Performance Max kampaně se stávají čím dál častější součástí reklamních účtů a jejich správné nastavení může výrazně ovlivnit výsledky celého účtu. Navzdory tomu je někdy efektivní optimalizace těchto kampaní pěkný oříšek. Google Ads nám ve svém rozhraní spoustu dat neukazuje, i proto o Performance Max často říkáme, že je to takový “black-box”. V tomto článku vám představíme bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat a poskytnou vám lepší a podrobnější pohled na dostupná data.
Pokud budete chtít některý ze skriptů obratem vyzkoušet, podívejte se, jak si skript do účtu jednoduše nasadit.
1. Performance Max Daily Data

Kdo ho vytvořil: 6clickz
Kde ho najdete: https://www.6clickz.com/pmax-script/
Tento skript vám umožňuje efektivně analyzovat výkonnost PMax kampaní za delší časové období než běžně dostupných 30 dní u dalších PMax skriptů. Data rozděluje podle platforem, na kterých se vaše reklamy zobrazují (Nákupy Google, Videoreklamy, Vyhledávací síť, Obsahová síť). Díky tomu můžete sledovat, jak změny v účtu a ostatních kampaních ovlivňují chování PMax kampaně.
Pro efektivní využití je potřeba výstupní tabulku napojit do Google Looker Studia, kde je k použití připravená šablona.
2. Performance Max v28 - Mike Rhodes Ideas

Kdo ho vytvořil: Mike Rhodes
Kde ho najdete: How to find & install my free (v28) PMax Script
Pravděpodobně nejznámější Performance Max skript. Poslední volně dostupná verze je právě verze 28. Skript zobrazuje umístění reklamy za posledních 30 dní a poskytuje informace o nákladech, impresích a konverzích jednotlivých produktových skupin a kampaní. Zejména užitečné jsou tyto data pro kampaně, které využívají produktový feed. Díky těmto datům lze snadno identifikovat výkonnost jednotlivých kanálů a skupin podkladů. Skript lze přizpůsobit i pro analýzu dat za posledních 7 dní.
3. Performance Max Search Terms and Categories

Kdo ho vytvořil: Frederick Vallaeys
Kde ho najdete: PMax Search Terms and Categories in a Spreadsheet
Sledování vyhledávacích dotazů, které v kampaních Performance Max nepřinášejí výsledky, je díky tomuto skriptu snadné. Skript vám vygeneruje tabulku obsahující informace o vyhledávacích dotazech, jejich kategoriích a výkonnostních metrikách, jako jsou počet kliknutí, zobrazení, konverze a hodnota konverzí. Nejnovější verze skriptu přidává i sloupec, který ukazuje, zda se vyhledávací dotaz shoduje s klíčovým slovem v běžné vyhledávací kampani. Data jsou za posledních 30 dní, filtrována podle minimálního počtu zobrazení.
4. Performance Max Brand Traffic Analyzer

Kdo ho vytvořil: Smarter Ecommerce
Kde ho najdete: PMax Brand Traffic Analyzer
Díky tomuto skriptu jednoduše zjistíte, jak se v čase mění zobrazení vašeho brandu v PMax kampani. V Google Ads rozhraní sice najdete search terms pro PMax, ale těžko se z nich zjišťuje “big picture”, a jak se tyto vyhledávací dotazy mění v čase. V tomto skriptu je velkou výhodou časová osa, díky které můžete dobře sledovat, jestli například změny v ROAS mají dopad na brandový traffic apod. Kromě objemů, na výstupu vidíte i procentuální podíly (míru prokliku, konverzní poměr). Na základě těchto dat se můžete lépe rozhodnout, zda brand z PMax kampaně vyloučit nebo ne.
5. Performance Max Trending Search Categories

Kdo ho vytvořil: Nils Rooijmans
Kde ho najdete: Google Ads Script - PMax Trending Search Categories – Nils Rooijmans
Niels Rooijmans vytvořil skript, který vám umožňuje sledovat a analyzovat trendy v kategoriích vyhledávání, na které se zobrazují vaše reklamy. Získáte přehled o tématech vyhledávání, které mají vyšší nebo naopak nižší vyhledávanost oproti předchozímu období.
Na základě získaných dat se tak můžete lépe rozhodovat o tom, která klíčová slova nově podpořit v kampaních, nebo která klíčová slova a témata naopak utlumit. Můžete také rychle reagovat, pokud se vaše PMax najednou začne zobrazovat na nerelevantní vyhledávací dotazy, a případně pozměnit některé podklady.
Ve výchozím nastavení vám skript ukazuje data za posledních 7 dní a ty porovnává s předchozími 7 dny. Je potřeba si dát pozor při nastavování parametrů, podle kterých skript kategorie vyhodnocuje. Pro menší účty s menšími objemy dat, si raději nastavte menší požadované rozdíly v zobrazeních.
To je pět skriptů, které vám pomohou s optimalizací Performance Max kampaní. V druhé části článku se podíváme na další užitečné skripty, které vám poskytnou ještě více dat a informací. Pokračování najdete v článku 10 nejlepších Performance Max skriptů - část 2.