Co je to CTA

Martina Malíková, 20. 8. 2024

Zkratka CTA pochází z anglického Call to action – výzva k akci. CTA je tedy výzva, která má za úkol vybídnout návštěvníka webu, nebo koncového klienta k tomu, aby provedl požadovanou akci (např. koupi, objednání, rezervaci, vyplnění formuláře apod.).

Nejčastěji najdeme CTA na webech jako tlačítko nebo text s odkazem, nebo na online reklamních bannerech. Jedná se o klíčový prvek většiny webových stránek, protože výrazně napomáhá plnit cíle majitele stránek. Graficky je tento element zpracován tak, aby na první pohled zaujal. Žádná webová stránka by neměla obsahovat víc než jedno CTA tlačítko. Originální textové zpracování máš šanci lépe zaujmout a přimět
k prokliku.

Jak na kvalitní a efektivní CTA

V prvé řadě je nutně si nejprve stanovit, co je cílem našeho CTA. Může jím být například navýšení počtu objednávek. Dále je nezbytné zamyslet se nad formou, jakou chceme CTA komunikovat. Může se jednat
o banner, tlačítko, grafiku, nebo dokonce samotný text.

Sdělení by mělo být krátké a úderné. Důležité je, aby bylo CTA také na první pohled jasné a srozumitelné. Mezi jedny z nejpoužívanějších CTA patří například „nakoupit“, nebo „rezervovat“. Pro pocit naléhavosti můžeme CTA rozšířit o fráze jako „ještě dnes“, nebo „nyní“. Důležité je, aby CTA odpovídalo komunikačnímu tónu, který běžně při své reklamě užíváte.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Google Ads: Jak si do účtu nasadit skript

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Nasazení skriptu do Google Ads není složité, ale je potřeba dbát na pár důležitých kroků. Každý skript může vyžadovat různé úpravy v závislosti na jeho účelu.
Přečíst článek

Otestovali jsme nejvyšší možný limit pro výdaje u Advantage+. Jaké byly výsledky?

Kristýna Férová • 19. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek

Leadové kampaně na Meta Ads: Jak získat relevantní kontakty

Jakub Kadlec • 21. 6. 2025 • 
K čemu slouží leadové kampaně a pro koho jsou vhodné? Jaké formy kampaní dnes nabízí Meta a jaké jsou jejich výhody nebo skryté překážky? A jak správně strukturovat poptávkový formulář?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right