Co je to Google Tag Manager (GTM) a k čemu slouží

Martina Malíková, 20. 8. 2024

Google Tag Manager (GTM) je bezplatný nástroj poskytovaný společností Google, který umožňuje spravovat a aktualizovat měřící kódy na webových stránkách a mobilních aplikacích bez nutnosti přímé úpravy zdrojového kódu.

Pro používání GTM je nutné nasadit do zdrojového kódu kód pro GTM a následně už veškeré nastavování a nasazování tagů (měřících značek) probíhá v rozhraní Google Tag Manageru. 

GTM funguje na základě konceptu "kontejnerů" (containers), což jsou soubory JavaScriptu umístěné na webových stránkách. Tyto kontejnery obsahují různé sledovací kódy a značky (tagy), určené například pro měření do Google Analytics, Facebooku business manageru Google Ads, Skliku a dalších nástrojů.

Hlavní výhodou GTM je jeho jednoduchost použití a flexibilita. Namísto ručního vkládání a aktualizace kódů přímo do zdrojového kódu stránky, lze jednoduše spravovat všechny sledovací kódy prostřednictvím uživatelského rozhraní GTM. To umožňuje marketérům rychle implementovat a aktualizovat sledovací kódy bez zásahu do zdrojového kódu stránky, což usnadňuje proces správy webu, přehlednost měření a zvyšuje efektivitu kampaní, sledování a analýzy.

Další výhodou GTM je možnost vytvářet složité sledovací události a segmentace pomocí vlastních pravidel a spouštěčů, což umožňuje získávat detailnější data o chování uživatelů a vylepšení cílení reklamních kampaní.

V GTM se můžeme setkat se třemi typy prvků:

  1. Značky (tagy) posílají události a data do vybraných systému
  2. Spouštěče (triggery) udávají kdy a za jakých okolností má být značka odeslána
  3. Proměnné (variables) jsou další parametry posilané v jednotlivých událostech

Google Tag Manager je nezbytným nástrojem pro každého, kdo se zabývá online marketingem a analytikou. Jeho schopnost centralizovat a spravovat sledovací kódy usnadňuje proces implementace a sledování online strategií, což v konečném důsledku vede k lepšímu porozumění uživatelského chování a zlepšení výkonu webových stránek a kampaní online marketingu.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek

Google Ads: Jak si do účtu nasadit skript

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Nasazení skriptu do Google Ads není složité, ale je potřeba dbát na pár důležitých kroků. Každý skript může vyžadovat různé úpravy v závislosti na jeho účelu.
Přečíst článek

10 nejlepších Performance Max skriptů - část 1.

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Jaké jsou nejlepší bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right