Co je to CTA

Martina Malíková, 20. 8. 2024

Zkratka CTA pochází z anglického Call to action – výzva k akci. CTA je tedy výzva, která má za úkol vybídnout návštěvníka webu, nebo koncového klienta k tomu, aby provedl požadovanou akci (např. koupi, objednání, rezervaci, vyplnění formuláře apod.).

Nejčastěji najdeme CTA na webech jako tlačítko nebo text s odkazem, nebo na online reklamních bannerech. Jedná se o klíčový prvek většiny webových stránek, protože výrazně napomáhá plnit cíle majitele stránek. Graficky je tento element zpracován tak, aby na první pohled zaujal. Žádná webová stránka by neměla obsahovat víc než jedno CTA tlačítko. Originální textové zpracování máš šanci lépe zaujmout a přimět
k prokliku.

Jak na kvalitní a efektivní CTA

V prvé řadě je nutně si nejprve stanovit, co je cílem našeho CTA. Může jím být například navýšení počtu objednávek. Dále je nezbytné zamyslet se nad formou, jakou chceme CTA komunikovat. Může se jednat
o banner, tlačítko, grafiku, nebo dokonce samotný text.

Sdělení by mělo být krátké a úderné. Důležité je, aby bylo CTA také na první pohled jasné a srozumitelné. Mezi jedny z nejpoužívanějších CTA patří například „nakoupit“, nebo „rezervovat“. Pro pocit naléhavosti můžeme CTA rozšířit o fráze jako „ještě dnes“, nebo „nyní“. Důležité je, aby CTA odpovídalo komunikačnímu tónu, který běžně při své reklamě užíváte.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak vylepšit DRTG v Skliku pomocí šablon?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2021 • 
Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.
Přečíst článek

Jak založit a nastavit účty Google Ads a Sklik

Michaela Fojtíčková • 30. 11. 2023 • 
Chcete propagovat produkt nebo službu pomocí vyhledávače Google a Seznam? Cílit reklamu na správná klíčová slova a publika, která vám přinesou vytoužené výsledky v podobě vyšších tržeb z prodejů nebo vyššího povědomí o vaší značce? V následujícím článku se podíváme na to, jak na obou platformách založit reklamní účty.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Martina Malíková • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right