Co je A/B testování a jak jej využít

Lucie Bystrianská, 21. 8. 2024

A/B testování je tradiční strategie v marketingu, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku. Porovnává tedy dvě varianty (A a B) určitého prvku s cílem zjistit, která z nich funguje lépe. Tato metoda byla původně vyvinuta pro účely testování direct mail, nicméně posléze byla přejata i pro účely testování např. bannerových reklam nebo cílových stránek.

Hlavní výhody A/B testování jsou: nízké náklady, vysoká efektivita, jednoduché nasazení a snadné vyhodnocování.

Jak na to?

  1. Definujte cíl testu: Než začnete s testováním, musíte mít jasně stanovený cíl, který chcete dosáhnout pomocí testování.
  2. Identifikujte proměnnou: U každého testu musíte vybrat konkrétní proměnnou, kterou chcete testovat. To může být například design webové stránky, copywriting, titulek e-mailu apod.
  3. Vytvořte varianty A a B: Vytvořte dvě různé verze testovaného prvku, A a B, které se budou od sebe lišit jen v jedné proměnné.
  4. Rozdělte své publikum: Rozdělte vaše publikum na dvě skupiny, které budou obdržovat jednu z variant A nebo B.
  5. Sledování výsledků: Sledujte chování uživatelů na základě testovaných variant a porovnejte výsledky. Chování testovaných skupin vyhodnotíte některým z měřících nástrojů (např. Google Analytics).
  6. Vyvoďte závěry: Na základě výsledků testování vyvoďte závěry a rozhodněte se, která varianta funguje lépe a implementujte ji.

A/B testování je účinný způsob, jak zlepšit výkon vašich marketingových kampaní nebo webových stránek a optimalizovat je pro co nejlepší výsledky.

A/B testování

Jaká je výhoda A/B testů?

Výhoda A/B testů spočívá v možnosti přesně měřit a porovnávat výsledky různých variant jednoho prvku (např. designu stránky, textu, obrázku atd.) a rozhodnout se, která varianta má lepší výkonnost nebo účinnost. Tím lze optimalizovat marketingové kampaně, webové stránky, emailová oslovení apod. na základě reálných dat a zlepšit tak celkovou efektivitu a úspěšnost vašich aktivit. A/B testy také umožňují identifikovat nejlepší postupy a strategie pro budoucí marketingové a obchodní rozhodnutí.

Web positioning

O positioningu se lze bavit i v případě webové stránky. Firma chce, aby její webová stránka byla snadno nalezitelná a atraktivní pro cílovou skupinu na internetu. To zahrnuje optimalizaci webu pro vyhledávače (SEO), vytváření kvalitního obsahu a zajištění uživatelsky přívětivého designu.

Efektivní web positioning zahrnuje kvalitní SEO, vytváření relevantního a hodnotného obsahu pro danou cílovou skupinu a pozitivní uživatelskou zkušenosti (zajištění toho, aby webová stránka byla snadno použitelná, přehledná a esteticky přitažlivá).

Proč se do něčeho takového pouštět? Web positioning vám pomůže přitáhnout a udržet návštěvníky, což může vést ke zvýšení konverzí.

V čem spočívá důležitost positioningu?

Správně provedený positioning vám pomůže vyniknout na přeplněném trhu. Ať už jste malý podnik nebo velká korporace, správné pozicování vám může poskytnout rozhodující výhodu a pomoci vám dosáhnout vašich obchodních cílů. Zároveň pomáhá budovat silné vztahy se zákazníky a zvyšovat jejich loajalitu.

Článek pro vás připravil/a: Lucie Bystrianská
Jsem marketingový nadšenec, který vám pomůže získat více zákazníků díky PPC reklamě. Na online marketingu mě baví jeho dynamika, potřeba neustálého vzdělávání a sledování trendů. Ke každému projektu přistupuji se zapálením a otevřenou myslí.
Mohlo by vás zajímat:

10 nejlepších Performance Max skriptů - část 1.

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Jaké jsou nejlepší bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat?
Přečíst článek

Advantage+: Jak se v nich vyznat

Zdeňka Polčicová • 28. 11. 2024 • 
Advantage+ sem, Advantage+ tam, Advantage+ všude! Pokud spravujete reklamní kampaně na Metě, určitě nám dáte za pravdu, že vyznat se v těchto „zázračných“ nástrojích není vždy hračka. Přinášíme vám proto přehled toho, co vlastně Advantage+ nástroje jsou, jak fungují a jaké s nimi máme zkušenosti.
Přečíst článek

Tvorba marketingové strategie pomocí STCD framework modelu

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
V moderním marketingu je nejdůležitější navázat vztah se zákazníkem a prohloubit ho. Framework See-Think-Do-Care je skvělým nástrojem, jak toho docílit. Proto jej využívají značky po celém světě. V článku se dozvíte, co tento rámec představuje a jak s ním pracovat.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right