Co je to HTML5 banner

Martina Malíková, 20. 8. 2024

HTML5 bannery jsou reklamní bannery, které využívají HTML5 prvky. Oproti standardním statickým bannerům nabízejí interaktivní prvky nebo obsahují pokročilejší vizuální prvky. Díky interaktivnímu pojetí lze lépe upoutat pozornost cílového zákazníka.

HML5 banner se skládají z obrázků, textu, odkazů a kódu HTML a CSS3. Jsou perfektně přizpůsobeny jak desktopům, tak mobilním zařízením. Díky poměrně malé velikosti souboru nezpomalují načítání webových stránek, na nichž jsou umístěny.

Výhody HTML5 bannerů

Jak už zmiňujeme na začátku, hlavní předností HTML5 bannerů je jejich interaktivita, díky které dokážou zaujmout cílového zákazníka mnohem lépe než statické bannery.

1)      Dynamika a grafika

HTML5 dokáže skvěle pracovat s grafikou a textem. Lze tak vytvořit velmi efektivní animace, které pracují daleké lépe, než například ve formátech GIF nebo FLASH.

2)      Možnost interakce uživatele

Bannery déle dokážou reagovat na konkrétní akce uživatele webu. Například listovat mezi jednotlivými produkty nebo vyplňovat formulář.

3)      Podpora vložení videa

V neposlední řadě si dokážou poradit i s videem, a to zajímavou a efektivní cestou. U videa tedy nedochází k větší kompresi a ztrátě kvality.

Tvorba HTML5 bannerů

Na vytváření animovaných bannerů lze využít hned několik nástrojů. Vybírat můžete jak z online nástrojů, tak z desktopových aplikací. Mezi oblíbené patří například HTML5 Maker, Creatopy, Bannerflow nebo Bannersnack.

My však nejraději pracujeme s aplikací Google Webdesigner. Jak už název napovídá, jedná se o nástroj přímo od Googlu, který je zdarma a nabízí bohatý výběr základních nástrojů a jednotlivých funkcí. Pro náročnější kreativce pak můžeme dále doporučit Adobe Premiere, nebo Adobe Animate. Tyto aplikace však fungují na principu předplatného a naleznete je v balíčku aplikací Creative Cloud.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak získat kvalitní návštěvníky webu

Kristýna Férová • 9. 9. 2024 • 
Trafficové kampaně jsou evergreenem spousty reklamních účtů, jsou ale opravdu tak efektivní, jak by se mohlo na první pohled zdát?
Přečíst článek

Co je to CTA a 6 tipů, jak ji dobře napsat

Michaela Fojtíčková • 4. 6. 2023 • 
Co by měl obsahovat každý dobrý prodejní text? Každý kvalitní web? Každý newsletter? Každý dobrý text obsahuje CTA (call to action) – formulaci či tlačítko, která čtenáře vyzve k akci. S dobrou CTA máte mnohem vyšší pravděpodobnost úspěchu. V článku vám prozradíme 6 tipů, jak napsat CTA, které bude fungovat.
Přečíst článek

Jak vylepšit DRTG v Skliku pomocí šablon?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2021 • 
Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right