Advantage+: Jak se v nich vyznat

Zdeňka Polčicová, 28. 11. 2024

Advantage+ sem, Advantage+ tam, Advantage+ všude! Pokud spravujete reklamní kampaně na Metě, určitě nám dáte za pravdu, že vyznat se v těchto „zázračných“ nástrojích není vždy hračka. Přinášíme vám proto přehled toho, co vlastně Advantage+ nástroje jsou, jak fungují a jaké s nimi máme zkušenosti.

Co jsou Advantage+ a co je jejich cílem?

Meta Advantage+ je sada nástrojů, které si kladou za cíl zjednodušit správu kampaní pomocí pokročilého strojového učení a umělé inteligence. Co to znamená v praxi? Méně manuální práce a větší důvěra v algoritmy. Meta tvrdí, že díky Advantage+ dosáhnete lepších výsledků s menším úsilím, oslovíte nové zákazníky a personalizujete jejich cestu. Zní to skvěle, že? Advantage+ nástroje mají však také svá úskalí, jako jsou horší možnosti optimalizace, menší kontrola či nemožnost rozklíčování dat. Často se jedná o „black box“, ve kterém se obtížně zjišťuje, co vlastně zafungovalo.

Jaká Advantage+ nástroje známe?

Advantage+ kampaně
Advantage+ kampaně optimalizují rozpočet, cílení i obsah. Zcela zde chybí reklamní sady (adsety), je však otázkou, zda se časem v reklamním systému neobjeví - Meta je před pár měsíci testovala, poté ale opět zmizely. Reklamy se doručují na základě algoritmů bez manuálně nastaveného cílení, přičemž kombinují akvizici i remarketing.

Ve Foxy často využíváme Advantage+ kampaně u menších klientů, kde nemáme rozpočet na rozdělení akvizice a remarketingu. U větších klientů je testujeme vedle manuálních kampaní a podle výsledků se zaměřujeme na ty efektivnější. Dávejte si pozor, aby vám Advantage+ neparazitovala na jiných kampaních, hrozí to obzvláště u krátkodobého remarketingu.

Advantage+ rozpočet kampaně
Místo nastavování rozpočtu pro jednotlivé reklamní sady máte jeden celkový rozpočet, který Meta flexibilně rozděluje. Tento rozpočet pro vás může být vhodný, pokud cílení jednotlivých kampaní není příliš odlišné. Jestli však kombinujete různé publikum, algoritmus může jedno upřednostňovat na úkor druhého. Pokud si tedy chcete opravdu sami otestovat, jak se jednotlivé reklamní sady chovají, je dobré je alespoň ze začátku spustit se stejným rozpočtem, který zvolíte na úrovni sady reklam.

Advantage+ reklamy z katalogu
Dříve známé jako dynamické reklamy. Automaticky doručují relevantní obsah podle chování nebo zájmů uživatelů. U tohoto nástroje je třeba zvolit, zda je cílem akvizice, nebo remarketing. Tento formát používáme téměř u všech e-shopových klientů.

Advantage+ obsah pro katalog
Tento nástroj přizpůsobuje formát reklamy (rotující reklamy, kolekce), popisy produktů atd. podle toho, na co uživatel pravděpodobněji zareaguje. Umožňuje přidat dodatečné informace, například označení produktů, což může zvýšit konverze.

Advantage+ okruh uživatelů
Cílení není omezené pouze na vámi definovanou skupinu, díky tomuto nástroji můžete oslovit i takové okruhy uživatelů, o kterých nemusíte ani tušit. Toto rozšíření se hodí pro široké cílení, ale pokud potřebujete pouze remarketingové publikum (např. kampaň na opuštěný košík) nebo publikum definované určitým věkem či pohlavím, doporučujeme manuální nastavení.

Advantage+ podrobné cílení
Pomáhá oslovit širší publikum mimo definovaný okruh uživatelů, pokud systém vyhodnotí, že to zvýší úspěšnost. Opět - pokud nepotřebujete cílit na nějaké specifické publikum, můžete klidně tuto funkci otestovat.

Advantage+ umístění
Dříve známé jako automatická umístění. Algoritmus zobrazuje reklamu tam, kde vidí, že je nejúspěšnější. Advantage+ umístění používáme téměř vždy, výjimkou jsou případy, kdy chceme reklamu zobrazovat pouze na jedné platformě, například Instagramu.

Advantage+ obsah
Meta nabízí různá vylepšení obsahu, některá více a některá méně užitečná. My často pracujeme se zobrazením katalogu pod reklamou, relevantními komentáři či přidáním odkazů na podstránky.
Naopak funkci překrytí či změny poměru stran se raději vyhýbáme - rádi máme nad kreativou kontrolu. Funkce překrytí navíc může být často v rozporu s vaší vizuální identitou.

Naše doporučení

Advantage+ může být užitečný nástroj pro zjednodušení správy kampaní, oslovování nových uživatelů a zvýšení efektivity. Zároveň i tyto nástroje mají své mouchy, proto doporučujeme vše testovat, nespoléhat se pouze na Advantage+, ale i dále pracovat s manuálními kampaněmi, aby bylo možné vyhodnotit, co funguje lépe.

Pamatujte, že algoritmy mohou být mocné, ale je dobré jim občas koukat pod prsty.

Článek pro vás připravil/a: Zdeňka Polčicová
Marketing mě baví, hlavně ve spojení s daty. Postarám se o to, aby vaše PPC reklamy měly dosah a přinášely výsledky. Je pro mě důležité chápat souvislosti, nebát se jít do detailů a hledat co nejlepší řešení.
Mohlo by vás zajímat:

Nové měření pro Heureku – jak poznat, že jej máte implementované a v čem se odehrála zásadní změna?

Petra Burešová • 23. 4. 2025 • 
Heureka minulý rok představila nové měření. Ačkoliv tato změna proběhla už před nějakým časem, stále se setkáváme s případy, kdy nové měření není nastavené. Jak si ověřit implementaci nového měření a v čem se nové statistiky liší?
Přečíst článek

Co musí grafici vědět o barvách

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Barvy jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů vizuální komunikace. Pomocí barev dokážeme vyjádřit emoce, navodit správnou náladu nebo dokonce předat dané sdělení. V následujícím článku vám nastíníme, proč je dobré znát hlavní rozdíly mezi barvami používanými v grafickém designu.
Přečíst článek

Advantage+: Jak se v nich vyznat

Zdeňka Polčicová • 28. 11. 2024 • 
Advantage+ sem, Advantage+ tam, Advantage+ všude! Pokud spravujete reklamní kampaně na Metě, určitě nám dáte za pravdu, že vyznat se v těchto „zázračných“ nástrojích není vždy hračka. Přinášíme vám proto přehled toho, co vlastně Advantage+ nástroje jsou, jak fungují a jaké s nimi máme zkušenosti.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right