Co je to CTA

Martina Malíková, 20. 8. 2024

Zkratka CTA pochází z anglického Call to action – výzva k akci. CTA je tedy výzva, která má za úkol vybídnout návštěvníka webu, nebo koncového klienta k tomu, aby provedl požadovanou akci (např. koupi, objednání, rezervaci, vyplnění formuláře apod.).

Nejčastěji najdeme CTA na webech jako tlačítko nebo text s odkazem, nebo na online reklamních bannerech. Jedná se o klíčový prvek většiny webových stránek, protože výrazně napomáhá plnit cíle majitele stránek. Graficky je tento element zpracován tak, aby na první pohled zaujal. Žádná webová stránka by neměla obsahovat víc než jedno CTA tlačítko. Originální textové zpracování máš šanci lépe zaujmout a přimět
k prokliku.

Jak na kvalitní a efektivní CTA

V prvé řadě je nutně si nejprve stanovit, co je cílem našeho CTA. Může jím být například navýšení počtu objednávek. Dále je nezbytné zamyslet se nad formou, jakou chceme CTA komunikovat. Může se jednat
o banner, tlačítko, grafiku, nebo dokonce samotný text.

Sdělení by mělo být krátké a úderné. Důležité je, aby bylo CTA také na první pohled jasné a srozumitelné. Mezi jedny z nejpoužívanějších CTA patří například „nakoupit“, nebo „rezervovat“. Pro pocit naléhavosti můžeme CTA rozšířit o fráze jako „ještě dnes“, nebo „nyní“. Důležité je, aby CTA odpovídalo komunikačnímu tónu, který běžně při své reklamě užíváte.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Co je to kampaň Royal Berl a jaké má v Google Ads využití

Michaela Fojtíčková • 25. 5. 2021 • 
Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.
Přečíst článek

Jak vytvořit nejlepší newsletter - přinášíme šablonu, jak na to

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
E-mailing je skvělý marketingový nástroj, který pomáhá budovat důvěryhodnost a osobitost vaší značky – pokud jej ovšem správně používáte. V tom horším případě pak e-mail skončí na internetovém smetišti. Jak vytvořit newsletter, na který se budou lidé těšit? Odpovědi najdete v článku.
Přečíst článek

Advantage+: Jak se v nich vyznat

Zdeňka Polčicová • 28. 11. 2024 • 
Advantage+ sem, Advantage+ tam, Advantage+ všude! Pokud spravujete reklamní kampaně na Metě, určitě nám dáte za pravdu, že vyznat se v těchto „zázračných“ nástrojích není vždy hračka. Přinášíme vám proto přehled toho, co vlastně Advantage+ nástroje jsou, jak fungují a jaké s nimi máme zkušenosti.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right