Co je to Google Tag Manager (GTM) a k čemu slouží

Martina Malíková, 20. 8. 2024

Google Tag Manager (GTM) je bezplatný nástroj poskytovaný společností Google, který umožňuje spravovat a aktualizovat měřící kódy na webových stránkách a mobilních aplikacích bez nutnosti přímé úpravy zdrojového kódu.

Pro používání GTM je nutné nasadit do zdrojového kódu kód pro GTM a následně už veškeré nastavování a nasazování tagů (měřících značek) probíhá v rozhraní Google Tag Manageru. 

GTM funguje na základě konceptu "kontejnerů" (containers), což jsou soubory JavaScriptu umístěné na webových stránkách. Tyto kontejnery obsahují různé sledovací kódy a značky (tagy), určené například pro měření do Google Analytics, Facebooku business manageru Google Ads, Skliku a dalších nástrojů.

Hlavní výhodou GTM je jeho jednoduchost použití a flexibilita. Namísto ručního vkládání a aktualizace kódů přímo do zdrojového kódu stránky, lze jednoduše spravovat všechny sledovací kódy prostřednictvím uživatelského rozhraní GTM. To umožňuje marketérům rychle implementovat a aktualizovat sledovací kódy bez zásahu do zdrojového kódu stránky, což usnadňuje proces správy webu, přehlednost měření a zvyšuje efektivitu kampaní, sledování a analýzy.

Další výhodou GTM je možnost vytvářet složité sledovací události a segmentace pomocí vlastních pravidel a spouštěčů, což umožňuje získávat detailnější data o chování uživatelů a vylepšení cílení reklamních kampaní.

V GTM se můžeme setkat se třemi typy prvků:

  1. Značky (tagy) posílají události a data do vybraných systému
  2. Spouštěče (triggery) udávají kdy a za jakých okolností má být značka odeslána
  3. Proměnné (variables) jsou další parametry posilané v jednotlivých událostech

Google Tag Manager je nezbytným nástrojem pro každého, kdo se zabývá online marketingem a analytikou. Jeho schopnost centralizovat a spravovat sledovací kódy usnadňuje proces implementace a sledování online strategií, což v konečném důsledku vede k lepšímu porozumění uživatelského chování a zlepšení výkonu webových stránek a kampaní online marketingu.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek

Jak založit a nastavit účty Google Ads a Sklik

Michaela Fojtíčková • 30. 11. 2023 • 
Chcete propagovat produkt nebo službu pomocí vyhledávače Google a Seznam? Cílit reklamu na správná klíčová slova a publika, která vám přinesou vytoužené výsledky v podobě vyšších tržeb z prodejů nebo vyššího povědomí o vaší značce? V následujícím článku se podíváme na to, jak na obou platformách založit reklamní účty.
Přečíst článek

Zvyšuje dynamický retargeting (DRTG) na Skliku CTR?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2022 • 
Seznam tvrdí, že šablony mohou zvýšit CTR a vylepšit výkon dynamického retargetingu v Skliku. Opravdu to funguje? Rozhodli jsme se šablony pro dynamický retargeting otestovat u našich klientů. Vzhledem k tomu, že Sklik od října 2020 umožňuje sledovat statistiky pro jednotlivé DRTG šablony, jsme mohli i vyhodnotit výkon těch nejlepších.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right