Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Tip:
„Nejen, že správně zabezpečený účet minimalizuje riziko jeho napadení, ale zároveň vám v případě reálného útoku výrazně ulehčí komunikaci s facebookovou podporou.“
1. Silné heslo
Nejdříve se zaměříme na osobní profil na Facebooku, protože přes něj máte vy a další přidaní uživatelé přístup k reklamnímu účtu v Business Manageru. Proto zabezpečení celého firemního účtu je tak silné, jako jeho nejslabší článek, respektive uživatel.
Neusnadňujte práci hackerům snadno prolomitelnými hesly. Silné heslo by mělo tvořit alespoň 8 znaků, včetně číslic a speciálních znaků. Zásadní chybou je používat všude stejné heslo. Heslo musíte také pravidelně obměňovat.
2. Dvoufázové ověření
První a nejdůležitější věcí, která je potřeba v Business Manageru udělat, je zapnout dvoufázové ověření. Vyžadujte jej po všech lidech, kteří mají přístup do vašeho Business Manageru. Přečtěte si návod, jak nastavit dvoufázové ověření v Business Manageru.
Dále si musí jednotliví lidé, kteří mají přístup na Business Manager, nastavit dvoufázové ověření na svých osobních profilech.
3. Dva správci
Jestli máte v Business Manageru nastaveného jen jednoho správce (admina), důrazně doporučujeme pověřit ještě jednu osobu touto funkcí. V případě, že bude váš osobní účet na Facebooku zablokován, může ve vašem Business Manageru druhý správce provádět akce se stejnými pravomocemi jako vy.
4. Neobcházejte Facebook
Nevyplácí se narychlo si založit nový osobní účet a přes druhého správce se v Business Manageru přidat jako nový správce. Facebook vám na to přijde a zablokuje vás. Stejně tak nezakládejte rovnou nový Business Manager pod novým profilem, Facebook to opět pozná a zablokuje vám ho.
Obecně nedoporučujeme se na Facebooku vydávat za někoho jiného. Facebook tohle chování opět trestá. Uveďte na Facebooku vaše skutečné jméno a reálnou fotografii.
5. Ověření totožnosti
Pokud máte nastavené již dvoufázové ověření na vašem osobním účtu, můžete se pustit do ověření vaší identity na Facebooku. Tento krok je nutný, pouze pokud spravujete politické nebo sociální reklamy na Facebooku. Nicméně stejně doporučujeme tento krok podstoupit. V případě řešení jakéhokoliv problému s Facebookem se vám bude ověření totožnosti hodit. Podívejte se na postup, jak ověřit vaši totožnost.
6. Ověření firmy
Dobře, pokud máte již ověřenou totožnost, můžete ověřit vaši firmu. Jedná se o pomyslný vrchol všech možností, jak zabezpečit váš účet. Ale pozor, pokud se Facebook z nějakého důvodu domnívá, že vaše firma ověření nepotřebuje, nemáte na něj nárok. O ověření firmy může žádat pouze správce. Přečtěte si přesný postup, jak ověřit vaši firmu.
7. Platební metody
Z hlediska bezpečnosti je velmi žádoucí mít nastavený limit pro vyúčtování reklamních výdajů. V případě, že se do vašeho Business Manageru dostane neoprávněná osoba, neutratí za reklamu více, než jak máte nastavené. Podívejte se, jak si nastavit limit účtu na výdaje. Pokud na vašem reklamním účtu vidíte platby, které nerozpoznáváte, kontaktuje Facebook.
Tip:
„Doporučujeme mít v Business Manageru uložených více platebních karet. Tento problém již tolik nesouvisí se zabezpečením, ale v případě nedostatku financí na jedné kartě nebo její končící platnosti si druhou kartou zajistíte plynulý chod facebookových reklam bez jejich zastavení.“
Co dělat, když už byl váš účet napaden či zablokován?
Pokud byl váš osobní účet napaden, vyplňte nejdříve tento formulář, ať o tom ví i Facebook.
Nejrychlejší a nejspolehlivější možností, jak vám může Facebook pomoci, je live chat s Facebook specialistou. K němu se dostanete skrze Centrum nápovědy pro Facebook Business.
Bohužel ne všichni uživatelé mají toho privilegium. Facebook nezveřejňuje pravidla, na základě kterých určuje, kdo bude mít přístup k live chatu. Vliv má nejspíše velikost vašeho rozpočtu a doba, po kterou inzerujete ve Facebook Ads.
My v agentuře Foxy přístup k live chatu samozřejmě máme. A proto když nastane jakýkoliv problém u našeho klienta, můžeme se vždy obrátit na facebookové specialisty, kteří nám pomohou.Spravujete si na reklamu na Facebooku sami a už na to nestačíte? Kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme nejen správně zabezpečit váš účet, ale také vymyslet reklamní strategii, správně nastavit kampaně a pravidelně je optimalizovat.