Co je to imprese a jak se v marketingu měří

Martina Malíková, 20. 8. 2024

V oblasti online marketingu se termín "imprese" chápe jako zobrazení konkrétní reklamy. Počet impresí tedy vyjadřuje, kolikrát byla načtena webová stránka s daným reklamním bannerem. I když však dojde k zobrazení banneru, není to zárukou, že uživatel reklamu viděl nebo vnímal její sdělení. Je to spíše indikace toho, že webová stránka s bannery byla načtena.

Co je to imprese a jak se v marketingu měří

Tato statistika zahrnuje i opakované návštěvy, což impresi odlišuje od dosahu. V modelu placení za impresi (PPI - Pay Per Impression) jsou na základě ceny za impresi (CPI - Cost Per Impression) spočítány náklady na reklamu. Pomocí počtu impresí a prokliků lze dále vypočítat CTR (Click Through Rate) a vyhodnotit tak úspěšnost reklamní kampaně. Nicméně je důležité brát v úvahu možnou bannerovou slepotu nebo umístění banneru mimo zorné pole návštěvníka stránky.

Ceny se obvykle stanovují za tisíc impresí/zobrazení a závisí na různých parametrech, jako je umístění banneru, velikost, témata serveru a demografické informace uživatelů. Platba za počet zobrazení se nazývá PPVn (Pay per View).

Příklady impresí napříč typem obsahu:

  • kolikrát se reklama s platbou za proklik objevila ve výsledcích vyhledávání,
  • kolikrát se příspěvek / reklama na sociálních sítích objevily v něčím feedu,
  • kolik zobrazení získala konkrétní webová stránka na vašem webu, 
  • kolikrát se vaše stránka objevila ve výsledcích organického vyhledávání.

Imprese v praxi

Imprese v marketingu jsou klíčovým ukazatelem k určení dosahu reklamních kampaní, a to zejména v online prostředí. Když plánujeme a rozdělujeme finanční prostředky na své kampaně, často se zaměřujeme na počet impresí, které můžeme koupit. Díky sledování impresí určíme, kde a jak často se reklamy zobrazí.

Po spuštění kampaně sledujeme počet impresí, abychom zhodnotili dosah kampaně. V případě, že kampaň generuje méně impresí, než bylo očekáváno, můžeme například změnit cílení nebo obsah inzerce. Imprese také často porovnáváme s dalšími metrikami, jako jsou kliky a konverze, abychom měli lepší přehled o celkové účinnosti kampaně. Vysoký počet impresí samo o sobě nepředstavuje úspěch kampaně, pokud nejsou doprovázeny odpovídajícím množstvím kliknutí nebo konverzí.

Imprese jsou především podstatné pro kampaně zaměřené na budování povědomí o značce. I když přímo nevedou k prodeji, vysoký počet impresí zvyšuje viditelnost značky a posiluje její postavení na trhu. V praxi jsou imprese důležitým ukazatelem dosahu a viditelnosti reklamních aktivit a jsou základem pro další analýzu a optimalizaci kampaní.

Článek pro vás připravil/a: Martina Malíková
Není nic staršího než včerejší trendy z online marketingu. :) Postarám se, aby vaše kampaně udržely se sociálními sítěmi krok a hlavně, aby to dávalo smysl.
Mohlo by vás zajímat:

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek

Google Ads: Jak si do účtu nasadit skript

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Nasazení skriptu do Google Ads není složité, ale je potřeba dbát na pár důležitých kroků. Každý skript může vyžadovat různé úpravy v závislosti na jeho účelu.
Přečíst článek

10 nejlepších Performance Max skriptů - část 1.

Zdeňka Polčicová • 9. 10. 2024 • 
Jaké jsou nejlepší bezplatné skripty pro Performance Max, které vám pomohou tyto kampaně efektivněji optimalizovat?
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right