Místo, kde si nějaký kousek na sebe vybere každý muž. To je Gentleport, zavedený obchod s pánskými módními doplňky. Můžete ho navštívit nejen virtuálně prostřednictvím e-shopu, ale také osobně. Má totiž své kamenné prodejny, které se těší velké oblibě. Online prezentace našeho klienta je celistvá a brand má silný. Relevantní návštěvnost si obstarává díky celé řadě dalších kanálů: PR, SEO, Facebook page, blog.
Něco tady nefunguje aneb Jak začíná spolupráce GENTLEPORT a FOXY
Pro našeho klienta není svět online marketingu a s ním související propagace žádným nepopsaným listem. Naopak. Setkáváme se ve chvíli, kdy má rozjeto mnoho kampaní, pravidelně a zkušeně komunikuje na Facebooku se svými fanoušky. Značka má jméno. S kampaněmi mu pomáhá profesionální agentura. Kdekdo jiný by si z klienta vlastně mohl vzít příklad. Přesto však nacházíme místa, která nefungují. A narušují či omezují jinak velmi dobré kroky a úmysly našeho klienta.
- Online kampaně neplní stanovené cíle a nefungují podle představ. - Kampaně nejsou nastavené správně. Nejsou využity v celé své škále. - Chybí jednoduchý přehled příjmů a nákladů z webu. - Klientova agentura není aktivní a nepřichází s novými nápad a zlepšeními. - Slabá a pomalá komunikace.
Jak to bylo na začátku Klient měl založené aktivní kampaně v Google Adwords a Skliku, chybělo ale měření jejich výkonnosti a pravidelná komunikace se spravující agenturou. Google Analytics nereflektovaly stav kampaní a ty bez dat v podstatě nebylo kam posunovat. Heureka.cz a Zboží.cz stagnovaly.
Co jsme klientovi nabídli a o čem bude náš společný příběh
Po prvních auditech přicházíme s celou řadou zlepšení, která máme v praxi dobře ověřená, a víme, že jejich aplikací dojde ke zvýšení výkonu internetových kampaní. Ujasňujeme si marže na kategorie zboží a podle nich přednastavujeme kampaně. Komunikujeme napřímo, jsme tak ostatně zvyklí. A řešíme věci rychle. Nejsme pasivní, což je pro klienta vítaná změna. Řešíme sezonní akce dopředu, připravujeme grafiku pro bannery, dodáváme komplexnější řešení.
Cíle, které si stanovujeme
Spolupráce s klientem je výborná a nutno říci, že během všech našich setkání a rozhovorů nás pokaždé napadá něco nového. Vzájemně se inspirujeme a i díky tomu se profilují hlavní potřeby a cíle klienta. V bodech uvádíme tyto klíčové:
- Dostat kampaně do optimálního výkonu a využít celé škály dostupných formátů reklamy. - Změřit jejich výkonnost a tu dlouhodobě navyšovat. - Zvýšit ziskovost kampaní vzhledem k daným maržím. - Při optimální ceně za nákup zvýšit počet objednávek na e-shopu. - Cesty, po kterých jdeme, a co nás vedou k cíli - Nastavujeme Google Tag Manager, donastavujeme Google analytics (GA) e-commerce tracking, filtry, cíle a cesty k nim. - Vyhodnocujeme data z GA a probíráme marže na jednotlivých produktových kategoriích. Využíváme všechny formáty v Google Adwords a Skliku. - Doporučujeme klientovi, ať vyzkouší srovnávač zboží Glami.cz, na něm dlouhodobě optimalizujeme cenu za proklik a zvyšujeme tržby. - Optimalizujeme spárovanost a ceny za proklik na zbožových srovnávačích.
Optimalizujeme spárovanost a ceny za proklik na zbožových srovnávačích. A dobré výsledky jsou znát. Přímá komunikace a orientace v oboru přinášejí oběma stranám kýžené ovoce.
- Dlouhodobě při stejných investicích do reklam zvyšujeme tržby e-shopu. - Jen od května do prosince zosminásobujeme měsíční tržby (v úvahu je potřeba ovšem vzít vánoční sezonu). - Snižujeme míru okamžitého opuštění eshopu díky relevatnější návštěvnosti. - Trvale zvyšujeme relevantní návštěvnost webových stránek.
Vize a plány. Dnešky a zítřky
Vždy nás potěší, když je klient spokojen, a zahrnuje nás do svých plánů a dalších projektů. O to více jsme ve FOXY rádi, když se na nich přímo podílíme, jakožto spolehlivý partner.
Klient
Lukáš Pohan
Spolupráce s Foxy je rychlá, věcná a cenově efektivní. Díky jejich kreativním řešením se nám daří navyšovat naše ROI a neustále objevovat nové, kreativní cesty k oslovení nových zákazníků.