Jak vypadají a co očekávat od Discovery kampaní?

Přidal/a Martin Brhel dne 15. 3. 2021

V minulém roce Google představil nový formát kampaní – Discovery. Google tvrdí, že díky těmto kampaním lze oslovit až 2,9 miliard zákazníků napříč jeho kanály. Proto jsme se rozhodli tento typ kampaní otestovat.

Co jsou a kde se zobrazují Discovery kampaně?

Tyto kampaně vám díky publikům na Googlu umožní zobrazovat poutavé reklamy přizpůsobené lidem, kteří chtějí objevit vaši značku a být s ní ve spojení.

Discovery kampaně se zobrazují pouze na 3 základních umístěních:

  • YouTube – Domovská stránka, seznam „Na co se podívat dále“
  • Kanál Objevit – v ČR zatím bohužel nedostupné
  • Gmail 

Jaké výhody Google uvádí při jejich použití?

  • Oslovíte více zákazníků pomocí jedné kampaně
  • Podpoříte interakce uživatelů kvalitnějšími a relevantnějšími reklamami
  • Poutavé reklamy se zobrazí nativně, a to v nejrůznějších službách Google
  • Naplníte výkonnostní cíle vašich médií díky automatickému nabízení cen. Cenové nabídky v kampani můžete optimalizovat pomocí strategie Maximalizovat konverze nebo cílová CPA.

Co kampaně obsahují?

  • Nadpis

o   Nadpisy mohou obsahovat až 40 znaků. Pro každý obrázek můžete zadat jiný nadpis

  • Popis

o   Popis doplňuje nadpis a vybízí zákazníky k akci. Může mít maximálně 90 znaků a nelze jej zadat pro každý obrázek zvlášť.

  • Obrázky karet

o   Můžete použít minimálně 2 karty a maximální počet karet je stanoven na 10.

o   Povoleny jsou pouze čtvercové obrázky a obrázky na výšku a šířku, vždy s poměrem 1,91:1.

  • Název firmy
  • Logo

o   Nahrané logo musí být ve formátu 1:1.

  • Cílová URL
  • Text výzvy k akci

o   Z rozbalovacího seznamu v nástroji pro tvorbu reklam vyberete nejvhodnější výzvu k akci. Pokud zvolíte možnost Automaticky, vybere si vždy služba Google Ads sama, aby výsledky dosahovaly vždy co nejlepších výsledků.

Naše testování Discovery kampaní

Zvolili jsme si 2 klienty, kteří mají odlišné spektrum působení. Jeden prodává české potravinové suplementy a druhý je e-shop s elektronikou a jejím příslušenstvím. U obou klientů máme velká nasbíraná remarketingová publika, proto jsme využili remarketingové kampaně, a to konkrétně zacílené na všechny návštěvníky bez provedených konverzí za posledních 30 dnů.

Jaké byly výsledky?

Cílem bylo především připomenout se návštěvníkům webu a ukázat se jim i na jiných místech, ale kampaň hned první týden získala nové registrace na webu a postupně i konverze.

U klienta se suplementy jsme za prvních 30 dnů, kdy kampaň běžela, získali 26 konverzí při průměrném CPC 5,65 Kč. PNO se bez konverzí za zobrazení udrželo na hodnotě 15,44 %. S ohledem na koronavirovou situaci byly výsledky dobré, proto nyní budeme testovat posuvnou carousel reklamu.

U klienta s elektronikou jsme měli výsledky podobné. Získali jsme 22 konverzí s průměrným CPC 2,70 Kč, ale PNO jsme drželi na hodnotě 13,78 %. Zde jsme se rozhodli jako první otestovat posuvnou carousel reklamu, kde jsme proložili kreativu s danými typy telefonů a počítačů. Průměrná CPC nám tak spadla na 1,29 Kč. Díky těmto výsledkům budeme testovat akviziční kampaně.

Konečný verdikt

Znovu jsme oslovili návštěvníky webu, kteří nás už znají, a i díky Discovery kampaním jsme získali více konverzí. Ocenili jsme hlavně levné návštěvy a nezobrazování na pochybných webech. Proto jsme s výsledky spokojeni a určitě budeme pokračovat u dalších klientů.

Rada na závěr – V každém případě si stanovte dostatečný rozpočet, Google doporučuje 10x více než je stanovená CPA.

Další články

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram