Chcete propagovat produkt nebo službu pomocí vyhledávače Google a Seznam? Cílit reklamu na správná klíčová slova a publika, která vám přinesou vytoužené výsledky v podobě vyšších tržeb z prodejů nebo vyššího povědomí o vaší značce? V následujícím článku se podíváme na to, jak na obou platformách založit reklamní účty.
Založení Google Ads
Na stránkách https://ads.google.com/intl/cs_CZ/home/ najděte modré tlačítko „začít“ a projděte registrací.
Po registraci se vám zpřístupní Google Ads s možností prvotního nastavení. Tento výběr cílů zapříčiní přechod do tzv. „chytrého režimu“ a založí „Chytrou kampaň“. Ta má nějaká svá PRO, ale za nás rozhodně více PROTI. Jednoduše a rychle se nastaví, nestojí vás tolik času, ale manuálně ji neupravíte a máte minimální možnosti, jak do ní zasáhnout nebo kontrolovat její výkon, navíc z ní získáte minimum dat (např. chybí vyhledávací dotazy).
Takové kampaně nechcete ve svém účtu. Zpravidla nefungují moc dobře, špatně se optimalizují a mohou vás stát peníze navíc.
Přeskočte tyto cíle a zvolte ve spodní části režim pro experty.
S ním máte naopak vícero možností správy kampaní manuálně. Získáte tím kontrolu a především data, která jsou alfou a omegou pro optimalizování funkčnosti vašich kampaní.
V následujícím kroku vytvořte účet bez kampaně.
Vyplňte požadované základní údaje pro fakturaci. Buďte opatrní s výběrem měny. Později nelze změnit.
„Máte hotovo!“ oznamuje Google, jenže to není tak jednoduché.
Ze zkušeností víme, že zdaleka není dobojováno. Čeká vás tvorba kampaní, potřebujete nastavit a propojit další nástroje jako jsou Google Analytics pro analytiku vašeho webu, GTM, vygenerovat měřící kódy a vložit na internetové stránky, prostě desítky dalších činností, než můžete plnohodnotně začít inzerovat. Samozřejmě si kampaně můžete nastavit sami, obecně to ale příliš nedoporučujeme. Pokud nejste specialisté, jednoduše se může stát, že přehlédnete některá nastavení. A takové přehlédnutí bývá často skutečně nákladné.
Pro spolupráci s agenturou nebo samostatným specialistou je potřeba nasdílet údaje z Google Ads. Podívejte se jak je nasdílet.
Jsme jedna ze zemí, která se může pochlubit vlastním vyhledávačem – a tím je Seznam. Seznam a jeho partnerské weby pravidelně navštěvuje až 95 % českých uživatelů internetu. Takové publikum byste neměli ignorovat. Pro zásah těchto uživatelů používáme reklamní nástroj Sklik.
Navštivte sklik.cz a zaregistrujte váš email. Po registraci vám přijde od Seznamu potvrzovací email, který potvrďte.
V dalším kroku je potřeba odsouhlasit smluvní podmínky.
Tímto jste sice dokončili registraci na Sklik, ale stále je potřeba nabít online Peněženku pro umožnění inzerce. Učiníte tak v Klientské zóně, kterou naleznete vedle emailu vašeho Sklik účtu. Odsouhlasíte podmínky a dostanete se do rozhraní pro platby.
Nabítím reklamního kreditu to ale nekončí, i zde je potřeba myslet na správné nastavení kampaní a propojení všech marketingových nástrojů.
I pro Sklik silně doporučujeme předání nastavení a správy vašich kampaní do rukou specialistů. Ušetříte si tím čas, nervy a profesionál to zajistí za vás. O auto se vám přeci také starají v servisu, kde tomu rozumí.
Pro takové případy je potřeba bezpečně nasdílet přístup do vašeho Sklik účtu. Podrobný návod naleznete zde.
Za Foxy tým
Aleš