Co je to reklamní banner a jaké typy bannerů existují

Martina Malíková, 16. 2. 2024

Vyskakují na vás všude. Na sociálních sítích, při čtení zpravodajských článků, na YouTube, … A není divu - reklamní bannery jsou důležitým prvkem online marketingu. Pomocí bannerů můžete efektivně oslovit cílové publikum, přimět uživatele k návštěvě webové stránky či zvýšit povědomí o vaši značce. Jaké druhy reklamních bannerů existují a proč byste je měli používat?

Co jsou reklamní bannery?

Reklamní bannery jsou grafické vizuální prvky, mohou být statické i animované. Jejich cílem bývá nejčastěji dovést uživatele na konkrétní cílovou stránku a přimět ho k provedení nákupu či jiné konverzní akce.

K čemu reklamní bannery slouží?

Povědomí o značce

Bannery, které dobře pracují se symboly značky (např. barvy, písmo, logo), se mohou stát jedním z hlavních nástrojů pro budování povědomí. Dobře navržený banner s jasným vizuálním stylem může rychle a snadno připomenout uživatelům existenci a hodnoty vaší značky.

Podpora kampaní

Reklamní bannery jsou efektivním nástrojem pro podporu různých marketingových kampaní. Mohou sloužit k propagaci nových produktů, informování uživatelů o slevách nebo podpoře akcí.

Připomenutí uživateli

Bannery představují také ideální způsob, jak se uživateli připomenout ve chvíli, kdy už naši stránku navštívil. Tzv. remarketingové bannery slouží k udržení zájmu uživatelů i po opuštění webové stránky a motivaci zákazníka k dokončení nákupu. 

Jaké rozlišujeme typy reklamních bannerů?

  1. statické - jednoduché, neměnné obrázky či grafiky s jasnou vizuální zprávou.
  1. animované - bannery s pohyblivými prvky nebo animacemi. Mezi tento typ bannerů patří také motion videa a HTML5 bannery.
  1. dynamické - dynamicky tvořené bannery umožňují inzerentům poskytovat personalizovaný obsah. Banner může automaticky měnit obsah, obrázky nebo nabídky v reálném čase, což zvyšuje pravděpodobnost úspěšné interakce s uživateli.

Pokud jste ve svých kampaních ještě nezačali bannery využívat, určitě vám doporučujeme je vyzkoušet. Můžete tak nejen oslovit nové uživatele, ale zároveň se připomínat i těm, kteří vás již znají.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Tvorba marketingové strategie pomocí STCD framework modelu

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
V moderním marketingu je nejdůležitější navázat vztah se zákazníkem a prohloubit ho. Framework See-Think-Do-Care je skvělým nástrojem, jak toho docílit. Proto jej využívají značky po celém světě. V článku se dozvíte, co tento rámec představuje a jak s ním pracovat.
Přečíst článek

Co musí grafici vědět o barvách

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Barvy jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů vizuální komunikace. Pomocí barev dokážeme vyjádřit emoce, navodit správnou náladu nebo dokonce předat dané sdělení. V následujícím článku vám nastíníme, proč je dobré znát hlavní rozdíly mezi barvami používanými v grafickém designu.
Přečíst článek

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right