Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.
Co je Royal Berl?
Royal Berl je struktura kampaně s klíčovými slovy ve volné shodě a se strategií nabídek nastavenou na maximalizaci počtu kliknutí při zastropované maximální ceně za proklik. Díky tomu umí snížit cenu za proklik o 70–80 %. Toto nastavení vám umožní získat větší návštěvnost za méně peněz a díky tomu i levnější konverze.
Jak struktura vznikla?
V roce 2016 si s myšlenkou začalo pohrávat 5 PPC specialistů ze Španělska – Maite Molina, Albert Berlanga, Ana Kostic, Nacho Bergoetxea a Carlos David López. Celou strukturu testovali až do konce roku 2019, kdy ji představili veřejnosti. V roce 2019 měla Maite Molina přednášku o Royal Berl v Barceloně, kde ji jménem všech tvůrců představila. Podívejte se na záznam z této přednášky.
Jak kampaň vypadá?
Kampaň je vhodná pro vyhledávací síť Google Ads.
Hlavními složkami jsou:
- Strategie nabídek Maximalizace prokliků
- Volná shoda klíčových shod
- Omezení strategie použitím max. CPC, která je nižší než předpokládaná hodnota ceny prokliku
- Rozdělení reklam a klíčových slov do reklamních sestav podle lingvisticky a sémanticky podobných skupin slov
Tvůrci testovali reklamy i s jinými nabídkami, ale nezískali tak dobré výsledky.
Je nutné omezit maximální cenu za proklik hned při nastavení strategie. Cena maximální CPC je snížená o 70-80 %. Můžeme zde také využít rozšířenou CPC. Zároveň používáme volnou shodu. Celá kampaň se soustředí hlavně na long taily (slovní spojení), díky čemuž ve skutečnosti získáme levné a velmi početné návštěvy.
V jedné sestavě je ideální použít 5-15 klíčových slov.
Největší výhodou kampaně je, že umí lépe pracovat s omezeným rozpočtem.
Na co Royal Berl není ideální a jak ji později optimalizovat?
Kampaň není ideální, pokud řešíte skóre kvality, podíl zobrazení nebo chcete zajistit zobrazování reklam při hledání konkrétních klíčových slov, spojení a termínů.
Při optimalizaci můžete zvyšovat max. CPC. Dáte Googlu větší prostor, ale zvýšíte tím cenu za proklik.
Důležitá součást optimalizace vychází z užití klíčových slov ve volné shodě, díky tomu budete muset pravidelně přidávat negativní klíčová slova a sledovat vyhledávané výrazy.
Typy kampaní vycházející z Royal Berl
- Royal Park
- Stejná struktura jako Royal Berl, ale s přesnou shodou klíčových slov
- Sezónní Royal Berl
- Pokud řešíme sezónnost produktů, tak na začátku dané sezóny zvýšíme 2–3x maximální CPC a na jejím konci ji snížíme více, než byla původní hodnota. Následně cca měsíc postupně zvyšujeme, až se dostaneme k původní hodnotě.
- Royal Shop
- Jedná se o variantu Royal Berl pro nákupní kampaně. Zvolíme stejnou strategii s omezením CPC.
- Royal Berl pro DSA
- Velké množství prokliků za velmi nízkou cenu lze aplikovat také pro DSA kampaně.
Jste zkušený PPCčkař a přijde vám to podobné jako Hagakure?
Rozdíl mezi Hagakure a Royal Berl je hlavně v zaměření kampaní. Hagakure je orientovaná na konverze, přitom Royal Berl na levnou návštěvnost, od které se očekává, že přinese i levné konverze.
Naše testování
Kampaně Royal Berl využíváme u více klientů. S testováním jsme začali v létě 2020. Použili jsme strukturu kampaně, která přinášela konverze, zkopírovali jsme ji a upravili strategii a shody klíčových slov.
Díky nové struktuře se podařilo:
- Zvýšit podíl zobrazení o 615 %
- Snížit cenu za proklik o 13 %
- Zvýšit počet konverzí o 75 %
Celkově byly výsledky pozitivní. Díky Royal Berl ostatní kampaně získali větší počet konverzí a nižší PNO.
Pokud také potřebujete zvýšit obrat své firmy, získat více nákupů nebo jiných konverzí, neváhejte nás kontaktovat. Na účet se podíváme a připravíme kampaně přímo pro vás.