Co jsou zero-party data

Zdeňka Polčicová, 12. 12. 2024

Zero-party data jsou informace, které uživatelé poskytují organizacím dobrovolně a vědomě. Tento typ dat je získáván přímo od zákazníků, aniž by bylo nutné odvozovat informace z jejich chování nebo je sbírat z jiných zdrojů. Hlavním účelem zero-party dat je umožnit firmám lépe pochopit potřeby a preference zákazníků a nabídnout jim personalizované produkty, služby nebo obsah.

Charakteristika zero-party dat

  • Dobrovolnost: Data jsou poskytnuta na základě vědomé akce uživatele.
  • Transparentnost: Uživatelé přesně vědí, jaká data sdílejí a proč.
  • Přesnost: Informace pocházejí přímo od uživatelů, což eliminuje zkreslení.
  • Legitimnost: Zero-party data jsou plně v souladu s pravidly ochrany soukromí, jako je GDPR nebo CCPA, protože uživatelé dávají jasný souhlas se sdílením.

Příklady zero-party dat

  • Odpovědi na dotazníky nebo ankety.
  • Vyplnění preferencí v uživatelském profilu (např. výběr oblíbených kategorií produktů).
  • Data získaná prostřednictvím interaktivního obsahu, jako jsou kvízy nebo personalizované doporučení.
  • Informace sdělené během registrace nebo komunikace se zákaznickým servisem.

Výhody zero-party dat

  • Personalizace: Díky přesným datům mohou firmy poskytovat uživatelům personalizované nabídky a obsah.
  • Budování důvěry: Transparentní přístup k získávání dat zlepšuje vztahy mezi značkou a zákazníky.
  • Snadné dodržení předpisů: Zero-party data se získávají s jasným souhlasem, což zjednodušuje splnění zákonných požadavků.

Zero-party data vs. ostatní typy dat

Abychom plně pochopili význam zero-party dat, je důležité je porovnat s ostatními typy dat:

  • First-party data: Informace, které firma získává přímo od zákazníků skrze jejich interakce (např. návštěvy webu, historie nákupů). Na rozdíl od zero-party dat nejsou vždy sděleny přímo, ale často jsou odvozeny z chování.
  • Second-party data: First-party data jiné firmy, která je s vámi sdílena (např. přes partnerskou spolupráci).
  • Third-party data: Data shromážděná třetími stranami z různých zdrojů, často anonymizovaná a široce distribuovaná, například prostřednictvím cookies třetích stran.
Zero party data
Článek pro vás připravil/a: Zdeňka Polčicová
Marketing mě baví, hlavně ve spojení s daty. Postarám se o to, aby vaše PPC reklamy měly dosah a přinášely výsledky. Je pro mě důležité chápat souvislosti, nebát se jít do detailů a hledat co nejlepší řešení.
Mohlo by vás zajímat:

Advantage+: Jak se v nich vyznat

Zdeňka Polčicová • 28. 11. 2024 • 
Advantage+ sem, Advantage+ tam, Advantage+ všude! Pokud spravujete reklamní kampaně na Metě, určitě nám dáte za pravdu, že vyznat se v těchto „zázračných“ nástrojích není vždy hračka. Přinášíme vám proto přehled toho, co vlastně Advantage+ nástroje jsou, jak fungují a jaké s nimi máme zkušenosti.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Lucie Bystrianská • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek

Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right