Co je to conversion funnel

Petra Burešová, 7. 2. 2025

Conversion funnel, česky často označovaný jako „konverzní trychtýř“, je nástroj sloužící k vizualizaci procesu, kterým zákazníci procházejí od prvního kontaktu s vaším produktem nebo službou až po konečný cíl, například nákup, přihlášení k odběru nebo jinou požadovanou akci.

Konverzní trychtýř je obvykle rozdělen do několika fází, které pomáhají marketérům pochopit chování zákazníků a optimalizovat jejich cestu:

  1. Awareness (Povědomí)
    • Jedná se vstupní bod, který otevírá celý konverzní trychtýř - potencionální zákazník se dozvídá o vaší existenci. Tato část se zabývá analýzou a rozvojem cest, které mají budovat povědomí o značce. V této fázi velmi často využívají reklamy, obsahový marketing a SEO.
  2. Interest (Zájem)
    • Zákazník se začíná zajímat o váš produkt a hledá více informací. V této fázi fungují dobře blogové příspěvky, ukázky produktů nebo e-mailové kampaně.
  3. Consideration (Zvažování)
    • V další fázi zákazník už intenzivně zvažuje, že provede konverzi, hodnotí váš produkt oproti konkurenci. Účinnými nástroji této jsou recenze, doporučení, případové studie nebo testovací verze.
  4. Conversion (Konverze)
    • Zákazník provede požadovanou akci – nakoupí, zaregistruje se, nebo provede jiný krok.
  5. Retention (Udržení zákazníka)
    • Cílem je opakovaný prodej nebo dlouhodobý vztah. Používají se techniky jako věrnostní programy a personalizované nabídky
conversion funnel

Proč je Conversion Funnel důležitý?

  • Optimalizace cesty zákazníka: Pomáhá odhalit, kde dochází ke ztrátám a co brání zákazníkům v dokončení konverze.
  • Zlepšení návratnosti investic (ROI): Umožňuje investovat do nejefektivnějších fází.
  • Analýza dat: Díky sledování jednotlivých kroků máte přehled o úspěšnosti marketingových aktivit.
Článek pro vás připravil/a: Petra Burešová
Snažím se na věci dívat jinak. Proto i feedy, které nejsou zcela perfektní beru jako výzvu. Spolu je dotáhneme k dokonalosti, abyste s nimi ze zbožových srovnávačů (a nejen těch) vytěžili maximum.
Mohlo by vás zajímat:

Jak vytvořit nejlepší newsletter - přinášíme šablonu, jak na to

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
E-mailing je skvělý marketingový nástroj, který pomáhá budovat důvěryhodnost a osobitost vaší značky – pokud jej ovšem správně používáte. V tom horším případě pak e-mail skončí na internetovém smetišti. Jak vytvořit newsletter, na který se budou lidé těšit? Odpovědi najdete v článku.
Přečíst článek

Co je to CTA a 6 tipů, jak ji dobře napsat

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
Co by měl obsahovat každý dobrý prodejní text? Každý kvalitní web? Každý newsletter? Každý dobrý text obsahuje CTA (call to action) – formulaci či tlačítko, která čtenáře vyzve k akci. S dobrou CTA máte mnohem vyšší pravděpodobnost úspěchu. V článku vám prozradíme 6 tipů, jak napsat CTA, které bude fungovat.
Přečíst článek

Google AI Overviews: Jak ovlivní organickou návštěvnost a SEO vaší firmy?

Adam Růžička • 7. 8. 2025 • 
Od května 2025 Google nasadil novou funkci AI Overviews ve více než 200 zemích. Jedná se o generovaná shrnutí, která se zobrazují přímo nad organickými výsledky vyhledávání. Tato novinka mění pravidla hry: lidé často dostanou odpověď přímo ve výsledku a už vůbec nemusí klikat na váš web.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right