Co je to imprese a jak se v marketingu měří

Lucie Bystrianská, 20. 8. 2024

V oblasti online marketingu se termín "imprese" chápe jako zobrazení konkrétní reklamy. Počet impresí tedy vyjadřuje, kolikrát byla načtena webová stránka s daným reklamním bannerem. I když však dojde k zobrazení banneru, není to zárukou, že uživatel reklamu viděl nebo vnímal její sdělení. Je to spíše indikace toho, že webová stránka s bannery byla načtena.

Co je to imprese a jak se v marketingu měří

Tato statistika zahrnuje i opakované návštěvy, což impresi odlišuje od dosahu. V modelu placení za impresi (PPI - Pay Per Impression) jsou na základě ceny za impresi (CPI - Cost Per Impression) spočítány náklady na reklamu. Pomocí počtu impresí a prokliků lze dále vypočítat CTR (Click Through Rate) a vyhodnotit tak úspěšnost reklamní kampaně. Nicméně je důležité brát v úvahu možnou bannerovou slepotu nebo umístění banneru mimo zorné pole návštěvníka stránky.

Ceny se obvykle stanovují za tisíc impresí/zobrazení a závisí na různých parametrech, jako je umístění banneru, velikost, témata serveru a demografické informace uživatelů. Platba za počet zobrazení se nazývá PPVn (Pay per View).

Příklady impresí napříč typem obsahu:

  • kolikrát se reklama s platbou za proklik objevila ve výsledcích vyhledávání,
  • kolikrát se příspěvek / reklama na sociálních sítích objevily v něčím feedu,
  • kolik zobrazení získala konkrétní webová stránka na vašem webu, 
  • kolikrát se vaše stránka objevila ve výsledcích organického vyhledávání.

Imprese v praxi

Imprese v marketingu jsou klíčovým ukazatelem k určení dosahu reklamních kampaní, a to zejména v online prostředí. Když plánujeme a rozdělujeme finanční prostředky na své kampaně, často se zaměřujeme na počet impresí, které můžeme koupit. Díky sledování impresí určíme, kde a jak často se reklamy zobrazí.

Po spuštění kampaně sledujeme počet impresí, abychom zhodnotili dosah kampaně. V případě, že kampaň generuje méně impresí, než bylo očekáváno, můžeme například změnit cílení nebo obsah inzerce. Imprese také často porovnáváme s dalšími metrikami, jako jsou kliky a konverze, abychom měli lepší přehled o celkové účinnosti kampaně. Vysoký počet impresí samo o sobě nepředstavuje úspěch kampaně, pokud nejsou doprovázeny odpovídajícím množstvím kliknutí nebo konverzí.

Imprese jsou především podstatné pro kampaně zaměřené na budování povědomí o značce. I když přímo nevedou k prodeji, vysoký počet impresí zvyšuje viditelnost značky a posiluje její postavení na trhu. V praxi jsou imprese důležitým ukazatelem dosahu a viditelnosti reklamních aktivit a jsou základem pro další analýzu a optimalizaci kampaní.

Článek pro vás připravil/a: Lucie Bystrianská
Jsem marketingový nadšenec, který vám pomůže získat více zákazníků díky PPC reklamě. Na online marketingu mě baví jeho dynamika, potřeba neustálého vzdělávání a sledování trendů. Ke každému projektu přistupuji se zapálením a otevřenou myslí.
Mohlo by vás zajímat:

Co je to kampaň Royal Berl a jaké má v Google Ads využití

Michaela Fojtíčková • 25. 5. 2021 • 
Děláte reklamu v účtu Google Ads a narazili jste na strategii Royal Berl, ale nevíte přesně, o co jde? Sepsali jsme pár bodů, které vám s touto speciální kampaní pomůžou a vše vysvětlí.
Přečíst článek

Jak založit a nastavit účty Google Ads a Sklik

Michaela Fojtíčková • 30. 11. 2023 • 
Chcete propagovat produkt nebo službu pomocí vyhledávače Google a Seznam? Cílit reklamu na správná klíčová slova a publika, která vám přinesou vytoužené výsledky v podobě vyšších tržeb z prodejů nebo vyššího povědomí o vaší značce? V následujícím článku se podíváme na to, jak na obou platformách založit reklamní účty.
Přečíst článek

TOP 10 trendů v online marketingu pro rok 2025

Ludmila Pavoničová • 20. 1. 2025 • 
Online marketing se vyvíjí rychlým tempem a rok 2025 přináší nové výzvy i příležitosti. Technologie, chování spotřebitelů a nové nástroje stále mění způsob, jakým komunikujeme se zákazníky. V tomto článku se podíváme na nejnovější trendy v oblasti online marketingu pro rok 2025, které by neměly ujít pozornosti žádnému marketérovi, ani majitelům podniků, kteří chtějí s rychlým vývojem trhu udržet krok.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
Google Premier PartnerSklik_ověření_2024
arrow-right