Co je to reklamní banner a jaké typy bannerů existují

Martina Malíková, 16. 2. 2024

Vyskakují na vás všude. Na sociálních sítích, při čtení zpravodajských článků, na YouTube, … A není divu - reklamní bannery jsou důležitým prvkem online marketingu. Pomocí bannerů můžete efektivně oslovit cílové publikum, přimět uživatele k návštěvě webové stránky či zvýšit povědomí o vaši značce. Jaké druhy reklamních bannerů existují a proč byste je měli používat?

Co jsou reklamní bannery?

Reklamní bannery jsou grafické vizuální prvky, mohou být statické i animované. Jejich cílem bývá nejčastěji dovést uživatele na konkrétní cílovou stránku a přimět ho k provedení nákupu či jiné konverzní akce.

K čemu reklamní bannery slouží?

Povědomí o značce

Bannery, které dobře pracují se symboly značky (např. barvy, písmo, logo), se mohou stát jedním z hlavních nástrojů pro budování povědomí. Dobře navržený banner s jasným vizuálním stylem může rychle a snadno připomenout uživatelům existenci a hodnoty vaší značky.

Podpora kampaní

Reklamní bannery jsou efektivním nástrojem pro podporu různých marketingových kampaní. Mohou sloužit k propagaci nových produktů, informování uživatelů o slevách nebo podpoře akcí.

Připomenutí uživateli

Bannery představují také ideální způsob, jak se uživateli připomenout ve chvíli, kdy už naši stránku navštívil. Tzv. remarketingové bannery slouží k udržení zájmu uživatelů i po opuštění webové stránky a motivaci zákazníka k dokončení nákupu. 

Jaké rozlišujeme typy reklamních bannerů?

  1. statické - jednoduché, neměnné obrázky či grafiky s jasnou vizuální zprávou.
  1. animované - bannery s pohyblivými prvky nebo animacemi. Mezi tento typ bannerů patří také motion videa a HTML5 bannery.
  1. dynamické - dynamicky tvořené bannery umožňují inzerentům poskytovat personalizovaný obsah. Banner může automaticky měnit obsah, obrázky nebo nabídky v reálném čase, což zvyšuje pravděpodobnost úspěšné interakce s uživateli.

Pokud jste ve svých kampaních ještě nezačali bannery využívat, určitě vám doporučujeme je vyzkoušet. Můžete tak nejen oslovit nové uživatele, ale zároveň se připomínat i těm, kteří vás již znají.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Co je to CTA a 6 tipů, jak ji dobře napsat

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
Co by měl obsahovat každý dobrý prodejní text? Každý kvalitní web? Každý newsletter? Každý dobrý text obsahuje CTA (call to action) – formulaci či tlačítko, která čtenáře vyzve k akci. S dobrou CTA máte mnohem vyšší pravděpodobnost úspěchu. V článku vám prozradíme 6 tipů, jak napsat CTA, které bude fungovat.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Martina Malíková • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram