Co je metrika a dimenze a jaký mají v marketingu význam

Zdeňka Polčicová, 1. 11. 2024

Co je to metrika

Metrika je kvantitativní údaj, který měří určitou veličinu nebo ukazatel v marketingu. Metriky jsou čísla, která nám říkají, jak si vede určitá marketingová aktivita. Příklady metrik jsou počet návštěv webu, míra prokliku (CTR), počet konverzí, návratnost investic (ROI) nebo průměrná doba strávená na stránce. Metriky nám umožňují sledovat výkonnost kampaní, vyhodnocovat jejich úspěšnost a činit na základě toho rozhodnutí.

Co je to dimenze

Dimenze představuje způsob, jakým lze data rozdělit a analyzovat. Jsou to kvalitativní atributy nebo vlastnosti, které metriky popisují a dávají jim kontext. Příkladem dimenzí mohou být den, zařízení (mobil, desktop), geografická poloha (země, město), marketingový kanál (organické vyhledávání, placená reklama) nebo zdroj návštěvnosti. Díky dimenzím můžeme zjistit, jak se chovají různé skupiny uživatelů nebo jaká část marketingové kampaně má největší úspěch.

Význam metrik a dimenzí v marketingu

Metriky a dimenze jsou klíčové nástroje pro sledování a analýzu výkonnosti marketingových aktivit. Pomáhají marketérům pochopit, co funguje a co ne, což umožňuje efektivnější alokaci rozpočtu a lepší optimalizaci kampaní. Správně zvolené metriky a dimenze mohou ukázat, která část strategie přináší největší hodnotu, a pomoci tak zaměřit se na správné cílové skupiny, optimalizovat obsah nebo zlepšit uživatelský zážitek na webu.

V praxi například marketér sleduje metriky jako je počet konverzí (kolik lidí provedlo požadovanou akci), míru okamžitého opuštění (kolik lidí opustilo stránku bez interakce) a jejich kontextové dimenze, jako je zdroj návštěvnosti nebo geografická poloha. Tím může odhalit, že nejvíce konverzí přichází z určitého regionu nebo z konkrétního marketingového kanálu, a na základě těchto zjištění plánovat další kroky.

Správná interpretace metrik a dimenzí v marketingu přispívá k lepšímu rozhodování, což je klíčem k dlouhodobému růstu a úspěchu každého podnikání.

Článek pro vás připravil/a: Zdeňka Polčicová
Marketing mě baví, hlavně ve spojení s daty. Postarám se o to, aby vaše PPC reklamy měly dosah a přinášely výsledky. Je pro mě důležité chápat souvislosti, nebát se jít do detailů a hledat co nejlepší řešení.
Mohlo by vás zajímat:

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek

Zvyšuje dynamický retargeting (DRTG) na Skliku CTR?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2022 • 
Seznam tvrdí, že šablony mohou zvýšit CTR a vylepšit výkon dynamického retargetingu v Skliku. Opravdu to funguje? Rozhodli jsme se šablony pro dynamický retargeting otestovat u našich klientů. Vzhledem k tomu, že Sklik od října 2020 umožňuje sledovat statistiky pro jednotlivé DRTG šablony, jsme mohli i vyhodnotit výkon těch nejlepších.
Přečíst článek

10 nejlepších Performance Max skriptů - část 1.

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Jaké jsou nejlepší bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right