Co je to kampaň Royal Berl a jaké má v Google Ads využití

Michaela Fojtíčková, 25. 5. 2021

Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.

Co je Royal Berl?

Royal Berl je struktura kampaně s klíčovými slovy ve volné shodě a se strategií nabídek nastavenou na maximalizaci počtu kliknutí při zastropované maximální ceně za proklik. Díky tomu umí snížit cenu za proklik o 70–80 %. Toto nastavení vám umožní získat větší návštěvnost za méně peněz a díky tomu i levnější konverze.

Jak struktura vznikla? 

V roce 2016 si s myšlenkou začalo pohrávat 5 PPC specialistů ze Španělska – Maite Molina, Albert Berlanga, Ana Kostic, Nacho Bergoetxea a Carlos David López. Celou strukturu testovali až do konce roku 2019, kdy ji představili veřejnosti. V roce 2019 měla Maite Molina přednášku o Royal Berl v Barceloně, kde ji jménem všech tvůrců představila. Podívejte se na záznam z této přednášky

Jak kampaň vypadá?

Kampaň je vhodná pro vyhledávací síť Google Ads.

Hlavními složkami jsou:

  • Strategie nabídek Maximalizace prokliků
  • Volná shoda klíčových shod
  • Omezení strategie použitím max. CPC, která je nižší než předpokládaná hodnota ceny prokliku
  • Rozdělení reklam a klíčových slov do reklamních sestav podle lingvisticky a sémanticky podobných skupin slov

Tvůrci testovali reklamy i s jinými nabídkami, ale nezískali tak dobré výsledky.

Je nutné omezit maximální cenu za proklik hned při nastavení strategie. Cena maximální CPC je snížená o 70-80 %. Můžeme zde také využít rozšířenou CPC. Zároveň používáme volnou shodu. Celá kampaň se soustředí hlavně na long taily (slovní spojení), díky čemuž ve skutečnosti získáme levné a velmi početné návštěvy.

V jedné sestavě je ideální použít 5-15 klíčových slov.

Největší výhodou kampaně je, že umí lépe pracovat s omezeným rozpočtem.

Na co Royal Berl není ideální a jak ji později optimalizovat?

Kampaň není ideální, pokud řešíte skóre kvality, podíl zobrazení nebo chcete zajistit zobrazování reklam při hledání konkrétních klíčových slov, spojení a termínů.

Při optimalizaci můžete zvyšovat max. CPC. Dáte Googlu větší prostor, ale zvýšíte tím cenu za proklik.

Důležitá součást optimalizace vychází z užití klíčových slov ve volné shodě, díky tomu budete muset pravidelně přidávat negativní klíčová slova a sledovat vyhledávané výrazy. 

Typy kampaní vycházející z Royal Berl

  • Royal Park
    • Stejná struktura jako Royal Berl, ale s přesnou shodou klíčových slov
  • Sezónní Royal Berl
    • Pokud řešíme sezónnost produktů, tak na začátku dané sezóny zvýšíme 2–3x maximální CPC a na jejím konci ji snížíme více, než byla původní hodnota. Následně cca měsíc postupně zvyšujeme, až se dostaneme k původní hodnotě.
  • Royal Shop
    • Jedná se o variantu Royal Berl pro nákupní kampaně. Zvolíme stejnou strategii s omezením CPC.
  • Royal Berl pro DSA
    • Velké množství prokliků za velmi nízkou cenu lze aplikovat také pro DSA kampaně.

Jste zkušený PPCčkař a přijde vám to podobné jako Hagakure?

Rozdíl mezi Hagakure a Royal Berl je hlavně v zaměření kampaní. Hagakure je orientovaná na konverze, přitom Royal Berl na levnou návštěvnost, od které se očekává, že přinese i levné konverze.

Naše testování

Kampaně Royal Berl využíváme u více klientů. S testováním jsme začali v létě 2020. Použili jsme strukturu kampaně, která přinášela konverze, zkopírovali jsme ji a upravili strategii a shody klíčových slov.

Díky nové struktuře se podařilo:

  • Zvýšit podíl zobrazení o 615 %
  • Snížit cenu za proklik o 13 %
  • Zvýšit počet konverzí o 75 %

Celkově byly výsledky pozitivní. Díky Royal Berl ostatní kampaně získali větší počet konverzí a nižší PNO.

Pokud také potřebujete zvýšit obrat své firmy, získat více nákupů nebo jiných konverzí, neváhejte nás kontaktovat. Na účet se podíváme a připravíme kampaně přímo pro vás.

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Martina Malíková • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek

Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right