Co je to infografika

Jakub Kadlec, 4. 3. 2025

Infografika je způsob, jak vizuálně prezentovat větší množství informací v přehledné podobě. Díky tomu mohou čtenáři rychleji a lépe porozumět složitým tématům, datům či vztahům mezi nimi. Infografika spojuje různé formy vizuálních prvků, od grafů a diagramů až po ikony a obrázky. V současnosti je infografika považována za jeden z nejlepších způsobů, jak čtenářům předložit velké množství informací a dat ve srozumitelné podobě.

Proč ji tvořit a jaké má benefity?

Infografika patří k moderním nástrojům v internetové komunikaci a propagaci. Na rozdíl od delšího textu ji lze snadno sdílet na sociálních sítích, dobře zpracovaná infografika navíc snáze upoutá pozornost uživatele. Na to navazují další benefity, obsah zpracovaný touto formou může pomoci při budování značky nebo zvýšení návštěvnosti. Kromě výhod spojených s komunikací a sociálními sítěmi ale přináší benefity i pro uživatele. Čtenáři se dokážou rychleji a lépe zorientovat a informace si lépe zapamatují.

infografika založení foxy

Zásady tvorby infografiky

Při tvorbě infografiky je důležité se zaměřit především na srozumitelnost, přehlednost a konzistenci vizuálních prvků. Měly by být použity vhodné barvy, jednoduché grafy nebo piktogramy, které podpoří hlavní obsahové sdělení. Autor by měl dbát také na správnou hierarchii poskytovaných informací, aby se z infografiky nestala nepřehledná koláž náhodných prvků. Hlavní myšlenka musí být zřetelná a jasně vyjádřená. V neposlední řadě je třeba přizpůsobit typ tvořené infografiky jejímu účelu.

Typy infografiky

Celkově existuje několik variant infografiky, každá z nich je pak vhodná pro jiný účel. Jaké typy infografiky obecně rozeznáváme?

  • Informační - ty slouží především k představení různých pojmů, složitých procesů, metrik či různých konceptů.
  • Srovnávací - píšete článek na blog, ve kterém porovnáváte dva podobné produkty nebo konkurenční značky? Ideální příležitost pro využití infografiky, kde přehledně zobrazíte informace o výhodách či parametrech daných produktů.
  • Statistické - ty přednáší především data. Do statistické infografiky je vhodné zahrnout především grafy a naměřené hodnoty, její příkladné využití je například u prezentací či výkazů.
  • Chronologické - vhodné například pro zobrazení časové osy vývojových trendů. Jasně a stručně poskytnou důležité informace o zkoumaném procesu.
Článek pro vás připravil/a: Jakub Kadlec
S digitálním marketingem jsem se poprvé setkal na vysoké škole a okamžitě mě oslovila jeho dynamika a kreativní možnosti. V rámci kampaní na sociálních sítích mě baví vytvářet a plnit strategie, které klientům pomohou k dosažení stanovených cílů.
Mohlo by vás zajímat:

Jak vylepšit DRTG v Skliku pomocí šablon?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2021 • 
Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.
Přečíst článek

Nové měření pro Heureku – jak poznat, že jej máte implementované a v čem se odehrála zásadní změna?

Petra Burešová • 23. 4. 2025 • 
Heureka minulý rok představila nové měření. Ačkoliv tato změna proběhla už před nějakým časem, stále se setkáváme s případy, kdy nové měření není nastavené. Jak si ověřit implementaci nového měření a v čem se nové statistiky liší?
Přečíst článek

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right