Případové studie: iPhonárna

Náš klient prodává iPhone, Macy, sluchátka Airpods a spoustu další elektroniky, takže se kromě desítek menších e-shopů pere o zákazníky i s největšími giganty na trhu – jako je Alza.cz nebo Mall. Slušný oříšek.

Jak jsme zvedli klientovi tržby o 102 % ve vysoce konkurenčním prostředí

Náš klient prodává iPhone, Macy, sluchátka Airpods a spoustu další elektroniky, takže se kromě desítek menších e-shopů pere o zákazníky i s největšími giganty na trhu – jako je Alza.cz nebo Mall. Slušný oříšek.
Pro začátek se podíváme na konkrétní čísla, protože udělat 100 % nárůst u e-shopu s 5 objednávkami měsíčně umí kdekdo. Náš klient měl už před začátkem spolupráce slušné výsledky. Jeho webové stránky navštěvovaly desítky tisíc unikátních návštěvníků a tržby se pohybovaly v jednotkách milionů měsíčně. Zásadní je, že spoléhal hlavně na Google jako zdroj akvizice nových zákazníků. 

Zadání znělo snížit náklady investované do online propagace a zároveň udržet nebo zvýšit počet a hodnotu objednávek. Nemožné na vysoce konkurenčním trhu? Uvidíte, že ne. S klientem jsme se dohodli na komplexním převzetí jeho onlinu a postupném odladění jednotlivých kanálů. Přesvědčili jsme ho, aby vyzkoušel i Facebook a Sklik, protože tohle trio dobře funguje pohromadě.

Jak jsme postupovali:

- Vyladili jsme zbožové feedy, aby obsahovaly veškeré informace o produktech včetně [sale_price]
- Zbavili se duplicitních kampaní, které se vzájemně kanibalizovaly
- Vytvořili nové vyhledávací kampaně s lepší strukturou
- Připravili novou poutavější grafiku bannerů a probrali s klientem jednotlivé slevové akce v různých obdobích roku, na všechny jsme byli připraveni včas
- Dořešili jsme Dynamické remarketingy, aby všude fungovaly korektně a skutečně zobrazovaly ty produkty, které si návštěvníci jeho webu prohlíželi (divili byste se, kolikrát jsme takové kampaně viděli nastavené špatně)
- Pořádně se pověnovali Skliku, aby vše bylo minimálně stejně dobře, jako v GoogleAds
- Spustili propagaci na Facebooku. A jak se v marketingu říká – 2x měř a 100 x optimalizuj. A tak jsme to udělali my, až dokud jsme nebyli s výsledky spokojeni.
- Zařadili jsme klienta do našeho CSS programu Objevme.cz. I díky tomu se nám podařilo snížit náklady na propagaci v Google Nákupech.

Výsledky

Porovnáváme září 2020 až únor 2021 oproti stejnému období v předchozích letech roku. Oproti stejnému období v předešlém roce jsme o 102% zvedli tržby, zvýšili počet transakcí o 93,44%, snížili bounce rate a zvýšili počet stránek na relaci. To vše při desetiprocentním růstu PNO.
Výsledkem jsou jednak snížené náklady na akvizici přes kampaně na Googlu spolu s navýšením obratu, zvýšení directu, organicu a samozřejmě úplně nové zdroje obratu přes výkonnostní kampaně na Skliku a Facebooku.
Výsledkem jsou jednak snížené náklady na akvizici přes kampaně na Googlu spolu s navýšením obratu, zvýšení directu, organicu a samozřejmě úplně nové zdroje obratu přes výkonnostní kampaně na Skliku a Facebooku.

Vyjádření klienta

Porovnáváme září 2020 až únor 2021 oproti stejnému období v předchozích letech roku. Oproti stejnému období v předešlém roce jsme o 102% zvedli tržby, zvýšili počet transakcí o 93,44%, snížili bounce rate a zvýšili počet stránek na relaci. To vše při desetiprocentním růstu PNO.

Next steps

Teď máme jistotu, že na klientův web chodí lidé, které skutečně zajímá nabídka produktů a nakupují je. Nyní je načase podívat se na konverzní poměr, personalizaci obsahu, automatizaci, copy webu a zajistit, aby se o něm dozvědělo ještě více potenciálních zákazníků. Čekají nás trigger emaily, lepší newslettery, práce na brandu. Je toho před námi dost. 


Máte i vy podobné zadání? Ozvěte se nám, rádi vám předvedeme, co umíme.

Kontaktujte nás

    Agentura Foxy.cz s.r.o
    Agentura Foxy.cz s.r.o.
    Veselá 169/24
    602 00 Brno
    Kde nás najdete?
    IČ: 06739792
    DIČ: CZ06739792
    Číslo účtu: 2401884475/2010
    sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram