Co je Google Tag Manager a proč je dnes standardem?

Přidal/a Petr Oulehla dne 6. 5. 2021

Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu. 

Co je GTM? 

GTM je bezplatný nástroj poskytovaný společností Google. Umožní vám se více soustředit na samotné měření než na technickou stránku. Díky němu můžete snadno vkládat měřící značky (tagy) na web a nepotřebujete k tomu pokaždé pomoc programátora, protože modifikace kódu stránky v případě jednoduchých webů není nutná.  

Máte e-shop? Zde už budete při úvodní implementaci GTM kódu potřebovat znalostí programátora (webaře). Vedle základního GTM kontejneru nastaví i tzv. datové vrstvy, ze kterých se získávají potřebné informace o produktech (jejich zobrazení, přidání do košíku nebo obsah nákupu). 

Ani v tomto případě ale nebudete potřebovat zásah programátora vždy, když budete chtít na web vložit další značky. Jakmile je GTM správně nasazen, značky si na web jednoduše doplníte sami. GTM vám tak práci neskutečně urychluje a šetří peníze za programátora.


Kde se využívá?

Analytici a marketingoví specialisté dnes používají mnoho nástrojů, jejichž kód potřebují vložit na web. GTM má pro tyto nástroje připravené konkrétní šablony – například pro Google Analytics, Google Ads, LinkedIn či AdWords. U těchto značek stačí většinou jen vyplnit vaše jedinečné “ID měření” a je hotovo. Facebook vlastní značku nemá, ale vkládá se přes GTM jako vlastní HTML kód. GTM je tak prostředníkem, který umožňuje sdílení informací z webu s jiným nástrojem

Jak funguje?

Stačí, když na web vložíte jediný javascriptový kód – GTM kontejner. V případě e-shopu pak i již zmíněné e-commerce datové vrstvy. Přes něj pak můžete vy nebo vaše marketingová agentura vkládat ostatní měřící kódy. GTM dohlíží na všechny vložené kódy na jednom místě a zjednodušuje tak jejich správu. Jeho základní používání je jednoduché a intuitivní. Pokročilé ovládání už vyžaduje hlubší znalosti a pořádají se k tomu celodenní školení. 

Kde GTM založit a jak jej nasadit na web?

Založte si účet na stránce: tagmanager.google.com. Zde se vám vygeneruje GTM kód i s návodem, jak jej nasadit na web. Získané informace pak zašlete svému webmasterovi. Potřebujete složitější implementaci? Napište nám a my vám s tím pomůžeme. 

Co si z toho odnést? 

Sečteno podtrženo, s vložením GTM kódu na váš web odpadá část komunikace s programátorem. Budete mít všechny měřící kódy přehledně pod jednou střechou a jejich správa bude mnohem jednodušší. 
Nevíte si rady nebo potřebujete se správou měřících kódů pomoci? Ozvěte se nám a my se o to postaráme.

Další články

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram