Případové studie: Levnejimky.cz


Jak se vypořádat s klesající organickou návštěvností? Tento problém může postihnout i ty největší hráče na trhu. Náš klient, Levnejimky.cz, největší e-shop s plastovými jímkami a septiky v ČR a SR, čelil přesně této výzvě.

Jak jsme zdvojnásobili organickou návštěvnost webu pomocí blogových článků

Klient Levnejimky.cz je největším e-shopem s plastovými jímkami a septiky v ČR a SR (Lacne-nadrze.sk). Od roku 2022, kdy jsme s klientem navázali spolupráci, se staráme o výkon jeho PPC kampaní a optimalizaci produktových XML feedů obou e-shopů.

V rámci průběžného vyhodnocování výsledků jsme u klienta zaznamenali poměrně nízký poměr organické návštěvnosti na celkové návštěvnosti obou webů. Proto jsme přišli s návrhem, že se pomocí SEO prací zaměříme na tvorbu nového obsahu. Ten bude mít za cíl přivést na web z neplacených výsledků vyhledávání nové potenciální klienty.

Jako strategii jsme zvolili tvorbu nových blogových článků. V průběhu minulého roku byla vytvořena a publikována řada blogových článků s důrazem na SEO zpracování a relevanci témat pro dané publikum. Jak výsledky ukazují, publikace blogových článků vedla k výraznému nárůstu organické návštěvnosti. V této případové studii se s vámi podělíme o postup a celkové vyhodnocení SEO prací, které u klienta proběhly.
Případová studie Levnejimky.cz

Postup práce

  1. Tvorba analýzy klíčových slov
    Prvním krokem pro získání co nejlepších podkladů bylo vypracování analýzy klíčových slov. Analýza byla využita pro optimalizaci PPC kampaní. Současně posloužila jako hlavní zdroj k získání informací o vyhledávacích dotazech souvisejících se sortimentem našeho klienta.
  2. Definování témat a klíčových slov
    V rámci strategie tvorby obsahu byla nejprve definována témata, která lidé často vyhledávají. Analýza klíčových slov ukázala, na jaká konkrétní slova a fráze se vyplatí zaměřit. Byla zvolena klíčová slova s nižší konkurencí, což usnadnilo dosažení vyšších pozic ve vyhledávačích. Nejčastěji se jednalo o informační dotazy, pomocí nichž lidé hledali odpovědi na otázky, jakým způsobem produkty vybrat nebo jak se o ně starat (Jak velký septik pro 4 osoby, Jak vyčistit jímku či žumpu, Jak vybrat čističku odpadních vod, …).
  3. Tvorba blogových článků
    Tvorba článků probíhala během celého roku. Nejprve došlo k definování tématu spolu s primárními a sekundárními klíčovými slovy, které mají být do článků zakomponovány. Po důkladné rešerši daného tématu vyhotovil náš copywriter článek, který prošel korekturou. Následně byl předán SEO specialistovi, který zkontroloval a doladil veškeré obsahové náležitosti.
  4. Optimalizace titulků a obsahu
    Každý článek měl pečlivě napsaný titulek, který obsahoval vybraná klíčová slova s ohledem na jejich hledanost a míru konkurence ve vyhledávačích. Kromě toho byla klíčová slova začleněna i do samotného obsahu článků, což zvýšilo jejich relevanci pro vyhledávače. Důraz byl kladen také na zakomponování interních a externích odkazů, které směřovaly na relevantní a autoritativní weby oboru.
  5. Vyhodnocení
    Již při prvním pohledu na data lze pozorovat jasný nárůst organické návštěvnosti webu. Z dat Google Search Console lze jednoduše zjistit počet návštěv blogu, které v součtu za poslední rok tvoří přibližně polovinu návštěvnosti e-shopu. Zároveň můžeme pozorovat stále narůstající trend, očekáváme tedy další růst v čase. Před zahájením publikace nových SEO článků tvořila návštěvnost blogu asi 10 % návštěvnosti. Při pohledu na nejnovější data za poslední měsíc na obou webech lze vidět, že blogové články vygenerovaly celé dvě třetiny návštěv z celkové organické návštěvnosti webu. V průběhu celého roku vzrostla návštěvnost blogu o 500 % a celková organická návštěvnost webu více než dvojnásobně.

Vliv článků na návštěvnost

Levnejimky.cz (CZ):
Případová studie Levnejimky.cz
Celková organická návštěvnost za poslední rok: 12 148 návštěv
Návštěvnost blogu: 6 628 návštěv (přibližně 53 % celkové organické návštěvnosti)
Lacne-nadrze.sk (SK):
Případová studie Levnejimky.cz
Celková organická návštěvnost za 12 měsíců: 19 101 návštěv
Návštěvnost blogu: 9 875 návštěv (přibližně 50 % celkové organické návštěvnosti)

Vliv na tržby

I když není možné přesně určit, jaký podíl tržeb pochází přímo z blogových článků, u obou webů jsme zaznamenali zvýšení tržeb z organické návštěvnosti webu. Vzhledem k tomu, že blogové články tvoří významný podíl organické návštěvnosti, lze předpokládat, že mají na narůstajících tržbách svůj důležitý podíl.

Dlouhodobý přínos

Data ukazují, že organická návštěvnost má stále rostoucí tendenci. Kvalitní a relevantní obsah, který odpovídá na otázky a potřeby uživatelů, bude i nadále přitahovat návštěvníky. To znamená, že blogové články budou i do budoucna přinášet návštěvnost a pozitivně ovlivňovat tržby. V neposlední řádě přispívají k pozitivnímu vnímání celého brandu. Jako společnost „jen neprodáváte věc“ jako mnoho dalších obchodníků, ale přinášíte zájemcům o danou problematiku přidanou hodnotu v podobě trendů, rad a doporučení ohledně nabízených produktů.

Naše doporučení pro další spolupráci

Pokračovat ve vytváření kvalitního obsahu: Pravidelná publikace nových blogových článků zaměřených na relevantní klíčová slova může dále zvýšit organickou návštěvnost.

Optimalizace stávajícího obsahu: Kromě tvorby nového obsahu je důležité orientovat se také na stávající obsah. I pomocí drobných úprav v podobě zakomponování relevantních klíčových slov lze významně ovlivnit viditelnost webu a zvýšit počet návštěvníků, kteří se na web dostanou.

Sledování a analýza dat: Pravidelné monitorování návštěvnosti a tržeb spojených s blogovými články pomůže lépe pochopit jejich vliv a přizpůsobit obsahovou strategii.

Závěr

Po roce intenzivní práce na tvorbě a publikaci SEO blogových článků můžeme informovaně vyhodnotit jejich přínos na celkovou návštěvnost klientových webů. Výsledky jsou jasně pozitivní a potvrzují účinnost zvolené strategie. Publikované články vedly k výraznému nárůstu organické návštěvnosti na obou e-shopech, která v současné chvíli tvoří okolo 70 % organické návštěvnosti webu.

Data rovněž ukazují, že organická návštěvnost má stále rostoucí tendenci. Kvalitní a relevantní obsah, který odpovídá na otázky a potřeby uživatelů, bude i nadále přitahovat návštěvníky. Pokračování v této strategii a tvorba kvalitního obsahu může dále zvyšovat počet návštěv z organického vyhledávání, přinést dlouhodobé výhody a pozitivně ovlivňovat celkové tržby obou e-shopů.

Potřebujete s organickou návštěvností na vašem webu také pomoci? Dejte nám vědět a společně najdeme to nejlepší řešení pro váš web.

Kontaktujte nás

    Agentura Foxy.cz s.r.o
    Agentura Foxy.cz s.r.o.
    Veselá 169/24
    602 00 Brno
    Kde nás najdete?
    IČ: 06739792
    DIČ: CZ06739792
    Číslo účtu: 2401884475/2010
    sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně