Co je A/B testování a jak jej využít

Martina Malíková, 21. 8. 2024

A/B testování je tradiční strategie v marketingu, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku. Porovnává tedy dvě varianty (A a B) určitého prvku s cílem zjistit, která z nich funguje lépe. Tato metoda byla původně vyvinuta pro účely testování direct mail, nicméně posléze byla přejata i pro účely testování např. bannerových reklam nebo cílových stránek.

Hlavní výhody A/B testování jsou: nízké náklady, vysoká efektivita, jednoduché nasazení a snadné vyhodnocování.

Jak na to?

  1. Definujte cíl testu: Než začnete s testováním, musíte mít jasně stanovený cíl, který chcete dosáhnout pomocí testování.
  2. Identifikujte proměnnou: U každého testu musíte vybrat konkrétní proměnnou, kterou chcete testovat. To může být například design webové stránky, copywriting, titulek e-mailu apod.
  3. Vytvořte varianty A a B: Vytvořte dvě různé verze testovaného prvku, A a B, které se budou od sebe lišit jen v jedné proměnné.
  4. Rozdělte své publikum: Rozdělte vaše publikum na dvě skupiny, které budou obdržovat jednu z variant A nebo B.
  5. Sledování výsledků: Sledujte chování uživatelů na základě testovaných variant a porovnejte výsledky. Chování testovaných skupin vyhodnotíte některým z měřících nástrojů (např. Google Analytics).
  6. Vyvoďte závěry: Na základě výsledků testování vyvoďte závěry a rozhodněte se, která varianta funguje lépe a implementujte ji.

A/B testování je účinný způsob, jak zlepšit výkon vašich marketingových kampaní nebo webových stránek a optimalizovat je pro co nejlepší výsledky.

A/B testování

Jaká je výhoda A/B testů?

Výhoda A/B testů spočívá v možnosti přesně měřit a porovnávat výsledky různých variant jednoho prvku (např. designu stránky, textu, obrázku atd.) a rozhodnout se, která varianta má lepší výkonnost nebo účinnost. Tím lze optimalizovat marketingové kampaně, webové stránky, emailová oslovení apod. na základě reálných dat a zlepšit tak celkovou efektivitu a úspěšnost vašich aktivit. A/B testy také umožňují identifikovat nejlepší postupy a strategie pro budoucí marketingové a obchodní rozhodnutí.

Web positioning

O positioningu se lze bavit i v případě webové stránky. Firma chce, aby její webová stránka byla snadno nalezitelná a atraktivní pro cílovou skupinu na internetu. To zahrnuje optimalizaci webu pro vyhledávače (SEO), vytváření kvalitního obsahu a zajištění uživatelsky přívětivého designu.

Efektivní web positioning zahrnuje kvalitní SEO, vytváření relevantního a hodnotného obsahu pro danou cílovou skupinu a pozitivní uživatelskou zkušenosti (zajištění toho, aby webová stránka byla snadno použitelná, přehledná a esteticky přitažlivá).

Proč se do něčeho takového pouštět? Web positioning vám pomůže přitáhnout a udržet návštěvníky, což může vést ke zvýšení konverzí.

V čem spočívá důležitost positioningu?

Správně provedený positioning vám pomůže vyniknout na přeplněném trhu. Ať už jste malý podnik nebo velká korporace, správné pozicování vám může poskytnout rozhodující výhodu a pomoci vám dosáhnout vašich obchodních cílů. Zároveň pomáhá budovat silné vztahy se zákazníky a zvyšovat jejich loajalitu.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

7 tipů, jak zabezpečit firemní účet na Facebooku

Michaela Fojtíčková • 13. 5. 2021 • 
Víte, že nedostatečně zabezpečený firemní účet na Facebooku představuje nemalé riziko pro vaše podnikání? V dnešní době rostoucího počtu kybernetických útoků jsou sociální sítě jejich oblíbeným terčem. Útočníci mohou váš facebookový účet smazat, změnit přihlašovací údaje, případně spustit propagaci za nemalé peníze. Jak tomu všemu předejít? Sepsali jsme pro vás 7 našich tipů, jak si zabezpečit facebookový profil, včetně Business Manageru.
Přečíst článek

Tvorba marketingové strategie pomocí STCD framework modelu

Michaela Fojtíčková • 28. 5. 2023 • 
V moderním marketingu je nejdůležitější navázat vztah se zákazníkem a prohloubit ho. Framework See-Think-Do-Care je skvělým nástrojem, jak toho docílit. Proto jej využívají značky po celém světě. V článku se dozvíte, co tento rámec představuje a jak s ním pracovat.
Přečíst článek

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right