S CTR (Click-Through Rate) se setkáte asi ve všech reklamních systémech, co ale vlastně tato metrika v online marketingu znamená?
CTR označuje míru proklikovosti (především) reklam, tedy poměr mezi počtem kliknutí na reklamu a celkovým počtem zobrazení (impresí) této reklamy. Nemusí jít však pouze o reklamu, metriku můžete vztáhnout k jakémukoliv prokliknutelnému obsahovému prvku na webu.
Jak CTR vypočítat a jak interpretovat výsledek?
Vzorec pro výpočet CTR je jednoduchý:
(Počet kliknutí/celkový počet impresí) x 100
Výsledek se udává v procentech. Čím vyšší vám CTR vyjde, tím spíše je vaše reklama pro uživatele relevantní. Proklikem na web chtějí získat více informací. Vysoké CTR u reklamy může pozitivně ovlivnit skóre kvality, které udává, jak je relevantní reklama vůči vyhledávanému klíčovému slovu. Díky vysoké relevanci reklam se naopak snižuje průměrné CPC, neboli cena za proklik.