Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.
Co jsou šablony DRTG?
Šablony určují vzhled dynamického retargetingu. Díky nim si můžete přizpůsobit barvy, přidat popisky, zvolit font a celkový styl šablony, aby co nejvíce ladil s kreativou vaší značky. Hlavní přidaná hodnota šablon pro produktovou inzerci je v tom, že vám umožňují zdůraznit konkurenční výhody vaší značky a informovat zákazníky o aktuálních akcích.
Jak vypadá výsledek? Pro porovnání se podívejte se na náhledy dynamického retargetingu bez použití šablony a s použitím šablony:
Bez DRTG šablony:
S DRTG šablonou :
Jak šablony DRTG vytvořit?
Nejprve se ujistěte, že máte propojený Sklik účet s účtem ve Zboží.cz. Propojení provedete v záložce Nástroje, kde stačí kliknout na Propojení se Zboží.cz a zadat vaše přihlašovací údaje. Pokud máte propojení aktivní, můžete se pustit do tvorby šablon.
Šablonu vytvoříte v záložce Nástroje v sekci Šablona. Můžete si vybrat z přednastavených šablon, nebo si nastavit následující prvky šablony dle vašich preferencí:
TIP: Můžete zadat přesný kód vaší firemní barvy ve formátu #000000. Pokud tento kód neznáte, pomůže vám např. nástroj ColorZilla, který si můžete přidat mezi rozšíření vašeho prohlížeče, při kliknutí na barevnou plochu vám kód dané barvy ukáže.
TIP: Popis se ne vždy zobrazí celý, proto doporučujeme dávat nejdůležitější informaci hned na začátek sdělení.
Hotovou šablonu stačí připojit ke konkrétní reklamní sestavě v produktové kampani v záložce Šablony.
Doporučení od Skliku pro design šablon
Pro optimální výkon a zvýšení atraktivity dynamického retargetingu je potřeba důkladně promyslet nastavení barevných možností šablon. Sklik radí držet se následujících doporučení:
Jak šablony DRTG optimalizovat?
Od října 2020 umožňuje Sklik sledovat statistiky pro jednotlivé šablony, což je ideální pro jejich testování. Sklik doporučuje testovat najednou 2-3 šablony, ze kterých se po nasbírání dostatečného množství dat vybere vítězná varianta, která se dále testuje s novými šablonami.
Můžete si i zvolit preferované střídání šablon. Mohou se střídat rovnoměrně, podle CTR, CPA nebo PNO. Výchozím nastavením je střídání dle CTR. Způsob střídání šablon lze nastavit na úrovni kampaně v Nastavení.
TIP: Sklik radí nastavit střídání dle CPA nebo PNO, toto nastavení by mělo zvýšit váš konverzní poměr.
Závěrem
DRTG šablony se hodí pro každý e-shop a mohou vám pomoci zvýšit CTR i konverzní poměr. Proto je vyzkoušejte i u vašeho e-shopu. Doporučujeme testovat různé barevné kombinace, odlišná textová sdělení i způsoby střídání reklam. Zajímá vás, jak DRTG šablony používáme my? Přečtěte si výsledky našeho testování šablon u klientů z různých odvětví zde.