HTML5 bannery jsou reklamní bannery, které využívají HTML5 prvky. Oproti standardním statickým bannerům nabízejí interaktivní prvky nebo obsahují pokročilejší vizuální prvky. Díky interaktivnímu pojetí lze lépe upoutat pozornost cílového zákazníka.
HML5 banner se skládají z obrázků, textu, odkazů a kódu HTML a CSS3. Jsou perfektně přizpůsobeny jak desktopům, tak mobilním zařízením. Díky poměrně malé velikosti souboru nezpomalují načítání webových stránek, na nichž jsou umístěny.
Výhody HTML5 bannerů
Jak už zmiňujeme na začátku, hlavní předností HTML5 bannerů je jejich interaktivita, díky které dokážou zaujmout cílového zákazníka mnohem lépe než statické bannery.
1) Dynamika a grafika
HTML5 dokáže skvěle pracovat s grafikou a textem. Lze tak vytvořit velmi efektivní animace, které pracují daleké lépe, než například ve formátech GIF nebo FLASH.
2) Možnost interakce uživatele
Bannery déle dokážou reagovat na konkrétní akce uživatele webu. Například listovat mezi jednotlivými produkty nebo vyplňovat formulář.
3) Podpora vložení videa
V neposlední řadě si dokážou poradit i s videem, a to zajímavou a efektivní cestou. U videa tedy nedochází k větší kompresi a ztrátě kvality.
Tvorba HTML5 bannerů
Na vytváření animovaných bannerů lze využít hned několik nástrojů. Vybírat můžete jak z online nástrojů, tak z desktopových aplikací. Mezi oblíbené patří například HTML5 Maker, Creatopy, Bannerflow nebo Bannersnack.
My však nejraději pracujeme s aplikací Google Webdesigner. Jak už název napovídá, jedná se o nástroj přímo od Googlu, který je zdarma a nabízí bohatý výběr základních nástrojů a jednotlivých funkcí. Pro náročnější kreativce pak můžeme dále doporučit Adobe Premiere, nebo Adobe Animate. Tyto aplikace však fungují na principu předplatného a naleznete je v balíčku aplikací Creative Cloud.