Název to sám odhaluje, otevíráme kapotu auto-moto světa. Konkrétně prodejce náhradních dílů pro osobní i nákladní auta. Najdete u něj značky všech automobilů, které jsou v tuzemsku dostupné. O tom svědčí i široký sortiment poskytovaných dílů, je jich více než půl milionu. Jeho kvalitu dobře vykreslují veřejné recenze a hodnocení od bezmála 4 000 spokojených zákazníků. MOTORA vyniká unikátním systémem filtrování produktů, díky kterému zákazníci neztrácejí čas. Rychlá komunikace a bezvadný zákaznický servis zajišťují, že se zákazníci rádi vracejí. Nejen nakupovat, chodí si sem i pro radu.
Stále je co zlepšovat – Jak začala naše spolupráce
Na první pohled to vypadá, že vše funguje. Zákazníci jsou spokojení a firma vydělává. Takže co klienta vede k tomu, že se na nás v listopadu 2016 obrací?
Tady jsou tři hlavní kritéria, která stojí na samém začátku spolupráce:
„Naše současné reklamní kampaně dosahují limitů. Potřebujeme vědět, jestli je možné je někam posunout.“
„Nevíme, jak moc jsou naše kampaně vytížené. Neměříme, jen odhadujeme.“
„Potřebujeme pravidelnou spolupráci. Někoho, kdo se bude o kampaně pravidelně starat.“
Co tedy rozhodlo
O spolupráci rozhodly naše zkušenosti a reference. Nabízíme přímočarý přístup, který se opírá o data a čísla, nelomcují s ním dohady, kdyby a možná. MOTORA chce expandovat, potřebuje někoho, kdo se jí postará o mezinárodní kampaně. A na ty se specializujeme. Přinášíme i něco navíc, třeba experta na logistiku nebo software, který hlídá konkurenci a úpravu cen.
Výchozí stav aneb a první kroky
Začínáme podrobným auditem. Vrháme se na revizi všech online marketingových kanálů, které MOTORA dosud používala. Vidíme, že pracují především s Google Adwords, minoritně s Sklikem. Klasické zbožové srovnávače moc nefungují, jejich výtěžnost je poněkud problematická - MOTORA má příliš mnoho specifického zboží. Všechno je to najednou docela dobře vidět. I to, že do PPC kampaní investují nemalé prostředky, ale chybí efektivita a závěry, které by směřovaly firmu dál.
Cíle. Černé na bílém
Naše prvotní analýza byla výmluvná, klientovy představy jasné, proto na nic nečekáme.
Domlouváme se na tom, že: - doměříme návratnost investice do kampaní - využijeme maximální potenciál obou PPC platforem - rozšíříme počet využitých placených marketingových kanálů
Volíme správnou cestu k cíli
- Nejdříve nastavujeme Google Tag Manager pro správu měřicích kódů na jejich webových stránkách, doplňujeme Google Analytics o další nastavení, např. e-commerce tracking, cesty k cílů a další. Konečně začínáme měřit a vyhodnocovat data. - V návaznosti na první bod se začínáme věnovat maržím na jednotlivých produktech. Využíváme všechny možné formáty v Google Adwords a Skliku a nastavujeme a dlouhodobě optimalizujeme kampaně. - Spouštíme Facebook Ads a dynamické remarketingy. V neposlední řadě řešíme emailing a nastavujeme SEO strategii do budoucna. - Dotahujeme také obchodní podmínky ve spolupráci s klientovým advokátem.
Zhodnocení po roce
Po roční spolupráci máme výsledky. Ty plní představy, jak klientovy, tak naše: (srovnání listopad 2016 až listopad 2017)
Celkové tržby
nárust 400%
Investice do reklamy
nárust 178%
Tržby z Skliku
nárust 1000%
Tržby z Facebooku
10% měsíčních tržeb
(původně 0%)
Dlouhodobě roste
direct návštěvnost
jako nepřímý efekt
facebookových kampaní
Vize a plány. Dnešky a zítřky
Společně plánujeme celou řadu dalších dalších kroků: - expanze na Slovensko - expanze do Itálie - rozšíření mailingových kampaní - příprava na GDPR - automatizace marketingových aktivit - kampaně na Amazon a Ebay
Klient
Michal Borkovec
S Foxy se nám spolupracuje velmi dobře, rychle reagují a mají vlastní přínosné nápady. Jsou ochotní řešit vše rychle a věcně se bavit o problémech našeho specifického sortimentu, abychom našli vhodné řešení pro obě strany.