Jak vylepšit DRTG v Skliku pomocí šablon?

Michaela Fojtíčková, 19. 5. 2021

Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.

Co jsou šablony DRTG?

Šablony určují vzhled dynamického retargetingu. Díky nim si můžete přizpůsobit barvy, přidat popisky, zvolit font a celkový styl šablony, aby co nejvíce ladil s kreativou vaší značky. Hlavní přidaná hodnota šablon pro produktovou inzerci je v tom, že vám umožňují zdůraznit konkurenční výhody vaší značky a informovat zákazníky o aktuálních akcích.

Jak vypadá výsledek? Pro porovnání se podívejte se na náhledy dynamického retargetingu bez použití šablony a s použitím šablony:

Bez DRTG šablony 

reklama bez DRTG šablony

S DRTG šablonou 

reklama s DRTG šablonou

Jak šablony DRTG vytvořit?

Nejprve se ujistěte, že máte propojený Sklik účet s účtem ve Zboží.cz. Propojení provedete v záložce Nástroje, kde stačí kliknout na Propojení se Zboží.cz a zadat vaše přihlašovací údaje. Pokud máte propojení aktivní, můžete se pustit do tvorby šablon.

Šablonu vytvoříte v záložce Nástroje v sekci Šablona. Můžete si vybrat z přednastavených šablon, nebo si nastavit následující prvky šablony dle vašich preferencí:

  • Barvu hlavního pozadí a pozadí produktů, textu, CTA tlačítka či dalších prvků inzerátu.

TIP: Můžete zadat přesný kód vaší firemní barvy ve formátu #000000. Pokud tento kód neznáte, pomůže vám např. nástroj ColorZilla, který si můžete přidat mezi rozšíření vašeho prohlížeče, při kliknutí na barevnou plochu vám kód dané barvy ukáže. 

jak vytvořit DRTG šablonu
  • Písmo můžete zvolit pouze z těchto fontů: Arial Helvetica, Georgia, sans-serif, Tahoma, Times New Roman, Trebuchet MS a Verdana.
  • Popis šablony o maximální délce 40 znaků, není povinný.

TIP: Popis se ne vždy zobrazí celý, proto doporučujeme dávat nejdůležitější informaci hned na začátek sdělení. 

  • Pokročilí uživatelé mohou nastavit i volitelné položky v podobě externího měření prokliků a zobrazení 

Hotovou šablonu stačí připojit ke konkrétní reklamní sestavě v produktové kampani v záložce Šablony

Doporučení od Skliku pro design šablon 

Pro optimální výkon a zvýšení atraktivity dynamického retargetingu je potřeba důkladně promyslet nastavení barevných možností šablon. Sklik radí držet se následujících doporučení:

  • Použijte barvy, které odpovídají vašim firemním barvám 
  • Pro text použijte dostatečně kontrastní barvu s ohledem na barvu pozadí, aby bylo písmo dobře čitelné
  • Barva pozadí pod produkty by měla mít vysokou světlost (světle šedá, bílá apod.)
  • Pro CTA tlačítko a slevy použijte výraznou barvu
  • Reklama nejlépe funguje se střízlivou kombinací barev

Jak šablony DRTG optimalizovat?

Od října 2020 umožňuje Sklik sledovat statistiky pro jednotlivé šablony, což je ideální pro jejich testování. Sklik doporučuje testovat najednou 2-3 šablony, ze kterých se po nasbírání dostatečného množství dat vybere vítězná varianta, která se dále testuje s novými šablonami

Můžete si i zvolit preferované střídání šablon. Mohou se střídat rovnoměrně, podle CTR, CPA nebo PNO. Výchozím nastavením je střídání dle CTR. Způsob střídání šablon lze nastavit na úrovni kampaně v Nastavení. 

TIP: Sklik radí nastavit střídání dle CPA nebo PNO, toto nastavení by mělo zvýšit váš konverzní poměr. 

Závěrem

DRTG šablony se hodí pro každý e-shop a mohou vám pomoci zvýšit CTR i konverzní poměr. Proto je vyzkoušejte i u vašeho e-shopu. Doporučujeme testovat různé barevné kombinace, odlišná textová sdělení i způsoby střídání reklam. 

Zajímá vás, jak DRTG šablony používáme my? Přečtěte si výsledky našeho testování šablon u klientů z různých odvětví zde.

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

Google AI Overviews: Jak ovlivní organickou návštěvnost a SEO vaší firmy?

Adam Růžička • 7. 8. 2025 • 
Od května 2025 Google nasadil novou funkci AI Overviews ve více než 200 zemích. Jedná se o generovaná shrnutí, která se zobrazují přímo nad organickými výsledky vyhledávání. Tato novinka mění pravidla hry: lidé často dostanou odpověď přímo ve výsledku a už vůbec nemusí klikat na váš web.
Přečíst článek

Jak získat kvalitní návštěvníky webu

Kristýna Férová • 9. 9. 2024 • 
Trafficové kampaně jsou evergreenem spousty reklamních účtů, jsou ale opravdu tak efektivní, jak by se mohlo na první pohled zdát?
Přečíst článek

8 užitečných vlastních sloupců v Google Ads

Zdeňka Polčicová • 2. 2. 2025 • 
Google Ads nabízí širokou škálu metrik, ale někdy standardní přehledy nestačí. Vlastní sloupce (custom columns) vám umožní podívat se na data z jiné perspektivy a snadněji sledovat metriky, které jsou pro vás důležité. V tomto článku si představíme 8 užitečných vlastních sloupců, které vám mohou pomoci lépe porozumět výkonu vašich kampaní.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right