Jak je důležité mít správně nastavené kampaně

GENTLEPORT

Místo, kde si nějaký kousek na sebe vybere každý muž. To je Gentleport, zavedený obchod s pánskými módními doplňky. Můžete ho navštívit nejen virtuálně prostřednictvím e-shopu, ale také osobně. Má totiž své kamenné prodejny, které se těší velké oblibě. Online prezentace našeho klienta je celistvá a brand má silný. Relevantní návštěvnost si obstarává díky celé řadě dalších kanálů: PR, SEO, Facebook page, blog.

Něco tady nefunguje aneb
Jak začíná spolupráce GENTLEPORT a FOXY

Pro našeho klienta není svět online marketingu a s ním související propagace žádným nepopsaným listem. Naopak. Setkáváme se ve chvíli, kdy má rozjeto mnoho kampaní, pravidelně a zkušeně komunikuje na Facebooku se svými fanoušky. Značka má jméno. S kampaněmi mu pomáhá profesionální agentura. Kdekdo jiný by si z klienta vlastně mohl vzít příklad. Přesto však nacházíme místa, která nefungují. A narušují či omezují jinak velmi dobré kroky a úmysly našeho klienta.

  • Online kampaně neplní stanovené cíle a nefungují podle představ.
  • Kampaně nejsou nastavené správně. Nejsou využity v celé své škále.
  • Chybí jednoduchý přehled příjmů a nákladů z webu.
  • Klientova agentura není aktivní a nepřichází s novými nápady a zlepšeními.
  • Slabá a pomalá komunikace.

Jak to bylo na začátku

Klient měl založené aktivní kampaně v Google Adwords a Skliku, chybělo ale měření jejich výkonnosti a pravidelná komunikace se spravující agenturou. Google Analytics nereflektovaly stav kampaní a ty bez dat v podstatě nebylo kam posunovat. Heureka.cz a Zboží.cz stagnovaly.

Co jsme klientovi nabídli a o čem bude náš společný příběh

Po prvních auditech přicházíme s celou řadou zlepšení, která máme v praxi dobře ověřená, a víme, že jejich aplikací dojde ke zvýšení výkonu internetových kampaní. Ujasňujeme si marže na kategorie zboží a podle nich přednastavujeme kampaně. Komunikujeme napřímo, jsme tak ostatně zvyklí. A řešíme věci rychle. Nejsme pasivní, což je pro klienta vítaná změna. Řešíme sezonní akce dopředu, připravujeme grafiku pro bannery, dodáváme komplexnější řešení.

Cíle, které si stanovujeme

Spolupráce s klientem je výborná a nutno říci, že během všech našich setkání a rozhovorů nás pokaždé napadá něco nového. Vzájemně se inspirujeme a i díky tomu se profilují hlavní potřeby a cíle klienta. V bodech uvádíme tyto klíčové:

  • Dostat kampaně do optimálního výkonu a využít celé škály dostupných formátů reklamy.
  • Změřit jejich výkonnost a tu dlouhodobě navyšovat.
  • Zvýšit ziskovost kampaní vzhledem k daným maržím.
  • Při optimální ceně za nákup zvýšit počet objednávek na e-shopu.

Cesty, po kterých jdeme, a co nás vedou k cíli

  • Nastavujeme Google Tag Manager, donastavujeme Google analytics (GA) - e-commerce tracking, filtry, cíle a cesty k nim.
  • Vyhodnocujeme data z GA a probíráme marže na jednotlivých produktových kategoriích. Využíváme všechny formáty v Google Adwords a Skliku.
  • Doporučujeme klientovi, ať vyzkouší srovnávač zboží Glami.cz, na něm dlouhodobě optimalizujeme cenu za proklik a zvyšujeme tržby.
  • Optimalizujeme spárovanost a ceny za proklik na zbožových srovnávačích.

Optimalizujeme spárovanost a ceny za proklik na zbožových srovnávačích.

A dobré výsledky jsou znát. Přímá komunikace a orientace v oboru přinášejí oběma stranám kýžené ovoce.

  • Dlouhodobě při stejných investicích do reklam zvyšujeme tržby e-shopu. Jen od května do prosince zosminásobujeme měsíční tržby (v úvahu je potřeba ovšem vzít vánoční sezonu).
  • Snižujeme míru okamžitého opuštění eshopu díky relevatnější návštěvnosti.
  • Trvale zvyšujeme relevantní návštěvnost webových stránek.

Vize a plány. Dnešky a zítřky

Vždy nás potěší, když je klient spokojen, a zahrnuje nás do svých plánů a dalších projektů. O to více jsme ve FOXY rádi, když se na nich přímo podílíme, jakožto spolehlivý partner.

S GENTLEPORT nás čeká například:

  • expanze na Slovensko
  • marketingová automatizace
  • koordinované marketingové aktivity přes celý rok

Naši klienti

microsoft
ulovdomov
skinners
emco
notino
jobs