Předchozí rok byl ve znamení mnoha změn a ani ten letošní nebude jiný. Facebook mění nastavení a díky tomu v jeho rozhraní uvidíte méně dat. Neznamená to, že by vám přinášel méně tržeb, ale mění se způsob, jakým sbírá a zobrazuje data.
V aktualizaci iOS 14.3 došlo ke změně v oblasti ochrany dat. Apple nyní umožňuje svým uživatelům větší kontrolu nad tím, komu a jak poskytují svá data. U každé aplikace bude nově nutno udělit souhlas se sběrem dat.
Co to znamená?
Sběr dat bude složitější a obsáhne méně informací, protože vypadne část uživatelů z iOS 14, kteří souhlas neudělili. Jednoduše řečeno – ve Facebook Ads bude vidět méně lidí, kteří na webu či v aplikaci provedli nějakou akci (konverzi), a které měřící kód označkuje. Zároveň se zvýší cena konverze (čím méně akcí, tím dražší budou).
Dle dostupných údajů je v ČR zhruba 17-19 % uživatelů s Iphonem a zdaleka ne všichni mají nový systém nainstalovaný. Výše uvedená ztráta dat by se tedy měla týkat odhadem jednotek procent celkových dat viditelných ve Facebookovém rozhraní.
Jak to řešit?
Jednou z možností je nastavení posílání akcí (konverzí) přes server-side (backend) API. Pokud toto potřebujete řešit, dejte nám vědět, probereme to technicky s vašimi webaři.
Podrobnější informace na toto téma můžete získat přímo od Facebooku.
Druhou novinkou je změna Facebookového atribučního okna, tedy časového rámce, který definuje, kdy došlo k akci na webu (konverzi).
Dříve, když zákazník na webu do 28 dní po kliknutí na reklamu provedl konverzi, se tato konverze připsala konkrétní Facebookové kampani. Nyní bude možné sledovat tyto výsledky pouze do 7 dní po kliknutí na reklamu.
Nebojte, pro vás se nic nemění
Ve Facebooku jednoduše uvidíte opticky méně konverzí. Neprojeví se to na vašich tržbách, ale pouze na tom, co uvidíte v datech ve Facebook rozhraní.
Není potřeba se toho obávat, pro vás se nic nemění. Veškeré účty kontrolujeme a optimalizujeme dle aktuální situace. Ostatně, již nějakou dobu veškeré kampaně kontrolujeme skrze vícero atribučních oken, a to včetně toho 7denního.
Svět online marketingu se mění každý den. Tímto jsme vám chtěli poskytnou vhled do aktuální situace, na kterou jsme však dobře připraveni.