Vyskakují na vás všude. Na sociálních sítích, při čtení zpravodajských článků, na YouTube, … A není divu - reklamní bannery jsou důležitým prvkem online marketingu. Pomocí bannerů můžete efektivně oslovit cílové publikum, přimět uživatele k návštěvě webové stránky či zvýšit povědomí o vaši značce. Jaké druhy reklamních bannerů existují a proč byste je měli používat?
Co jsou reklamní bannery?
Reklamní bannery jsou grafické vizuální prvky, mohou být statické i animované. Jejich cílem bývá nejčastěji dovést uživatele na konkrétní cílovou stránku a přimět ho k provedení nákupu či jiné konverzní akce.
K čemu reklamní bannery slouží?
Povědomí o značce
Bannery, které dobře pracují se symboly značky (např. barvy, písmo, logo), se mohou stát jedním z hlavních nástrojů pro budování povědomí. Dobře navržený banner s jasným vizuálním stylem může rychle a snadno připomenout uživatelům existenci a hodnoty vaší značky.
Podpora kampaní
Reklamní bannery jsou efektivním nástrojem pro podporu různých marketingových kampaní. Mohou sloužit k propagaci nových produktů, informování uživatelů o slevách nebo podpoře akcí.
Připomenutí uživateli
Bannery představují také ideální způsob, jak se uživateli připomenout ve chvíli, kdy už naši stránku navštívil. Tzv. remarketingové bannery slouží k udržení zájmu uživatelů i po opuštění webové stránky a motivaci zákazníka k dokončení nákupu.
Jaké rozlišujeme typy reklamních bannerů?
- statické - jednoduché, neměnné obrázky či grafiky s jasnou vizuální zprávou.
- animované - bannery s pohyblivými prvky nebo animacemi. Mezi tento typ bannerů patří také motion videa a HTML5 bannery.
- dynamické - dynamicky tvořené bannery umožňují inzerentům poskytovat personalizovaný obsah. Banner může automaticky měnit obsah, obrázky nebo nabídky v reálném čase, což zvyšuje pravděpodobnost úspěšné interakce s uživateli.
Pokud jste ve svých kampaních ještě nezačali bannery využívat, určitě vám doporučujeme je vyzkoušet. Můžete tak nejen oslovit nové uživatele, ale zároveň se připomínat i těm, kteří vás již znají.