Co je to responzivní reklama

Lucie Bystrianská, 6. 1. 2025

Responzivní reklama je typ digitální reklamy, která se automaticky přizpůsobí různým formátům, zařízením a dostupnému reklamnímu prostoru. Představují flexibilní formát reklam v Google Ads, který je využíván v obsahové i vyhledávací síti. Podobný formát reklam nabízí v obsahové síti i Seznam Sklik, kde je reklama označována jako Kombinovaná.

Responzivní reklamy v obsahové síti

Reklamy kombinují výhody grafických a textových formátů a mají schopnost se automaticky přizpůsobit velikosti dostupného reklamního prostoru. Díky tomu není nutné vytvářet reklamy v různých rozměrech. Do jedné reklamy lze zahrnout více obrázků a textových variant, přičemž Google na základě výkonu automaticky upřednostní ty nejúčinnější.

Z hlediska uživatelské přívětivosti jsou tyto reklamy výrazně jednodušší. Zatímco bannery vyžadují práci grafika, responzivní reklamu zvládne vytvořit každý přímo ve svém reklamním účtu. Stačí jeden obrázek, ideálně v rozměru 1200 x 628, a reklama je připravena. Dokonce nemusíte mít vlastní obrázek – Google Ads umí automaticky stáhnout vizuály z webu inzerenta nebo nabídnout bezplatné obrázky. Pokud obrázek neodpovídá přesným rozměrem, lze jej jednoduše upravit přímo v reklamním rozhraní.

Co se týče textového obsahu, ten se rovněž přizpůsobuje velikosti reklamního prostoru. Proto je potřeba zadat 2 verze nadpisu: kratší do 30 znaků a delší do 90 znaků. Reklama pak zobrazuje nadpis podle dostupného prostoru. U některých formátů se navíc zobrazí také popis až o 90 znacích, což poskytuje více prostoru pro sdělení.

Obr.1_Reklama_OBSAH_GAds

Responzivní reklamy ve vyhledávání

Ve vyhledávání umožňují responzivní reklamy zadat až 15 nadpisů a 4 popisy, z nichž systém kombinuje ty nejrelevantnější pro daný dotaz uživatele. Tato automatizace zvyšuje pravděpodobnost, že se reklama zobrazí s textem, který osloví konkrétního uživatele. Reklama se přizpůsobuje nejen samotnému hledanému výrazu, ale i dalším faktorům, jako je lokalita, zařízení nebo historie vyhledávání. Výsledkem je efektivnější výkon kampaně a vyšší míra prokliku (CTR).

Při vytváření je důležité myslet na to, že se při zobrazení reklamy využívají maximálně 3 nadpisy, přičemž se třetí nadpis zobrazuje pouze výjimečně. Proto doporučujeme buď použít obecné nadpisy, kde nezáleží na jejich pořadí, nebo některé nadpisy „připnout“ na určité pozice, aby byly vždy na svém místě. Připnout můžete i více nadpisů na určitou pozici, a ty se následně mezi sebou střídají. Myslete však na to, že tento přístup částečně omezuje flexibilitu responzivních reklam.

Obr.2_Reklama_VYHLED_GAds
Článek pro vás připravil/a: Lucie Bystrianská
Jsem marketingový nadšenec, který vám pomůže získat více zákazníků díky PPC reklamě. Na online marketingu mě baví jeho dynamika, potřeba neustálého vzdělávání a sledování trendů. Ke každému projektu přistupuji se zapálením a otevřenou myslí.
Mohlo by vás zajímat:

Jak vylepšit DRTG v Skliku pomocí šablon?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2021 • 
Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.
Přečíst článek

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek

TOP 10 trendů v online marketingu pro rok 2025

Ludmila Pavoničová • 20. 1. 2025 • 
Online marketing se vyvíjí rychlým tempem a rok 2025 přináší nové výzvy i příležitosti. Technologie, chování spotřebitelů a nové nástroje stále mění způsob, jakým komunikujeme se zákazníky. V tomto článku se podíváme na nejnovější trendy v oblasti online marketingu pro rok 2025, které by neměly ujít pozornosti žádnému marketérovi, ani majitelům podniků, kteří chtějí s rychlým vývojem trhu udržet krok.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right