Otestovali jsme nejvyšší možný limit pro výdaje u Advantage+. Jaké byly výsledky?

Kristýna Férová, 19. 2. 2024

Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?

Limit pro výdaje a jak s ním pracovat

Advantage+ je pořád tak trochu black box, specialisté nemají téměř žádnou kontrolu nad cílením. Jedna z mála věcí, kterou ale můžete u Advantage+ kampaní ovlivnit je ta, jak velkou část z rozpočtu investujete do stávajících zákazníků. Čím nižší procento nastavíte, tím spíše zabráníte tomu, aby vám Advantage+ parazitovala na jiných remarketingových kampaních. Pokud je toto váš cíl, doporučujeme zvolit maximálně 20 %. Když naopak chcete, aby kampaň primárně cílila na vaše stávající zákazníky, limit jednoduše zvyšte. 


U několika klientů jsme testovali, jak se budou kampaně chovat, pokud zvolíme nejvyšší možný limit pro výdaje, tedy 99 %. Facebook totiž nezaručuje, že se ho bude striktně držet. Na základě našich dosavadních zkušeností s Advantage+ kampaněmi jsme vypozorovali, že pokud limit nenastavíme žádný a necháme Facebooku zcela volnou ruku, nákupy u nových i stávajících zákazníků bývají srovnatelné, u některých klientů noví zákazníci dokonce převažují. Nastavením nejvyššího možného limitu dáváte Facebooku najevo, že chcete primárně cílit na remarketingová publika.

Nastavení maximálního limitu pro stávající zákazníku u Advantage + kampaní.

Advantage+ jako náhrada za remarketing

Asi každý Facebook specialista se někdy setkal s tím, že se mu přestal doručovat dynamický remarketing (DPA). Přesně to se nám stalo u jednoho z našich klientů, který se soustředí na prodej sportovní výživy a vybavení. CPA se u dynamického remarketingu pohybovalo za posledních několik měsíců v průměru kolem 350 Kč, PNO kolem 18 % a výrazně nám narůstala frekvence doručování.   Ostatní kampaně v účtu vykazovaly mnohem lepší výsledky, čísla u DPA se nám ale nedařila snížit. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, zda by nemohla dynamický remarketing nahradit Advantage+ kampaň s limitem na výdaje pro stávající zákazníky 99 %. Výsledek? 

  • CPA nám klesla oproti DPA o 33 % (z 350 Kč na 234 Kč).
  • PNO nám oproti DPA kleslo z 18 % na 6 %.
  • Ze 153 nákupů jich 127 uskutečnilo remarketingové publikum.
  • Facebook utratil 74 % rozpočtu na nové zákazníky.

Jak vidíme na číslech - limit nelimit - Facebook většinu rozpočtu směřoval do nových zákazníků. Dokázal ale velice efektivně zacílit na stávající zákazníky a vychytat levné konverze. Experiment tak i přes tuto skutečnost hodnotíme jako zdařilý. Za leden se nám CPA podařilo snížit dokonce na 157 Kč.

vysledky experimentu advantage + kampaně za použití limitu stávajících zákazníků (náhrada za dynamický remarketing)

Test probíhal v období od 14. listopadu do 14. ledna, tedy v období akcí jako je Black Friday či Vánoce. Rozpočet jsme průběžně upravovali - navyšovali v období akcí a snižovali během vánočních svátků, když e-shop neexpedoval objednávky. Kreativ jsme měli v kampani zpočátku sedm (jednalo se o bannery a reklamy z katalogu), průběžně jsme pak vypínali ty méně funkční.

Stávající zákazník nemusí být nutně jen stávající zákazník

Výsledek mohou ovlivnit i okruhy uživatelů, které si definujete jako stávající zákazníky. Pro účely experimentu jsme pracovali s:

  • 25 % uživatelů za posledních 40 dní, kteří strávili na webu nejdelší dobu,
  • s uživateli, kteří si přidali za posledních 14 dní zboží do košíku,
  • s lidmi, kteří nakoupili za posledních 180 dní,
  • a s vlastním seznamem zákazníků.

Dynamický remarketing je stále základ

Nahradit dynamický remarketing Advantage+  kampaní jsme zkoušeli u více účtů. Všude se nám potvrdilo, že krátkodobě může být Advantage + kampaň řešením nefunkčního remarketingu a můžete díky ní dosahovat výrazně lepších výsledků. Obzvlášť pokud se vám DPA nechce v účtu vůbec rozjet. Určitě ale nespoléhejte pouze na Advantage+ kampaň, protože i její účinnost se časem omezí. DPA stále považujeme za jednu ze základních kampaní, která by ve vašem účtu neměla chybět. Jakmile uvidíte, že se výsledky Advantage+ zhoršují, zkuste DPA znovu zapnout. 

Tipy na závěr

  • Určitě doporučujeme s Advantage+ kampaněmi pracovat i s cílem oslovení nových zákazníků. Kampaně při vyhledávání správného publika pracují z velké části s automatizací, díky které můžete oslovit uživatele, které byste běžným manuálním cílením neoslovili.
  • Nebojte se s Advantage+ pracovat i v menších účtech s nižším rozpočtem. Pochopitelně, čím vyšší rozpočet, tím lepší. Advantage+ nám ale hezky fungují i u meších klientů. Minimální rozpočet, který jsme vypozorovali, že může fungovat, je 250 Kč/den.
Článek pro vás připravil/a: Kristýna Férová
Že sociální sítě slouží jenom k zábavě, už dávno není pravda. Díky zkušenostem nejen z marketingu, ale i z PR, pomohu vaší značce na sociálních sítích vyniknout a přivést vám nové zákazníky.
Mohlo by vás zajímat:

Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu.
Přečíst článek

Jak vytvořit nejlepší newsletter - přinášíme šablonu, jak na to

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
E-mailing je skvělý marketingový nástroj, který pomáhá budovat důvěryhodnost a osobitost vaší značky – pokud jej ovšem správně používáte. V tom horším případě pak e-mail skončí na internetovém smetišti. Jak vytvořit newsletter, na který se budou lidé těšit? Odpovědi najdete v článku.
Přečíst článek

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram