UGC, neboli user generated content, je obsah vytvářený zákazníky nebo uživateli, nikoliv samotnou značkou. Tento obsah může mít mnoho různých podob, od recenzí a videí až po blogové články.
V poslední době se firmy stále více zaměřují na zapojení UGC do svých marketingových strategií, protože působí autentičtěji a lidé mu mají tendenci více důvěřovat než obsahu vytvořenému značkou. Tento koncept se zakládá na psychologickém jevu zvaném Social proof, kdy lidé napodobují chování ostatních.
Pro značky představuje UGC často cenově výhodný způsob, jak posílit svou důvěryhodnost, autenticitu a budovat hlubší vztah se svými zákazníky. Kromě toho může UGC pomoci zvýšit návratnost investic do reklamy, protože dnešní spotřebitelé jsou stále méně vnímaví k umělému obsahu a často ignorují tradiční reklamní sdělení, což je jev známý jako "reklamní slepota". Obsah, kterému lidé věří, má tedy mnohem vyšší potenciál pro konverzi. Až 85 % spotřebitelů dokonce uvádí, že UGC má větší vliv na jejich rozhodování než produktové fotografie od samotné značky.
Na UGC spoléhají malé značky, ale také giganti jako IKEA, BMW, Spotify nebo Coca-Cola. Pokud byste chtěli tento typ marketingu vyzkoušet, ve Foxy vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se, jak s UGC pracujeme my.