Co je to omnichannel marketing

Martina Malíková, 16. 2. 2024

Vyhledávače, sociální sítě, newslettery - uživatelé se na váš web mohou dostat různými cestami. Je proto důležité, abyste brali v potaz všechny možné kanály a nasadili takovou strategii, která je všechny propojuje. Tím se zabývá omnichannel marketing, jenž klade důraz na integrovaný a konzistentní způsob komunikace s klienty.

Co je omnichannel marketing?

Jedná se o strategii, která spojuje všechny dostupné kanály komunikace do jednotného, propojeného prostředí. Bere v potaz všechny styčné body, kterými zákazník během nákupního procesu prochází. Na základě dat pak můžete upozadit kanály, které vám nic nepřináší, a naopak posílit ty kanály, které fungují.

Klíčové prvky omnichannel marketingu

Centralizovaná správa dat

Aby omnichannel marketing fungoval efektivně, je nezbytná centralizovaná správa dat. Údaje o nákupech, zákaznících a jejich nákupním chování je nutné pečlivě měřit a uchovávat. Jedině tak je možné data správně vyhodnocovat a jednotlivé marketingové kanály průběžně optimalizovat.

Konzistence komunikace

Bez ohledu na to, kde a jak zákazník komunikuje s firmou, zprávy a informace by měly být konzistentní. Důležitost kontinuity se týká nejen obsahu, ale i designu a tónu komunikace.

Personalizace obsahu

Omnichannel strategie umožňuje personalizovat obsah pro každého zákazníka na základě jejich historie nákupů, preferencí a interakcí s firmou na různých kanálech.

Jaké výhody tato strategie přináší?

Lepší zákaznický zážitek

Zákazníci ocení jednotný a konzistentní zážitek bez ohledu na to, kde s firmou komunikují. To zvyšuje jejich spokojenost a šanci, že u vás znovu nakoupí.

Zvýšená efektivita kampaní

S centralizovaným přístupem k datům může firma lépe pochopit chování zákazníků a efektivněji cílit své marketingové kampaně.

Lepší měření výsledků

Integrace kanálů umožňuje podnikům sledovat a měřit výsledky svých kampaní na všech frontách, což vede k lepšímu pochopení návratnosti investic.

Větší flexibilita

Zákazníci mají možnost volby, kde a jak s firmou interagovat, což zvyšuje flexibilitu pro obě strany.

Omnichannel marketing vytváří prostředí, kde zákazníci mohou pohodlně a s maximální efektivitou interagovat s firmou bez ohledu na kanál. Tento způsob komunikace klade důraz na jednotnost a personalizaci, vede ke zkvalitnění zákaznických služeb a nákupního prožitku.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu.
Přečíst článek

Feeder strategie: Jak chytře škálovat výkon kampaní v Google Ads

Lucie Bystrianská • 28. 5. 2025 • 
Stále vyšší CPC, nestabilní konverze a omezené možnosti škálování jsou aktuální výzvy, které trápí nejednoho PPC specialistu. Právě tyhle situace vedly k tomu, že se čím dál víc mluví o tzv. feeder strategii.
Přečíst článek

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right