Co je to UGC a UGC marketing

Martina Malíková, 27. 8. 2024

UGC, neboli user generated content, je obsah vytvářený zákazníky nebo uživateli, nikoliv samotnou značkou. Tento obsah může mít mnoho různých podob, od recenzí a videí až po blogové články.

V poslední době se firmy stále více zaměřují na zapojení UGC do svých marketingových strategií, protože působí autentičtěji a lidé mu mají tendenci více důvěřovat než obsahu vytvořenému značkou. Tento koncept se zakládá na psychologickém jevu zvaném Social proof, kdy lidé napodobují chování ostatních.

Co je to UGC

Pro značky představuje UGC často cenově výhodný způsob, jak posílit svou důvěryhodnost, autenticitu a budovat hlubší vztah se svými zákazníky. Kromě toho může UGC pomoci zvýšit návratnost investic do reklamy, protože dnešní spotřebitelé jsou stále méně vnímaví k umělému obsahu a často ignorují tradiční reklamní sdělení, což je jev známý jako "reklamní slepota". Obsah, kterému lidé věří, má tedy mnohem vyšší potenciál pro konverzi. Až 85 % spotřebitelů dokonce uvádí, že UGC má větší vliv na jejich rozhodování než produktové fotografie od samotné značky.

Na UGC spoléhají malé značky, ale také giganti jako IKEA, BMW, Spotify nebo Coca-Cola. Pokud byste chtěli tento typ marketingu vyzkoušet, ve Foxy vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se, jak s UGC pracujeme my.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Co je to kampaň Royal Berl a jaké má v Google Ads využití

Michaela Fojtíčková • 25. 5. 2021 • 
Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Martina Malíková • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek

Zvyšuje dynamický retargeting (DRTG) na Skliku CTR?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2022 • 
Seznam tvrdí, že šablony mohou zvýšit CTR a vylepšit výkon dynamického retargetingu v Skliku. Opravdu to funguje? Rozhodli jsme se šablony pro dynamický retargeting otestovat u našich klientů. Vzhledem k tomu, že Sklik od října 2020 umožňuje sledovat statistiky pro jednotlivé DRTG šablony, jsme mohli i vyhodnotit výkon těch nejlepších.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right