10 nejlepších Performance Max skriptů - část 1.

Zdeňka Polčicová, 9. 10. 2024

Performance Max kampaně se stávají čím dál častější součástí reklamních účtů a jejich správné nastavení může výrazně ovlivnit výsledky celého účtu. Navzdory tomu je někdy efektivní optimalizace těchto kampaní pěkný oříšek. Google Ads nám ve svém rozhraní spoustu dat neukazuje, i proto o Performance Max často říkáme, že je to takový “black-box”. V tomto článku vám představíme bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat a poskytnou vám lepší a podrobnější pohled na dostupná data.

Pokud budete chtít některý ze skriptů obratem vyzkoušet, podívejte se, jak si skript do účtu jednoduše nasadit.

1. Performance Max Daily Data

Pmax Daily Data

Kdo ho vytvořil: 6clickz
Kde ho najdete: https://www.6clickz.com/pmax-script/

Tento skript vám umožňuje efektivně analyzovat výkonnost PMax kampaní za delší časové období než běžně dostupných 30 dní u dalších PMax skriptů. Data rozděluje podle platforem, na kterých se vaše reklamy zobrazují (Nákupy Google, Videoreklamy, Vyhledávací síť, Obsahová síť). Díky tomu můžete sledovat, jak změny v účtu a ostatních kampaních ovlivňují chování PMax kampaně.
Pro efektivní využití je potřeba výstupní tabulku napojit do Google Looker Studia, kde je k použití připravená šablona.

2. Performance Max v28 - Mike Rhodes Ideas

Pmax v28

Kdo ho vytvořil: Mike Rhodes
Kde ho najdete: How to find & install my free (v28) PMax Script

Pravděpodobně nejznámější Performance Max skript. Poslední volně dostupná verze je právě verze 28. Skript zobrazuje umístění reklamy za posledních 30 dní a poskytuje informace o nákladech, impresích a konverzích jednotlivých produktových skupin a kampaní. Zejména užitečné jsou tyto data pro kampaně, které využívají produktový feed. Díky těmto datům lze snadno identifikovat výkonnost jednotlivých kanálů a skupin podkladů. Skript lze přizpůsobit i pro analýzu dat za posledních 7 dní.

3. Performance Max Search Terms and Categories

Pmax search terms

Kdo ho vytvořil: Frederick Vallaeys
Kde ho najdete: PMax Search Terms and Categories in a Spreadsheet

Sledování vyhledávacích dotazů, které v kampaních Performance Max nepřinášejí výsledky, je díky tomuto skriptu snadné. Skript vám vygeneruje tabulku obsahující informace o vyhledávacích dotazech, jejich kategoriích a výkonnostních metrikách, jako jsou počet kliknutí, zobrazení, konverze a hodnota konverzí. Nejnovější verze skriptu přidává i sloupec, který ukazuje, zda se vyhledávací dotaz shoduje s klíčovým slovem v běžné vyhledávací kampani. Data jsou za posledních 30 dní, filtrována podle minimálního počtu zobrazení.

4. Performance Max Brand Traffic Analyzer

Pmax brand traffic analyzer

Kdo ho vytvořil: Smarter Ecommerce
Kde ho najdete: PMax Brand Traffic Analyzer

Díky tomuto skriptu jednoduše zjistíte, jak se v čase mění zobrazení vašeho brandu v PMax kampani. V Google Ads rozhraní sice najdete search terms pro PMax, ale těžko se z nich zjišťuje “big picture”, a jak se tyto vyhledávací dotazy mění v čase. V tomto skriptu je velkou výhodou časová osa, díky které můžete dobře sledovat, jestli například změny v ROAS mají dopad na brandový traffic apod. Kromě objemů, na výstupu vidíte i procentuální podíly (míru prokliku, konverzní poměr). Na základě těchto dat se můžete lépe rozhodnout, zda brand z PMax kampaně vyloučit nebo ne.

5. Performance Max Trending Search Categories

pmax trending categories

Kdo ho vytvořil: Nils Rooijmans
Kde ho najdete: Google Ads Script - PMax Trending Search Categories – Nils Rooijmans

Niels Rooijmans vytvořil skript, který vám umožňuje sledovat a analyzovat trendy v kategoriích vyhledávání, na které se zobrazují vaše reklamy. Získáte přehled o tématech vyhledávání, které mají vyšší nebo naopak nižší vyhledávanost oproti předchozímu období.
Na základě získaných dat se tak můžete lépe rozhodovat o tom, která klíčová slova nově podpořit v kampaních, nebo která klíčová slova a témata naopak utlumit. Můžete také rychle reagovat, pokud se vaše PMax najednou začne zobrazovat na nerelevantní vyhledávací dotazy, a případně pozměnit některé podklady.
Ve výchozím nastavení vám skript ukazuje data za posledních 7 dní a ty porovnává s předchozími 7 dny. Je potřeba si dát pozor při nastavování parametrů, podle kterých skript kategorie vyhodnocuje. Pro menší účty s menšími objemy dat, si raději nastavte menší požadované rozdíly v zobrazeních.

To je pět skriptů, které vám pomohou s optimalizací Performance Max kampaní. V druhé části článku se podíváme na další užitečné skripty, které vám poskytnou ještě více dat a informací. Pokračování najdete v článku 10 nejlepších Performance Max skriptů - část 2.

Článek pro vás připravil/a: Zdeňka Polčicová
Marketing mě baví, hlavně ve spojení s daty. Postarám se o to, aby vaše PPC reklamy měly dosah a přinášely výsledky. Je pro mě důležité chápat souvislosti, nebát se jít do detailů a hledat co nejlepší řešení.
Mohlo by vás zajímat:

Jak získat kvalitní návštěvníky webu

Kristýna Férová • 9. 9. 2024 • 
Trafficové kampaně jsou evergreenem spousty reklamních účtů, jsou ale opravdu tak efektivní, jak by se mohlo na první pohled zdát?
Přečíst článek

Co je to GTM (Google Tag Manager) a proč je dnes standardem?

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
Google Tag Manager (GTM) je užitečný nástroj, který doporučujeme používat každému majiteli webu. Ještě ho nemáte? Přečtěte si náš článek a zjistěte, proč byste ho měli začít využívat i na svém webu.
Přečíst článek

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerHeureka logo novéSklik_ověření_2024
arrow-right