E-mailing je skvělý marketingový nástroj, který pomáhá budovat důvěryhodnost a osobitost vaší značky – pokud jej ovšem správně používáte. V tom horším případě pak e-mail skončí na internetovém smetišti. Jak vytvořit newsletter, na který se budou lidé těšit? Odpovědi najdete v článku.
Předmět je alfou a omegou
Předmět rozhoduje, zda si příjemce vůbec otevře váš e-mail. Je to totiž první věc, kterou ve své poště uvidí. Proto si na jeho tvorbě dejte záležet co nejvíce. Vaším cílem je příjemce zaujmout tak, že hned bude mít chuť zjistit, co se v newsletteru dozví. A nemáte moc času – v dnešní době se hovoří o 4 sekundách. Proto můžete být klidně více kreativní, aby váš e-mail ve schránce vybočoval.
Předmět e-mailu by měl být stručný, jasný a srozumitelný. Jeho délka by neměla přesáhnout 75 znaků, aby se zobrazil celý. To však neplatí pro mobilní zařízení, kde je ideální délka max. 50 znaků. V předmětu se neopakujte a nepište znovu název vaší firmy, který už máte v odesílateli.
Při tvoření předmětu se vyvarujte vykřičníků i jiných speciálních znaků, které většina systémů nepovoluje. Opatrní buďte i s emotikony, které často zhoršují doručitelnost e-mailu. Nejlepší je při tvorbě předmětu používat pouze slova.
Nepodceňujte pre-header
Druhou nejdůležitější částí je pre-header neboli text za předmětem e-mailu (nebo vedle něj). Je to prostor, kde můžete shrnout to nejzajímavější, co čtenář najde ve vašem newsletteru. Pokud pre-header nenapíšete, za předmětem se rovnou zobrazí část textu e-mailu – a to je velká škoda! Využijte všechny zbraně, které máte k dispozici k upoutání čtenáře. Dávejte si pozor na délku pre-headeru, která by neměla být příliš dlouhá – ideální je 80–100 znaků.
Co může pre-header obsahovat?
- Výhody, které čtenáři přinese – např. rady, tipy, slevy, novinky
- Shrnutí obsahu newsletteru
- Doplnění textu předmětu a návaznost na něj
- Výzvu k akci (CTA)
Kde můžete, personalizujte
Personalizace zvyšuje vaši šanci na úspěch. Tento fakt dokazuje i mnoho studií. Dle jedné z nich má personalizovaný e-mail až o 26 % vyšší pravděpodobnost otevření. Proto využívejte co nejvíce informací, které o vašich příjemcích máte.
V e-mailu oslovujte zákazníky jménem a posílejte jim jen to, o co mohou mít skutečně zájem. Obsah zprávy přizpůsobujte pohlaví, věku i zájmům konkrétních příjemců. Těm, kteří u vás už nakoupili, můžete obsah přizpůsobit i podle minulého nákupu. Využívat můžete i automatizované e-maily, jako jsou opuštěný košík, přání k svátku či k narozeninám.
Pravidelně tvořte zajímavý obsah
Jaký je rozdíl mezi newsletterem a úspěšným newsletterem? Newsletter je úspěšný v případě, že je pro lidi zajímavý, vzdělá je a něco jim přinese. Ať už se jedná o atraktivní nabídku, výprodeje nebo novinky z vašeho oboru.
Newsletter by měl být přehledný, aby se v něm lidé jednoduše orientovali. Proto text třiďte do odstavců, používejte nadpisy, odrážky a důležité informace zvýrazňujte tučně. Přidejte hezké fotografie produktů.
Určete si, jak často budete newsletter posílat a buďte konzistentní. Může to být 1x za týden, ale i za měsíc. Lidé tak budou vědět, kdy se mohou na zprávu od vás těšit.
Nikdy nezapomínejte na call to action
Důležitým nástrojem každého marketéra je CTA – výzva k akci. Pokud ji na konec newsletteru nenapíšete, máte mnohem nižší pravděpodobnost úspěchu. Ptáte se, proč byste měli psát výzvu k akci, když přece máte v e-mailu bannerové tlačítko? Důvodem je bannerová slepota – lidé jsou přehlcení grafickou reklamou a mají tendence ji ignorovat. Proto zvýšíte pravděpodobnost kliknutí na tlačítko, když si o něj v textu sami řeknete. Více o tom, jak vytvořit dobrou CTA si přečtěte v našem článku: Co je to CTA a jak ji dobře napsat?
Podepište se
Na závěr newsletteru se nezapomeňte podepsat. Váš newsletter tak bude osobitější a důvěryhodnější. Můžete přidat i kontakt na osobu, na kterou se může čtenář obrátit v případě dotazů.
Umožněte jednoduché odhlášení
Může se stát, že lidé zkrátka nebudou chtít váš obsah nadále odebírat, ať už z jakýchkoliv důvodů. Proto jim umožněte snadné odhlášení z newsletteru.
Potřebujete s tvorbou originálního newsletteru pomoct? Ozvěte se nám.