Zkratka CTA pochází z anglického Call to action – výzva k akci. CTA je tedy výzva, která má za úkol vybídnout návštěvníka webu, nebo koncového klienta k tomu, aby provedl požadovanou akci (např. koupi, objednání, rezervaci, vyplnění formuláře apod.).
Nejčastěji najdeme CTA na webech jako tlačítko nebo text s odkazem, nebo na online reklamních bannerech. Jedná se o klíčový prvek většiny webových stránek, protože výrazně napomáhá plnit cíle majitele stránek. Graficky je tento element zpracován tak, aby na první pohled zaujal. Žádná webová stránka by neměla obsahovat víc než jedno CTA tlačítko. Originální textové zpracování máš šanci lépe zaujmout a přimět
k prokliku.
Jak na kvalitní a efektivní CTA
V prvé řadě je nutně si nejprve stanovit, co je cílem našeho CTA. Může jím být například navýšení počtu objednávek. Dále je nezbytné zamyslet se nad formou, jakou chceme CTA komunikovat. Může se jednat
o banner, tlačítko, grafiku, nebo dokonce samotný text.
Sdělení by mělo být krátké a úderné. Důležité je, aby bylo CTA také na první pohled jasné a srozumitelné. Mezi jedny z nejpoužívanějších CTA patří například „nakoupit“, nebo „rezervovat“. Pro pocit naléhavosti můžeme CTA rozšířit o fráze jako „ještě dnes“, nebo „nyní“. Důležité je, aby CTA odpovídalo komunikačnímu tónu, který běžně při své reklamě užíváte.