Co je to CTR a jak se měří

Martina Malíková, 13. 3. 2024

S CTR (Click-Through Rate) se setkáte asi ve všech reklamních systémech, co ale vlastně tato metrika v online marketingu znamená?

CTR označuje míru proklikovosti (především) reklam, tedy poměr mezi počtem kliknutí na reklamu a celkovým počtem zobrazení (impresí) této reklamy. Nemusí jít však pouze o reklamu, metriku můžete vztáhnout k jakémukoliv prokliknutelnému obsahovému prvku na webu.

Jak CTR vypočítat a jak interpretovat výsledek?

Vzorec pro výpočet CTR je jednoduchý: 

(Počet kliknutí/celkový počet impresí) x 100

Výsledek se udává v procentech. Čím vyšší vám CTR vyjde, tím spíše je vaše reklama pro uživatele relevantní. Proklikem na web chtějí získat více informací. Vysoké CTR u reklamy může pozitivně ovlivnit skóre kvality, které udává, jak je relevantní reklama vůči vyhledávanému klíčovému slovu. Díky vysoké relevanci reklam se naopak snižuje průměrné CPC, neboli cena za proklik.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek

Co musí grafici vědět o barvách

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Barvy jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů vizuální komunikace. Pomocí barev dokážeme vyjádřit emoce, navodit správnou náladu nebo dokonce předat dané sdělení. V následujícím článku vám nastíníme, proč je dobré znát hlavní rozdíly mezi barvami používanými v grafickém designu.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram