Chcete propagovat produkt nebo službu pomocí vyhledávače Google a Seznam? Cílit reklamu na správná klíčová slova a publika, která vám přinesou vytoužené výsledky v podobě vyšších tržeb z prodejů nebo vyššího povědomí o vaší značce? V následujícím článku se podíváme na to, jak na obou platformách založit reklamní účty.
Založení Google Ads
Na domovské stránce Google Ads klikněte na modré tlačítko „začít“ a projděte registrací. Po registraci se vám zpřístupní Google Ads s možností prvotního nastavení chytré kampaně. Ta má svá PRO, ale za nás rozhodně více PROTI. Jednoduše a rychle se nastaví, nestojí vás tolik času, ale manuálně ji neupravíte a máte minimální možnosti, jak do ní zasáhnout nebo kontrolovat její výkon, navíc z ní získáte minimum dat (např. chybí vyhledávací dotazy).
Takové kampaně nechcete ve svém účtu. Zpravidla nefungují moc dobře, špatně se optimalizují a mohou vás stát peníze navíc. Vyhnout se vytváření chytré kampaně můžete zvolením ve spodní části „Přeskočit zakládání kampaně“.
V následujícím kroku tedy vytvoříme reklamní účet bez jakékoliv kampaně. Vyplňte požadované základní údaje pro fakturaci. Buďte opatrní s výběrem měny a časového pásma - později tyto volby nemůžete změnit.
Dříve bylo možné s reklamním účtem pracovat i bez toho, aniž by byly fakturační údaje vyplněné. Nyní nás do rozhraní účtu Google Ads systém pustí až v momentě, kdy se zadá platební karta a údaje o firmě.
Po odeslání „Máte hotovo!“ může začít ta pravá zábava. Následuje tvorba kampaní, potřebujete nastavit a propojit další nástroje jako jsou Google Analytics, GTM, vygenerovat měřící kódy a vložit je na internetové stránky, prostě desítky dalších činností, než můžete plnohodnotně začít inzerovat. Samozřejmě si kampaně můžete nastavit sami, obecně to ale příliš nedoporučujeme. Pokud nejste specialisté, lehce se může stát, že přehlédnete některá nastavení a připravíte se tak o hodně peněz bez jakéhokoliv výsledku. Pro spolupráci s agenturou nebo samostatným specialistou je potřeba nasdílet údaje z Google Ads. Podívejte se jak je nasdílet.
Založení Skliku
Jsme jedna ze zemí, která se může pochlubit vlastním vyhledávačem – a tím je Seznam. Seznam a jeho partnerské weby pravidelně navštěvuje až 95 % českých uživatelů internetu. Takové publikum byste neměli ignorovat. Pro zásah těchto uživatelů používáme reklamní nástroj Sklik.
Navštivte sklik.cz a zaregistrujte váš e-mail (není problém, pokud máte gmail – většinou se pro Google Ads a Sklik používá e-mail jenom jeden). Po registraci vám přijde od Seznamu potvrzovací e-mail, který potvrďte. Je možné, že bude zapotřebí zadat i telefonní číslo, na které vám přijde potvrzovací kód.
V dalším kroku musíte odsouhlasit smluvní podmínky.
Tímto jste sice dokončili registraci na Sklik, ale pro inzerování si musíte ještě nabít online Peněženku. Učiníte tak v Klientské zóně, kterou naleznete vedle e-mailu vašeho Sklik účtu. Odsouhlasíte podmínky a dostanete se do rozhraní pro platby.
Nabitím reklamního kreditu to ale nekončí, i zde byste měli myslet na správné nastavení kampaní a propojení všech marketingových nástrojů.
I pro Sklik silně doporučujeme předání nastavení a správy vašich kampaní do rukou specialistů. Ušetříte si tím čas, nervy a profesionál vše zajistí za vás. O auto se vám přeci také starají v servisu, kde tomu rozumí.
Pro takové případy je potřeba bezpečně nasdílet přístup do vašeho Sklik účtu. Podrobný návod naleznete zde.