Zvyšuje dynamický retargeting (DRTG) na Skliku CTR?

Michaela Fojtíčková, 19. 5. 2022

Seznam tvrdí, že šablony mohou zvýšit CTR a vylepšit výkon dynamického retargetingu v Skliku. Opravdu to funguje? Rozhodli jsme se šablony pro dynamický retargeting otestovat u našich klientů. Vzhledem k tomu, že Sklik od října 2020 umožňuje sledovat statistiky pro jednotlivé DRTG šablony, jsme mohli i vyhodnotit výkon těch nejlepších.

Naše zkušenosti s používáním DRTG šablon

U našich klientů většinou testujeme několik variant šablon s různými popisy a v různých barevných provedeních. Používáme odlišné šablony pro retargeting návštěvníků produktů a pro retargeting na opuštěný košík. V popisech nejčastěji zahrnujeme konkurenční výhody, slogany firem a někdy i otázky. Příklady sdělení, která používáme:

  • Doprava zdarma při nákupu nad 1000 Kč
  • Nevíte si rady s výběrem? Poradíme vám
  • To nejlepší pro vaše miminko
  • Nezapomněli jste něco v košíku?
  • Jsme vaše jednička pro spánek
  • Slevy a výhody pro registrované
  • Dárky k objednávkám dle vlastního výběru
  • Špičková sportovní výživa a oblečení

A jaké máme výsledky u našich konkrétních klientů? Pojďme si je ukázat. 

E-shop s vybavením pro miminka

U klienta jsme začali testovat šablony v říjnu 2020. Jedná se o prodejce dětského oblečení a vybavení, proto jsme zvolili barevnější šablonu než obvykle – kombinaci zelené a lososové, která koresponduje s webem a logem klienta. Z pohledu počtu konverzí a CTR nám nejlépe fungovala šablona níže:

DRTG šablona barevná

Na výsledky šablon jsme se dívali v delším časovém horizontu, abychom co nejvíce eliminovali vliv sezónnosti a případné další externí vlivy. Zvolili jsme proto období 5 měsíců před nasazením šablon v porovnání s obdobím 5 měsíců po nasazení šablon. Výsledky můžete vidět v tabulce:

CTRCPCKonverzní poměrPNO
Bez šablon0,86 %2,6 Kč3,12 %7,69 %
Se šablonami1,03 %2,21 Kč2,8 %7,77 %

Po nasazení šablon se nám v následujících měsících zvýšilo CTR dynamického remarketingu o 19,8 %, naopak mírně kleslo CPC i konverzní poměr. U PNO byly změny hodnot minimální. Průměrná cena konverzí klesla o 4,3 Kč.

E-shop se zbožím pro zdravý spánek

V účtu klienta jsme nasadili šablony v listopadu 2020. E-shop je hlavně zaměřený na prodej matrací, postelí, polštářů a dalších doplňků pro zdravý spánek. Klient často mívá různé slevové akce, nabízí dopravu zdarma na vybrané produkty apod., proto tyto informace co nejvíce využíváme při tvorbě DRTG šablon. Nejúspěšnější šablonou podle míry prokliku, počtu konverzí i PNO byla šablona níže, kde jsme komunikovali právě dopravu zdarma na matrace a postele:

DRTG šablona doprava zdarma

Výsledky jsme opět vyhodnocovali v časovém horizontu 5 měsíců před nasazením šablon a 5 měsíců po nasazení šablon. Konkrétní metriky můžete vidět v tabulce níže:

 CTRCPCKonverzní poměrPNO
Bez šablon0,53 %5,12 Kč0,44 %16,2 %
Se šablonami0,56 %6,93 Kč0,54 %27,7 %

Po nasazení šablon vzrostlo CTR pouze o necelých 6 %. Nicméně konverzní poměr se zvýšil dokonce o 22,7 %. Během sledovaného období rovněž narostlo CPC a PNO. Je však potřeba zmínit, že u tohoto klienta jsme dlouhodobě navyšovali investice do dynamického retargetingu. V období, kdy jsme testovali DRTG šablony, byla útrata za kampaň dvojnásobná v porovnání s předchozím obdobím, což ovlivnilo i výši hodnoty konverzí. 

Aktuálně jsme ponechali pouze nejvýkonnější šablonu a doplnili jsme novou, více minimalistickou, kde jsme nahradili modré pozadí produktů světle šedým:

DRTG šablona sleva

E-shop se sportovním vybavením a doplňky stravy

U klienta jsme se do testování šablon pustili v říjnu 2020. E-shop se věnuje především prodeji sportovního oblečení ověřených značek pro ženy i muže, dále nabízí výživu a doplňky stravy pro sportovce či sportovní potřeby. Klient má světlý web s výrazně žlutým logem, proto jsme tyto barvy promítli i do šablon. Podle výše CTR, počtu konverzí a PNO nejlépe fungovala šablona níže, kde jsme komunikovali, že zákazník dostane k objednávce dárek zdarma dle vlastního výběru:

DRTG šablona dárky k objednávkách

Na výsledky jsme se opět dívali v rámci období 5 měsíců před nasazením šablon a 5 měsíců po nasazení šablon. Výsledky dopadly následovně:

 CTRCPCKonverzní poměrPNO
Bez šablon0,94 %4 Kč1,38 %20,47 %
Se šablonami0,98 %3,49 Kč0,8 %29,63 %

Po vytvoření šablon se CTR zvýšilo pouze o 4,3 %. Naopak CPC se snížilo o 12,75 %. Konverzní poměr, PNO i tržby se během sledovaného období zhoršily, což však do velké míry přisuzujeme externím vlivům spojeným s pandemií, kdy na přelomu září a října došlo k uzavření fitness center a celkovému omezení sportovních aktivit. To se projevilo sníženým zájmem o nákup sportovního oblečení.

Shrnutí

Ačkoli jsme porovnávali výkon DRTG šablon u e-shopů z různých odvětví, z dat je jasně patrné, že u všech došlo během 5 měsíců po nasazení šablon ke zvýšení CTR. Největší nárůst CTR jsme zaznamenali u klienta s potřebami pro miminka, kde jsme zvolili barevnější šablonu než u ostatních. Sklik sice radí používat u šablon střízlivější kombinace barev, nicméně za nás doporučujeme otestovat i výraznější barvy, pokud to koresponduje s firemními barvami a webem značky. 

Co se týče vlivu DRTG šablon na ostatní metriky jako CPC, konverzní poměr či PNO, nedošli jsme během testování k jednoznačnému závěru. 

Používáte také DRTG šablony v Skliku? Přečtěte si další tipy pro design a optimalizaci šablon zde.

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

Otestovali jsme nejvyšší možný limit pro výdaje u Advantage+. Jaké byly výsledky?

Kristýna Férová • 19. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek

AI Max je tu: Co nová vlna automatizace od Googlu znamená pro Search kampaně?

Lucie Bystrianská • 5. 9. 2025 • 
Ve třetím čtvrtletí 2025 spustil Google globálně novou funkcionalitu – AI Max. Ačkoliv ji mnozí marketéři už zaznamenali v rámci testování nebo náhledů, nyní se stává běžnou součástí Search prostředí. Co konkrétně přináší a jak se připravit na změny, které ovlivní i vaše PPC kampaně?
Přečíst článek

Tvorba marketingové strategie pomocí STCD framework modelu

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
V moderním marketingu je nejdůležitější navázat vztah se zákazníkem a prohloubit ho. Framework See-Think-Do-Care je skvělým nástrojem, jak toho docílit. Proto jej využívají značky po celém světě. V článku se dozvíte, co tento rámec představuje a jak s ním pracovat.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right