Co je to organický dosah (organic reach)

Zdeňka Polčicová, 6. 1. 2025

Organický dosah, neboli tzv. organic reach, je termín používaný v online marketingu pro vyhodnocení úspěšnosti obsahu bez využití placené propagace.

Metrika dosah příspěvku představuje počet lidí, kteří viděli váš příspěvek alespoň jednou. Jde o počet tzv. unikátních uživatelů, nejsou zde započítávány opakované zobrazení jednomu uživateli. Proto může být další metrika “zobrazení” často dosti vyšší než právě “dosah”, protože někteří uživatelům se obsah mohl zobrazit opakovaně.

Dosah organický, vzniká přirozeně, může růst díky interakcím, sdílení, lajkům, komentářům a dalšímu zobrazení na sociálních sítích či jiných platformách, ale není podporován finančně. Organický dosah bývá nejčastěji uváděni právě proti placenému dosahu, kdy je obsah propagován prostřednictvím reklamních kampaní (placená propagace).

Pokud například vložíte příspěvek na sociální sítě, po vložení se příspěvek zobrazuje uživatelům na základě algoritmů, které rozhodují jaký obsah se konkrétním uživatelům zobrazí. Algoritmy berou v úvahu interakce, relevanci obsahu pro cílovou skupinu a profil a jeho hodnocení.

Organický dosah v poslední době však stále klesá, a to díky nárůstu využívání sociálních sítí a dalších platforem a také díky stále rostoucímu využívání placeného obsahu na sítích. Organicky se však příspěvek ukazuje nejčastěji pouze vybrané skupině uživatel, nejčastěji sledujícím, ale i tak se nedostane mezi všechny tyto sledující. Placená propagace tak může podporovat příspěvky a dostávat je k většímu počtu uživatelů, kteří nesledují vaši stránku a tím získat lepší výsledky.

organicky dosah
Článek pro vás připravil/a: Zdeňka Polčicová
Marketing mě baví, hlavně ve spojení s daty. Postarám se o to, aby vaše PPC reklamy měly dosah a přinášely výsledky. Je pro mě důležité chápat souvislosti, nebát se jít do detailů a hledat co nejlepší řešení.
Mohlo by vás zajímat:

Nové měření pro Heureku – jak poznat, že jej máte implementované a v čem se odehrála zásadní změna?

Petra Burešová • 23. 4. 2025 • 
Heureka minulý rok představila nové měření. Ačkoliv tato změna proběhla už před nějakým časem, stále se setkáváme s případy, kdy nové měření není nastavené. Jak si ověřit implementaci nového měření a v čem se nové statistiky liší?
Přečíst článek

Otestovali jsme nejvyšší možný limit pro výdaje u Advantage+. Jaké byly výsledky?

Kristýna Férová • 19. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek

Zvyšuje dynamický retargeting (DRTG) na Skliku CTR?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2022 • 
Seznam tvrdí, že šablony mohou zvýšit CTR a vylepšit výkon dynamického retargetingu v Skliku. Opravdu to funguje? Rozhodli jsme se šablony pro dynamický retargeting otestovat u našich klientů. Vzhledem k tomu, že Sklik od října 2020 umožňuje sledovat statistiky pro jednotlivé DRTG šablony, jsme mohli i vyhodnotit výkon těch nejlepších.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right