Co je to skóre kvality v Google Ads

Martina Malíková, 21. 8. 2024

Skóre kvality slouží jako diagnostický nástroj, který vám umožní posoudit kvalitu vašich reklam ve srovnání s reklamami ostatních inzerentů.

Hodnotí se na stupnici od 1 do 10 a je dostupné u klíčových slov. Vyšší skóre kvality naznačuje, že reklama a příslušná vstupní stránka jsou relevantnější a užitečnější ve srovnání s reklamami ostatních inzerentů pro dané klíčové slovo.

Skóre kvality se skládá ze tří hlavních komponent:

  1. Očekávaná míra prokliku (expected CTR): Jak dobře je napsaná vaše reklama a jak pravděpodobně na ni uživatelé kliknou.  Vychází  z dřívější míry prokliku vašich reklam.
  2. Relevance reklamy: Měří, jak přesně klíčové slovo odpovídá sdělení ve vašich reklamách. Podprůměrné skóre může znamenat, že vaše reklamy jsou vůči dotazu uživatele příliš obecné nebo specifické, případně že dané klíčové slovo není relevantní k vaší firmě.
  3. Dojem ze vstupní stránky (landing page experience): Odhaduje, jak relevantní a užitečná bude vstupní stránka pro lidi, kteří na vaši reklamu kliknou. Zahrnuje faktory jako přítomnost relevantních klíčových slov a přehlednost webu.
Skóre kvality

Jak maximalizovat efektivitu reklam pomocí skóre kvality

  • Zlepšení textu reklamy: Pište poutavé a relevantní reklamy, které zvyšují pravděpodobnost kliknutí.
  • Zvýšení relevance reklamy: Ujistěte se, že vaše reklamy odpovídají hledaným výrazům, vašim klíčovým slovům a potřebám uživatelů.
  • Zlepšení vstupní stránky: Optimalizujte své webové stránky tak, aby byly uživatelsky přívětivé a obsahovaly relevantní obsah a produkty.

Kde najdete skóre kvality

Skóre kvality najdete v Google Ads rozhraní následujícím způsobem:

  1. Přihlaste se do svého Google Ads účtu.
  2. V menu vlevo vyberte kampaň a sestavu, pro kterou chcete zobrazit skóre kvality.
  3. Klikněte na záložku "Klíčová slova".
  4. Zde uvidíte sloupec "Skóre kvality" vedle jednotlivých klíčových slov.
Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak na tvorbu Dynamic Search Ads (DSA) z feedu?

Lucie Bystrianská • 18. 3. 2024 • 
Pokud chcete mít DSA kampaně pod kontrolou, doporučujeme využít cílení dle vlastního feedu, tedy kampaň tvořit ze seznamu stránek a strukturovat pomocí štítků. Jak takovou DSA kampaň z feedu vytvořit jednoduše během chvilky?
Přečíst článek

Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu.
Přečíst článek

Leadové kampaně na Meta Ads: Jak získat relevantní kontakty

Jakub Kadlec • 21. 6. 2025 • 
K čemu slouží leadové kampaně a pro koho jsou vhodné? Jaké formy kampaní dnes nabízí Meta a jaké jsou jejich výhody nebo skryté překážky? A jak správně strukturovat poptávkový formulář?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right