Jak vytvořit nejlepší newsletter - přinášíme šablonu, jak na to

Michaela Fojtíčková, 4. 6. 2023

E-mailing je skvělý marketingový nástroj, který pomáhá budovat důvěryhodnost a osobitost vaší značky – pokud jej ovšem správně používáte. V tom horším případě pak e-mail skončí na internetovém smetišti. Jak vytvořit newsletter, na který se budou lidé těšit? Odpovědi najdete v článku. 

Předmět je alfou a omegou

Předmět rozhoduje, zda si příjemce vůbec otevře váš e-mail. Je to totiž první věc, kterou ve své poště uvidí. Proto si na jeho tvorbě dejte záležet co nejvíce. Vaším cílem je příjemce zaujmout tak, že hned bude mít chuť zjistit, co se v newsletteru dozví. A nemáte moc času – v dnešní době se hovoří o 4 sekundách. Proto můžete být klidně více kreativní, aby váš e-mail ve schránce vybočoval. 

Předmět e-mailu by měl být stručný, jasný a srozumitelný. Jeho délka by neměla přesáhnout 75 znaků, aby se zobrazil celý. To však neplatí pro mobilní zařízení, kde je ideální délka max. 50 znaků. V předmětu se neopakujte a nepište znovu název vaší firmy, který už máte v odesílateli. 

Při tvoření předmětu se vyvarujte vykřičníků i jiných speciálních znaků, které většina systémů nepovoluje. Opatrní buďte i s emotikony, které často zhoršují doručitelnost e-mailu. Nejlepší je při tvorbě předmětu používat pouze slova. 

Nepodceňujte pre-header

Druhou nejdůležitější částí je pre-header neboli text za předmětem e-mailu (nebo vedle něj). Je to prostor, kde můžete shrnout to nejzajímavější, co čtenář najde ve vašem newsletteru. Pokud pre-header nenapíšete, za předmětem se rovnou zobrazí část textu e-mailu – a to je velká škoda! Využijte všechny zbraně, které máte k dispozici k upoutání čtenáře. Dávejte si pozor na délku pre-headeru, která by neměla být příliš dlouhá – ideální je 80–100 znaků.

Co může pre-header obsahovat?

  • Výhody, které čtenáři přinese – např. rady, tipy, slevy, novinky
  • Shrnutí obsahu newsletteru
  • Doplnění textu předmětu a návaznost na něj
  • Výzvu k akci (CTA) 

Kde můžete, personalizujte

Personalizace zvyšuje vaši šanci na úspěch. Tento fakt dokazuje i mnoho studií. Dle jedné z nich má personalizovaný e-mail až o 26 % vyšší pravděpodobnost otevření. Proto využívejte co nejvíce informací, které o vašich příjemcích máte. 

V e-mailu oslovujte zákazníky jménem a posílejte jim jen to, o co mohou mít skutečně zájem. Obsah zprávy přizpůsobujte pohlaví, věku i zájmům konkrétních příjemců. Těm, kteří u vás už nakoupili, můžete obsah přizpůsobit i podle minulého nákupu. Využívat můžete i automatizované e-maily, jako jsou opuštěný košík, přání k svátku či k narozeninám.

Pravidelně tvořte zajímavý obsah

Jaký je rozdíl mezi newsletterem a úspěšným newsletterem? Newsletter je úspěšný v případě, že je pro lidi zajímavý, vzdělá je a něco jim přinese. Ať už se jedná o atraktivní nabídku, výprodeje nebo novinky z vašeho oboru. 

Newsletter by měl být přehledný, aby se v něm lidé jednoduše orientovali. Proto text třiďte do odstavců, používejte nadpisy, odrážky a důležité informace zvýrazňujte tučně. Přidejte hezké fotografie produktů.

Určete si, jak často budete newsletter posílat a buďte konzistentní. Může to být 1x za týden, ale i za měsíc. Lidé tak budou vědět, kdy se mohou na zprávu od vás těšit.  

ukázka newsletteru

Nikdy nezapomínejte na call to action

Důležitým nástrojem každého marketéra je CTA – výzva k akci. Pokud ji na konec newsletteru nenapíšete, máte mnohem nižší pravděpodobnost úspěchu. Ptáte se, proč byste měli psát výzvu k akci, když přece máte v e-mailu bannerové tlačítko? Důvodem je bannerová slepota – lidé jsou přehlcení grafickou reklamou a mají tendence ji ignorovat. Proto zvýšíte pravděpodobnost kliknutí na tlačítko, když si o něj v textu sami řeknete. Více o tom, jak vytvořit dobrou CTA si přečtěte v našem článku: Co je to CTA a jak ji dobře napsat?

Podepište se 

Na závěr newsletteru se nezapomeňte podepsat. Váš newsletter tak bude osobitější a důvěryhodnější. Můžete přidat i kontakt na osobu, na kterou se může čtenář obrátit v případě dotazů. 

Umožněte jednoduché odhlášení

Může se stát, že lidé zkrátka nebudou chtít váš obsah nadále odebírat, ať už z jakýchkoliv důvodů. Proto jim umožněte snadné odhlášení z newsletteru. 


Potřebujete s tvorbou originálního newsletteru pomoct? Ozvěte se nám.

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

Jak vylepšit DRTG v Skliku pomocí šablon?

Michaela Fojtíčková • 19. 5. 2021 • 
Víte, že v Skliku můžete vylepšit svůj dynamický retargeting nebo dynamický banner pomocí šablon? V článku vám shrneme to nejdůležitější, co byste o DRTG šablonách měli vědět a přidáme pár tipů, jak je efektivně používat.
Přečíst článek

Co je to omnichannel marketing

Martina Malíková • 16. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek

Co je to reklamní banner a jaké typy bannerů existují

Martina Malíková • 16. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram