V minulém roce Google představil nový formát kampaní – Discovery. Google tvrdí, že díky těmto kampaním lze oslovit až 2,9 miliard zákazníků napříč jeho kanály. Proto jsme se rozhodli tento typ kampaní otestovat.
Tyto kampaně vám díky publikům na Googlu umožní zobrazovat poutavé reklamy přizpůsobené lidem, kteří chtějí objevit vaši značku a být s ní ve spojení.
Discovery kampaně se zobrazují pouze na 3 základních umístěních:
o Nadpisy mohou obsahovat až 40 znaků. Pro každý obrázek můžete zadat jiný nadpis
o Popis doplňuje nadpis a vybízí zákazníky k akci. Může mít maximálně 90 znaků a nelze jej zadat pro každý obrázek zvlášť.
o Můžete použít minimálně 2 karty a maximální počet karet je stanoven na 10.
o Povoleny jsou pouze čtvercové obrázky a obrázky na výšku a šířku, vždy s poměrem 1,91:1.
o Nahrané logo musí být ve formátu 1:1.
o Z rozbalovacího seznamu v nástroji pro tvorbu reklam vyberete nejvhodnější výzvu k akci. Pokud zvolíte možnost Automaticky, vybere si vždy služba Google Ads sama, aby výsledky dosahovaly vždy co nejlepších výsledků.
Zvolili jsme si 2 klienty, kteří mají odlišné spektrum působení. Jeden prodává české potravinové suplementy a druhý je e-shop s elektronikou a jejím příslušenstvím. U obou klientů máme velká nasbíraná remarketingová publika, proto jsme využili remarketingové kampaně, a to konkrétně zacílené na všechny návštěvníky bez provedených konverzí za posledních 30 dnů.
Cílem bylo především připomenout se návštěvníkům webu a ukázat se jim i na jiných místech, ale kampaň hned první týden získala nové registrace na webu a postupně i konverze.
U klienta se suplementy jsme za prvních 30 dnů, kdy kampaň běžela, získali 26 konverzí při průměrném CPC 5,65 Kč. PNO se bez konverzí za zobrazení udrželo na hodnotě 15,44 %. S ohledem na koronavirovou situaci byly výsledky dobré, proto nyní budeme testovat posuvnou carousel reklamu.
U klienta s elektronikou jsme měli výsledky podobné. Získali jsme 22 konverzí s průměrným CPC 2,70 Kč, ale PNO jsme drželi na hodnotě 13,78 %. Zde jsme se rozhodli jako první otestovat posuvnou carousel reklamu, kde jsme proložili kreativu s danými typy telefonů a počítačů. Průměrná CPC nám tak spadla na 1,29 Kč. Díky těmto výsledkům budeme testovat akviziční kampaně.
Znovu jsme oslovili návštěvníky webu, kteří nás už znají, a i díky Discovery kampaním jsme získali více konverzí. Ocenili jsme hlavně levné návštěvy a nezobrazování na pochybných webech. Proto jsme s výsledky spokojeni a určitě budeme pokračovat u dalších klientů.
Rada na závěr – V každém případě si stanovte dostatečný rozpočet, Google doporučuje 10x více než je stanovená CPA.