříč různými zařízeními. 

3 důvody, proč používat FB pixel:

1. Měření

FB pixel je zásadní pro měření dat z vaší webové stránky. Díky němu můžeme vyhodnocovat účinnost reklamy. Například víte, kolik návštěvníků vašeho webu přišlo z facebookové reklamy. Kolik z nich se na stránce zdrželo déle než 30 sekund nebo kolik z nich scrollovalo 50 % stránky. Ale také vám změří konverzní události jako je počet nákupů a jejich hodnota, které přinesla vaše reklama. 

2. Optimalizace na konverzní události

Získaná data z FB pixelu slouží také k optimalizaci facebookových kampaní. Pokud máte v pixelu nastavené konverzní události jako je nákup, přidání do košíku, přidání platebních údajů apod., můžete kampaně optimalizovat na tyto události – akce z konverzního trychtýře. Konkrétně to probíhá tak, že reklamy se zobrazují uživatelům, u kterých je nejvyšší pravděpodobnost, že učiní danou událost (nakoupí, přidají si zboží do košíku apod.).

Facebook funguje na základě algoritmů strojového učení. To znamená že, čím více událostí se spustí na vašem webu, tím je Facebook lepší v doručování vaší reklamy lidem, u kterých je pravděpodobné, že učiní danou událost. 

3. Cílení

Dalším důvodem, proč se vyplatí mít nasazený FB pixel, je možnost cílení na vlastní (custom) a podobná (lookalikes) publika.

Vlastní publika jsou například uživatelé, kteří navštívili váš web v posledních 30 dnech. Pokud vám není cizí slovo remarketing, tak vás nejspíše napadlo, že tato skupina lidí je ideální pro remakretingovou kampaň. Ale lze jít i hlouběji, například můžeme vytvořit publikum z lidí, kteří navštívili konkrétní stránky vašeho webu nebo strávili nejvíce času na vašem webu.

Můžeme také vytvořit publikum z uživatelů, kteří nakoupili na vašem webu v posledních 180 dnech. Toto publikum pak může sloužit jako zdroj pro tvorbu podobných publik (lookalikes). Facebook nejdříve zanalyzuje uživatele, kteří u vás nakoupili, a následně vytvoří podobnou skupinu lidí, kteří se podobají svými vlastnostmi právě těm, kteří u vás již nakoupili. 

Už jsme vás přesvědčili, že FB pixel je pro váš business užitečný nástroj? Pokud ano, ale nemáte ho na webu nasazený, obraťte se na nás. Pomůžeme vám s jeho integrací a nastavením potřebných událostí vám na míru.

Další články

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram