Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková, 28. 5. 2023

Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu. 

Co je GTM? 

GTM je bezplatný nástroj poskytovaný společností Google. Umožní vám se více soustředit na samotné měření než na technickou stránku. Díky němu můžete snadno vkládat měřící značky (tagy) na web a nepotřebujete k tomu pokaždé pomoc programátora, protože modifikace kódu stránky v případě jednoduchých webů není nutná.  

Máte e-shop? Zde už budete při úvodní implementaci GTM kódu potřebovat znalostí programátora (webaře). Kromě základního GTM kontejneru nastaví tzv. datové vrstvy, ze kterých se získávají potřebné informace o produktech (jejich zobrazení, přidání do košíku nebo obsah nákupu). 

Ani v tomto případě ale nebudete potřebovat zásah programátora vždy, když budete chtít na web vložit další značky. Jakmile je GTM správně nasazen, značky si na web jednoduše doplníte sami. GTM vám tak práci neskutečně urychluje a šetří peníze za programátora.

Kde se GTM využívá?

Analytici a marketingoví specialisté dnes používají mnoho nástrojů, jejichž kód potřebují vložit na web. GTM má pro tyto nástroje připravené konkrétní značky – například pro Google Analytics, Google Ads, LinkedIn či AdWords. Facebook vlastní značku nemá, ale vkládá se přes GTM jako HTML kód. GTM je tak prostředníkem, který umožňuje sdílení informací z webu s jiným nástrojem

Jak GTM funguje?

Stačí, když na web vložíte jediný javascriptový kód – GTM kontejner. V případě e-shopu pak i již zmíněné e-commerce datové vrstvy. Přes něj pak můžete vy nebo vaše marketingová agentura vkládat ostatní měřící kódy. GTM dohlíží na všechny vložené kódy na jednom místě a zjednodušuje tak jejich správu. Jeho základní používání je jednoduché a intuitivní. Pokročilé ovládání už vyžaduje hlubší znalosti a pořádají se k tomu celodenní školení. 

Kde GTM založit a jak jej nasadit na web?

Založte si účet na stránce: tagmanager.google.com. Zde se vám vygeneruje GTM kód i s návodem, jak jej nasadit na web. Získané informace pak zašlete svému webmasterovi. Potřebujete složitější implementaci? Napište nám a my vám s tím pomůžeme. 

Co si z toho odnést? 

Sečteno podtrženo, s vložením GTM kódu na váš web odpadá část komunikace s programátorem. Budete mít všechny měřící kódy přehledně pod jednou střechou a jejich správa bude mnohem jednodušší. 


Nevíte si rady nebo potřebujete se správou měřících kódů pomoci? Ozvěte se nám.

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

Co je to CTA a 6 tipů, jak ji dobře napsat

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
Co by měl obsahovat každý dobrý prodejní text? Každý kvalitní web? Každý newsletter? Každý dobrý text obsahuje CTA (call to action) – formulaci či tlačítko, která čtenáře vyzve k akci. S dobrou CTA máte mnohem vyšší pravděpodobnost úspěchu. V článku vám prozradíme 6 tipů, jak napsat CTA, které bude fungovat.
Přečíst článek

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Lucie Bystrianská • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right