Co je to chyba 404 a jak ji odstranit

Martina Malíková, 16. 2. 2024

Stránka nenalezena. Hláška, s kterou se někdy setkal asi každý internetový uživatel. V marketingu tuto nepříjemnost nazýváme chybou 404. Ta je frustrující nejen pro návštěvníky webu, ale i pro majitele webových stránek. Jak se těchto chyb vyvarovat a jak čtyři sta čtyřky odstranit, se dozvíte v článku.

Co je chyba 404?

Chyba 404 je HTTP kód, který oznamuje, že webový server nemůže požadovanou stránku najít. Dochází k tomu z různých důvodů, jako např. změny v URL struktuře, odstranění stránky nebo špatné odkazy na stránkách. Pokud uživatel klikne na odkaz, který vede na stránku s chybou 404, zobrazí se mu standardní upozornění, že stránka není k dispozici.

Co chybu 404 způsobuje?

Změna URL Struktury

Pokud majitel webové stránky provede změnu v URL struktuře bez náležitého přesměrování, může to vést k chybě 404 pro staré odkazy.

Odstranění Stránky

Pokud byla stránka odstraněna a uživatelé na ni odkazují nebo ji vyhledávají, dojde k chybě 404.

Chybné Odkazy

Odkazy na stránky mohou být chybné nebo špatně napsané, což způsobí, že uživatelé budou přesměrováni na chybovou stránku.

Překlepy v URL

Uživatelé mohou udělat překlepy nebo špatně napsat URL, což také způsobí chybu 404.

Jaké mohou mít chyby 404 dopady?

Ztráta návštěvníků

Uživatelé může chyba 404 odstranit a stránku opustí, což znamená ztrátu potenciálních návštěvníků.

Snížení SEO hodnocení

Časté chyby 404 mohou negativně ovlivnit hodnocení webové stránky ve vyhledávačích.

Špatný Dojem

Chyba 404 může vytvářet dojem, že webová stránka je zanedbaná nebo špatně spravovaná.

Jak odstranit chybu 404

Přesměrováním

Pokud dojde ke změně URL struktury, je důležité vytvořit přesměrování (tzv. 301 přesměrování) z původního odkazu na nový.

Kontrolou odkazů

Pravidelně kontrolujte odkazy na vaší stránce a zajistěte, aby byly aktuální a správně napsané.

Vlastní chybová stránka

Vytvořte vlastní chybovou stránku s užitečnými informacemi, jak se dostat zpět na hlavní stránku nebo jak najít požadovaný obsah.

Pravidelná údržba

Pravidelně aktualizujte a odstraňujte zastaralý obsah nebo nepoužívané stránky.

Chyba 404 není nevyhnutelná, ale pravidelnou údržbou a kontrolou můžete výskyt chyby minimalizovat či ji včas podchytit. V důsledku tak nemusí dojít ke zbytečné ztrátě návštěvnosti, hodnocení stránky z hlediska SEO či zhoršení uživatelského zážitku.

Chcete se vyhnout chybám 404 a zajistit, že vaše stránky budou správně indexovány a dobře hodnoceny ve vyhledávačích? Kontaktujte nás přes formulář nebo si domluvte konzultaci – společně nastavíme SEO strategii, která podpoří váš růst a přinese dlouhodobé výsledky.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

AI Max je tu: Co nová vlna automatizace od Googlu znamená pro Search kampaně?

Lucie Bystrianská • 5. 9. 2025 • 
Ve třetím čtvrtletí 2025 spustil Google globálně novou funkcionalitu – AI Max. Ačkoliv ji mnozí marketéři už zaznamenali v rámci testování nebo náhledů, nyní se stává běžnou součástí Search prostředí. Co konkrétně přináší a jak se připravit na změny, které ovlivní i vaše PPC kampaně?
Přečíst článek

Co je to kampaň Royal Berl a jaké má v Google Ads využití

Michaela Fojtíčková • 25. 5. 2021 • 
Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.
Přečíst článek

Co je to CTA a 6 tipů, jak ji dobře napsat

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
Co by měl obsahovat každý dobrý prodejní text? Každý kvalitní web? Každý newsletter? Každý dobrý text obsahuje CTA (call to action) – formulaci či tlačítko, která čtenáře vyzve k akci. S dobrou CTA máte mnohem vyšší pravděpodobnost úspěchu. V článku vám prozradíme 6 tipů, jak napsat CTA, které bude fungovat.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right