Co je to Social proof a jak funguje v marketingu

Martina Malíková, 21. 8. 2024

Social proof je psychologický a sociální fenomén, při kterém lidé kopírují činy ostatních v pokusu o správné chování v dané situaci. Tento koncept vychází z předpokladu, že lidé mají tendenci přizpůsobit své jednání tomu, co dělají ostatní, protože věří, že toto chování je správné.

Jak můžete využít tohoto fenoménu v marketingu?

Je to jednoduché - když lidé vidí, že ostatní používají produkt nebo službu a jsou s ní spokojení, mají větší tendenci také tento produkt nebo službu vyzkoušet. Že už jste to někde slyšeli? Určitě, může jít totiž o úplně běžné zákaznické recenze. Jak tedy s fenoménem v marketingu pracovat?

  1. Sbírejte recenze a hodnocení - pozitivní recenze a vysoká hodnocení od ostatních zákazníků mohou přesvědčit nové zákazníky o kvalitě produktu nebo služby.
  2. Pracujte s testimonialy - jedná se o citaci konkrétní osoby, může jít o doporučení běžného zákazníka či známé tváře, opět pomáhá zvýšit důvěryhodnost.
  3. Ověření autoritami - certifikáty, ocenění nebo schválení od respektovaných institucí nebo odborníků mohou posílit důvěru.
  4. Sociální sítě a influenceři - podpora a doporučení od známých osobností nebo influencerů na sociálních sítích mohou mít velký vliv na rozhodování zákazníků.
  5. Počet uživatelů - informace o tom, kolik lidí již produkt nebo službu používá, může sloužit jako důkaz její popularity a spolehlivosti.

Efektivní využití social proof může výrazně zvýšit důvěru a loajalitu zákazníků, což vede ke zvýšení prodejů a úspěchu značky.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Feeder strategie: Jak chytře škálovat výkon kampaní v Google Ads

Lucie Bystrianská • 28. 5. 2025 • 
Stále vyšší CPC, nestabilní konverze a omezené možnosti škálování jsou aktuální výzvy, které trápí nejednoho PPC specialistu. Právě tyhle situace vedly k tomu, že se čím dál víc mluví o tzv. feeder strategii.
Přečíst článek

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek

Google AI Overviews: Jak ovlivní organickou návštěvnost a SEO vaší firmy?

Adam Růžička • 7. 8. 2025 • 
Od května 2025 Google nasadil novou funkci AI Overviews ve více než 200 zemích. Jedná se o generovaná shrnutí, která se zobrazují přímo nad organickými výsledky vyhledávání. Tato novinka mění pravidla hry: lidé často dostanou odpověď přímo ve výsledku a už vůbec nemusí klikat na váš web.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right