Co je to RSS (Really Simple Syndication)

Martina Malíková, 21. 8. 2024

RSS neboli Really Simple Syndication či Rich Site Summary je technologie, která umožňuje jednoduše odebírat aktuální obsah vybraných blogů a webových stránek. V RSS je se můžeme setkat spojmy jako je RSS feed a RSS čtečka.

RSS feed

RSS feed je strukturovaný soubor ve formátu XML, publikovaný tvůrcem obsahu. Jedná se v podstatě o obdobu produktového feedu. Na rozdíl od produktového feedu se v RSS feedu pod jednotlivými položkami skrývají jednotlivé články. Tento soubor je uložen na serveru a je pravidelně aktualizován. RSS feed poskytuje informace o novém obsahu, jako je název článku, jeho popis, datum publikování a odkaz na plný text.

Díky RSS feedu mohou webové stránky a blogy snadno sdílet často aktualizovaný obsah, jako jsou články, blogové příspěvky, zprávy a další. Pomocí RSS mohou uživatelé odebírat obsah z různých webových stránek a sledovat všechny aktualizace na jednom místě, bez nutnosti ručně kontrolovat každý web, který je zajímá. Tvůrce obsahu pak z pravidla na svém webu zveřejní pro odběratele URL adresu RSS feedu.

RSS (Really Simple Syndication)

Jak vytvořit RSS feed

Vytvoření RSS feedu značně závisí na vašem webovém řešení, které se stará o vytváření souboru a export článků. Pro weby běžící na wordpressu lze využít některý z dostupných plugginů. Při krabicovém či custom řešení webu je potřeba obrátit se na vašeho poskytovatele webu.

RSS čtečka

RSS čtečka je aplikace nebo webová služba, kam si odběratelé zadají RSS feedy všech webů, které je zajímají. Tato čtečka zobrazuje aktualizace ve snadno čitelném formátu. Zpravidla se ve čtečce zobrazují informace jako je seznam odběrů (zadané RSS feedy), seznam článků a krátky obsah + odkaz na celý článek.

RSS (Really Simple Syndication)
Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Leadové kampaně na Meta Ads: Jak získat relevantní kontakty

Jakub Kadlec • 21. 6. 2025 • 
K čemu slouží leadové kampaně a pro koho jsou vhodné? Jaké formy kampaní dnes nabízí Meta a jaké jsou jejich výhody nebo skryté překážky? A jak správně strukturovat poptávkový formulář?
Přečíst článek

Jak vyladit reklamu pro lepší viditelnost

Anna Jílková • 6. 3. 2025 • 
Víte, jaký byl první banner na internetu? Psal se rok 1994, měl rozměr 468 × 60 px a dosáhl šíleného 44% CTR. Dnes? Bannerům se vyhýbáme obloukem a průměrná míra prokliku je sotva 2 %.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Lucie Bystrianská • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right