Co je to kampaň Royal Berl a jaké má v Google Ads využití

Michaela Fojtíčková, 25. 5. 2021

Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.

Co je Royal Berl?

Royal Berl je struktura kampaně s klíčovými slovy ve volné shodě a se strategií nabídek nastavenou na maximalizaci počtu kliknutí při zastropované maximální ceně za proklik. Díky tomu umí snížit cenu za proklik o 70–80 %. Toto nastavení vám umožní získat větší návštěvnost za méně peněz a díky tomu i levnější konverze.

Jak struktura vznikla? 

V roce 2016 si s myšlenkou začalo pohrávat 5 PPC specialistů ze Španělska – Maite Molina, Albert Berlanga, Ana Kostic, Nacho Bergoetxea a Carlos David López. Celou strukturu testovali až do konce roku 2019, kdy ji představili veřejnosti. V roce 2019 měla Maite Molina přednášku o Royal Berl v Barceloně, kde ji jménem všech tvůrců představila. Podívejte se na záznam z této přednášky

Jak kampaň vypadá?

Kampaň je vhodná pro vyhledávací síť Google Ads.

Hlavními složkami jsou:

  • Strategie nabídek Maximalizace prokliků
  • Volná shoda klíčových shod
  • Omezení strategie použitím max. CPC, která je nižší než předpokládaná hodnota ceny prokliku
  • Rozdělení reklam a klíčových slov do reklamních sestav podle lingvisticky a sémanticky podobných skupin slov

Tvůrci testovali reklamy i s jinými nabídkami, ale nezískali tak dobré výsledky.

Je nutné omezit maximální cenu za proklik hned při nastavení strategie. Cena maximální CPC je snížená o 70-80 %. Můžeme zde také využít rozšířenou CPC. Zároveň používáme volnou shodu. Celá kampaň se soustředí hlavně na long taily (slovní spojení), díky čemuž ve skutečnosti získáme levné a velmi početné návštěvy.

V jedné sestavě je ideální použít 5-15 klíčových slov.

Největší výhodou kampaně je, že umí lépe pracovat s omezeným rozpočtem.

Na co Royal Berl není ideální a jak ji později optimalizovat?

Kampaň není ideální, pokud řešíte skóre kvality, podíl zobrazení nebo chcete zajistit zobrazování reklam při hledání konkrétních klíčových slov, spojení a termínů.

Při optimalizaci můžete zvyšovat max. CPC. Dáte Googlu větší prostor, ale zvýšíte tím cenu za proklik.

Důležitá součást optimalizace vychází z užití klíčových slov ve volné shodě, díky tomu budete muset pravidelně přidávat negativní klíčová slova a sledovat vyhledávané výrazy. 

Typy kampaní vycházející z Royal Berl

  • Royal Park
    • Stejná struktura jako Royal Berl, ale s přesnou shodou klíčových slov
  • Sezónní Royal Berl
    • Pokud řešíme sezónnost produktů, tak na začátku dané sezóny zvýšíme 2–3x maximální CPC a na jejím konci ji snížíme více, než byla původní hodnota. Následně cca měsíc postupně zvyšujeme, až se dostaneme k původní hodnotě.
  • Royal Shop
    • Jedná se o variantu Royal Berl pro nákupní kampaně. Zvolíme stejnou strategii s omezením CPC.
  • Royal Berl pro DSA
    • Velké množství prokliků za velmi nízkou cenu lze aplikovat také pro DSA kampaně.

Jste zkušený PPCčkař a přijde vám to podobné jako Hagakure?

Rozdíl mezi Hagakure a Royal Berl je hlavně v zaměření kampaní. Hagakure je orientovaná na konverze, přitom Royal Berl na levnou návštěvnost, od které se očekává, že přinese i levné konverze.

Naše testování

Kampaně Royal Berl využíváme u více klientů. S testováním jsme začali v létě 2020. Použili jsme strukturu kampaně, která přinášela konverze, zkopírovali jsme ji a upravili strategii a shody klíčových slov.

Díky nové struktuře se podařilo:

  • Zvýšit podíl zobrazení o 615 %
  • Snížit cenu za proklik o 13 %
  • Zvýšit počet konverzí o 75 %

Celkově byly výsledky pozitivní. Díky Royal Berl ostatní kampaně získali větší počet konverzí a nižší PNO.

Pokud také potřebujete zvýšit obrat své firmy, získat více nákupů nebo jiných konverzí, neváhejte nás kontaktovat. Na účet se podíváme a připravíme kampaně přímo pro vás.

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

Tvorba marketingové strategie pomocí STCD framework modelu

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
V moderním marketingu je nejdůležitější navázat vztah se zákazníkem a prohloubit ho. Framework See-Think-Do-Care je skvělým nástrojem, jak toho docílit. Proto jej využívají značky po celém světě. V článku se dozvíte, co tento rámec představuje a jak s ním pracovat.
Přečíst článek

Otestovali jsme nejvyšší možný limit pro výdaje u Advantage+. Jaké byly výsledky?

Kristýna Férová • 19. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek

Zvyšuje dynamický retargeting (DRTG) na Skliku CTR?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2022 • 
Seznam tvrdí, že šablony mohou zvýšit CTR a vylepšit výkon dynamického retargetingu v Skliku. Opravdu to funguje? Rozhodli jsme se šablony pro dynamický retargeting otestovat u našich klientů. Vzhledem k tomu, že Sklik od října 2020 umožňuje sledovat statistiky pro jednotlivé DRTG šablony, jsme mohli i vyhodnotit výkon těch nejlepších.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram