Co je to Social proof a jak funguje v marketingu

Martina Malíková, 21. 8. 2024

Social proof je psychologický a sociální fenomén, při kterém lidé kopírují činy ostatních v pokusu o správné chování v dané situaci. Tento koncept vychází z předpokladu, že lidé mají tendenci přizpůsobit své jednání tomu, co dělají ostatní, protože věří, že toto chování je správné.

Jak můžete využít tohoto fenoménu v marketingu?

Je to jednoduché - když lidé vidí, že ostatní používají produkt nebo službu a jsou s ní spokojení, mají větší tendenci také tento produkt nebo službu vyzkoušet. Že už jste to někde slyšeli? Určitě, může jít totiž o úplně běžné zákaznické recenze. Jak tedy s fenoménem v marketingu pracovat?

  1. Sbírejte recenze a hodnocení - pozitivní recenze a vysoká hodnocení od ostatních zákazníků mohou přesvědčit nové zákazníky o kvalitě produktu nebo služby.
  2. Pracujte s testimonialy - jedná se o citaci konkrétní osoby, může jít o doporučení běžného zákazníka či známé tváře, opět pomáhá zvýšit důvěryhodnost.
  3. Ověření autoritami - certifikáty, ocenění nebo schválení od respektovaných institucí nebo odborníků mohou posílit důvěru.
  4. Sociální sítě a influenceři - podpora a doporučení od známých osobností nebo influencerů na sociálních sítích mohou mít velký vliv na rozhodování zákazníků.
  5. Počet uživatelů - informace o tom, kolik lidí již produkt nebo službu používá, může sloužit jako důkaz její popularity a spolehlivosti.

Efektivní využití social proof může výrazně zvýšit důvěru a loajalitu zákazníků, což vede ke zvýšení prodejů a úspěchu značky.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek

Jak nasdílet přístupy do Google Ads a Sklik krok za krokem

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Jako online reklamní agentura spravujeme účty klientů, do kterých potřebujeme získat právo nahlížet a dělat úpravy. Bezpečnost je při tom nejdůležitější faktor. Proto jsme vytvořili podrobný návod, kde vás provedeme jednotlivými kroky, aby pro vás sdílení bylo co nejpohodlnější a především bezpečné.
Přečíst článek

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right