Co je to organický dosah (organic reach)

Zdeňka Polčicová, 6. 1. 2025

Organický dosah, neboli tzv. organic reach, je termín používaný v online marketingu pro vyhodnocení úspěšnosti obsahu bez využití placené propagace.

Metrika dosah příspěvku představuje počet lidí, kteří viděli váš příspěvek alespoň jednou. Jde o počet tzv. unikátních uživatelů, nejsou zde započítávány opakované zobrazení jednomu uživateli. Proto může být další metrika “zobrazení” často dosti vyšší než právě “dosah”, protože někteří uživatelům se obsah mohl zobrazit opakovaně.

Dosah organický, vzniká přirozeně, může růst díky interakcím, sdílení, lajkům, komentářům a dalšímu zobrazení na sociálních sítích či jiných platformách, ale není podporován finančně. Organický dosah bývá nejčastěji uváděni právě proti placenému dosahu, kdy je obsah propagován prostřednictvím reklamních kampaní (placená propagace).

Pokud například vložíte příspěvek na sociální sítě, po vložení se příspěvek zobrazuje uživatelům na základě algoritmů, které rozhodují jaký obsah se konkrétním uživatelům zobrazí. Algoritmy berou v úvahu interakce, relevanci obsahu pro cílovou skupinu a profil a jeho hodnocení.

Organický dosah v poslední době však stále klesá, a to díky nárůstu využívání sociálních sítí a dalších platforem a také díky stále rostoucímu využívání placeného obsahu na sítích. Organicky se však příspěvek ukazuje nejčastěji pouze vybrané skupině uživatel, nejčastěji sledujícím, ale i tak se nedostane mezi všechny tyto sledující. Placená propagace tak může podporovat příspěvky a dostávat je k většímu počtu uživatelů, kteří nesledují vaši stránku a tím získat lepší výsledky.

organicky dosah
Článek pro vás připravil/a: Zdeňka Polčicová
Marketing mě baví, hlavně ve spojení s daty. Postarám se o to, aby vaše PPC reklamy měly dosah a přinášely výsledky. Je pro mě důležité chápat souvislosti, nebát se jít do detailů a hledat co nejlepší řešení.
Mohlo by vás zajímat:

10 nejlepších Performance Max skriptů - část 1.

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Jaké jsou nejlepší bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat?
Přečíst článek

Tvorba marketingové strategie pomocí STCD framework modelu

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
V moderním marketingu je nejdůležitější navázat vztah se zákazníkem a prohloubit ho. Framework See-Think-Do-Care je skvělým nástrojem, jak toho docílit. Proto jej využívají značky po celém světě. V článku se dozvíte, co tento rámec představuje a jak s ním pracovat.
Přečíst článek

Co musí grafici vědět o barvách

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Barvy jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů vizuální komunikace. Pomocí barev dokážeme vyjádřit emoce, navodit správnou náladu nebo dokonce předat dané sdělení. V následujícím článku vám nastíníme, proč je dobré znát hlavní rozdíly mezi barvami používanými v grafickém designu.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right